noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Zalando sprzedawca internetowy

Zalando się nie zatrzymuje. „Taki sukces stawia nas na pierwszym miejscu”

REKLAMA
REKLAMA
noSlotData

Spółka Zalando w drugim kwartale bieżącego roku obrotowego wypracowała 87-proc. wzrost skorygowanego zysku przed odliczeniem odsetek i podatków (EBIT). W omawianym okresie wprowadzając innowację mającą szansę zrewolucjonizować rynek e-handlu.

  • Zysk EBIT II kw. br.: 144,8 mln euro (+87 proc. rdr)
  • Przychody grupy II kw. br.: 2556,3 mln euro
  • Aktywni klienci (ostatnie 12 miesięcy): 50,5 mln
  • Śr. liczba zamówień na klienta (ostatnie 12 miesięcy): 5
  • Śr. wielkość koszyka na klienta (ostatnie 12 miesięcy): 58,1 euro

W chwilowo trudnym środowisku detalicznym nadal dążymy do trwałej wydajności w zakresie realizacji zamówień i marketingu — powiedziała dr Sandra Dembeck, dyrektor finansowa Zalando. Dodała przy tym, że podjęte „wysiłki opłaciły się w tym roku, a skorygowany EBIT prawie się podwoił w drugim kwartale”. — Taki sukces stawia nas na pierwszym miejscu, aby bardziej skoncentrować się na inwestycjach i przyszłych inicjatywach rozwojowych — podsumowała.

Czas inwestycji

Zgodnie z zapowiedziami spółka uruchomiła nowe narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję do ułatwiania konsumentom dopasowywania produktów do ich rzeczywistych rozmiarów. Robiąc sobie dwa zdjęcia w obcisłych ubraniach, Zalando pomaga wybierać towary skrojone pod rzeczywisty wymiar ciała. Obecnie opcja ta dostępna jest w Niemczech, Austrii i Szwajcarii.

To narzędzie to krokowe rozwiązanie w branży, które pomoże klientom znaleźć idealne dopasowanie przed dostawą. To naprawdę ekscytujące, ponieważ pokazuje, jak jedno z głównych wyzwań e-handlu modowego można rozwiązać na dużą skalę — skomentował Robert Gentz, dyrektor generalny Zalando.

Drugi kwartał 2023 roku był również okresem, który pokazał siłę nowych marek, takich jak lululemon i Lancôme. Zdaniem Gentza między innymi dzięki nim „Zalando ma stać się jeszcze popularniejszym miejscem docelowym modowego konsumenta”.

Nadchodzące miesiące

W opublikowanym komunikacie spółka poinformowała o uściśleniu całorocznej prognozy na rok 2023. Wcześniej przyjęty przedział został zawężony. Obecnie Zalando oczekuje skorygowanego EBIT-u na poziomie od 300 do 350 mln euro. W 2022 roku wyniósł on 184,6 mln euro, przy przychodach na poziomie 10,3 mld euro.

Zdjęcie główne: mat. prasowy
Przeczytaj również: Recesja w polskim przemyśle – czy wpłynie na branżę mody?
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES