noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

“Aktualne trendy konsumenckie sugerują, że będziemy poświęcać więcej uwagi naszemu zdrowiu.” – wywiad z Anną Werstler z AVON

REKLAMA
noSlotData

Zapraszamy nasze ulubione marki kosmetyczne do dyskusji na temat tego, jak wygląda świat COVID-19 z ich perspektywy. Z czym dokładnie muszą się mierzyć, jak wyobrażają sobie naszą przyszłość?… Dziś rozmawiamy z Anną Werstler, Executive Director (Poland and CEE Marketing) w AVON.

Ola Lipecka: Działalność Avon w dużej mierze opiera się na aktywnej współpracy z konsultantkami, których możliwości kontaktów z klientami są mocno utrudnione przez obostrzenia wprowadzone w związku z epidemią COVID-19. Czy musieliście zmienić sposób komunikacji klient-marka? I jeśli tak, to w jaki sposób przeorganizowaliście Waszą działalność?

Anna Werstler: W Avon najważniejsza jest społeczność, ludzie. Teraz skupiamy się na zapewnieniu im bezpieczeństwa, a także wsparciu biznesu naszych Konsultantek. Wprowadziliśmy wiele rozwiązań, które umożliwiają im pracę z domu. Katalog Avon jest dostępny w wersji online, a nowy, bezdotykowy system wysyłek pozwala im na dostarczenie zamówionych produktów prosto do drzwi Klientów. Dodatkowo prowadzimy nowe szkolenia, podczas których dziewczyny mogą uczyć się budowania biznesu online oraz Social Selling’u. Widzimy, że nasza społeczność jest ze sobą w ciągłym kontakcie. Cieszymy się, bo to, co mamy najcenniejsze to właśnie relacje. Jeśli chodzi o organizację, to natychmiastowo zareagowaliśmy na rosnące potrzeby przede wszystkim szpitali.

Przekazaliśmy im już blisko 7 ton kosmetyków (szamponów, żeli do mycia czy mydeł), a teraz jesteśmy w trakcie kompletowania wysyłek do kilkunastu kolejnych obiektów w całej Polsce – trafią do nich nasze produkty do higieny oraz kremy do rąk. Wymagało to zmian w dotychczasowej organizacji naszej pracy, ale było to dla nas naturalnym krokiem – jako firmy produkującej środki higieny. Wiemy, jak bardzo są teraz potrzebne.

Przekazaliśmy im już blisko 7 ton kosmetyków (szamponów, żeli do mycia czy mydeł), a teraz jesteśmy w trakcie kompletowania wysyłek do kilkunastu kolejnych obiektów w całej Polsce – trafią do nich nasze produkty do higieny oraz kremy do rąk.

Avon ma w swojej ofercie wiele produktów o egzotycznych składnikach, począwszy od maseczek z alg po emulsję z bioaktywnym złotem. Czy w związku z trwającym kryzysem są podstawne obawy do tego, że niektórych produktów może niedługo zabraknąć w Waszym katalogu? Jak radzicie sobie z sytuacją zamkniętych granic i utrudnionymi przez to dostawami?

Nasza produkcja oraz dystrybucja kosmetyków działają bez zmian. Praca zarówno w Avon Operations Polska, jak i Avon Distribution Polska podczas pandemii odbywa się zgodnie z planem, przy zachowaniu szczególnych środków bezpieczeństwa. Wdrożyliśmy procedury mające na celu ochronę pracowników, przy jednoczesnym zapewnieniu ciągłości produkcji, która w obecnej sytuacji jest potrzebna jeszcze bardziej. Robimy wszystko, aby żadnego produktu nie zabrakło w naszych katalogach.

https://www.instagram.com/p/B_FOD4qnGCe/

Sprzedaż wciąż aktywnie odbywa się online – czy obserwujecie zmiany trendów konsumenckich? Jakie kosmetyki w ostatnim czasie były najbardziej popularne?

W ciągu ostatnich tygodni zauważyliśmy zmianę trendów konsumenckich. Na popularności zyskały przede wszystkim produkty higieny osobistej, a w szczególności mydła do rąk. Nasze dane pokazują, że duży wzrost odnotowujemy również w kategorii pielęgnacji dłoni. Nie jest żadnym zaskoczeniem, że przy częstym myciu rąk, szukamy ukojenia dla naszej skóry. Z kolei, gdy delikatne formuły nawilżające to za mało, konsumenci wybierają kremy z zawartością gliceryny.

Kolejny trend wynika z faktu, że wiele osób spędza czas przede wszystkim w domu – coraz większą popularnością będą cieszyć się kosmetyki, które pomogą nam w domowych rytuałach pielęgnacyjnych. Reagując na te ostatnie obserwacje, startujemy właśnie z kampanią #RytuałwPaczce, w ramach której nasi Klienci mogą zamówić zestaw kosmetyków do domowego SPA. Wiele naszych produktów może dzisiaj zastąpić przyjemności, do których nie mamy teraz dostępu. Czasem przepięknie pachnący krem do ciała czy relaksująca maska może być tym, co poprawi nam humor i zastąpi wizytę u kosmetyczki. Dodatkowo nasza akcja umożliwia zamówienie takiego rytuału w paczce swoim bliskich. Wiemy jak ważny jest teraz miły gest – nawet na odległość.

https://www.instagram.com/p/B-4Vr3enUz4/

…startujemy właśnie z kampanią #RytuałwPaczce, w ramach której nasi Klienci mogą zamówić zestaw kosmetyków do domowego SPA. Wiele naszych produktów może dzisiaj zastąpić przyjemności, do których nie mamy teraz dostępu.

Avon jest marką międzynarodową, kryzys COVID-19 utrudnia jednak globalną komunikację. Jak sobie z tym radzicie?

Mamy narzędzia, które umożliwiają nam pracę bez wychodzenia z domu. Nasze całe call center może dzisiaj pracować zdalnie dzięki sprawnym procesom, a ostatnio przeprowadziliśmy nawet online onboarding nowych pracowników. Mogę więc śmiało powiedzieć, że ten scenariusz zdaje u nas egzamin.

Dzisiaj wszyscy znajdujemy się w podobnej sytuacji, co dodatkowo sprzyja jednoczeniu się w sieci, ciągnie nas do kontaktu z drugim człowiekiem. Podczas home office mamy często również sporo zabawy – dzielimy się między sobą wskazówkami pt. „jak nie zwariować w domu”, a podczas wspólnych video calli możemy zobaczyć się nawzajem w dresach i bez makijażu. Te wszystkie sytuacje jeszcze bardziej nas do siebie zbliżają. Myślę, że właśnie w takich momentach widać siłę społeczności naszej firmy.

Jak wyobrażacie sobie przyszłość branży po epidemii?

Obecna sytuacja zmienia się z godziny na godzinę, dlatego nie jest łatwo wyobrazić sobie rzeczywistość po opanowaniu pandemii. Aktualne trendy konsumenckie sugerują, że pomimo powrotu do codziennych zajęć, wciąż będziemy poświęcać więcej uwagi naszemu zdrowiu. Może to spowodować dalszy wzrost zainteresowania produktami do higieny, środkami czystości oraz suplementami, co przyczyni się do dynamicznego rozwoju właśnie tych kategorii.

Z kolei żele antybakteryjne na dobre zagoszczą w ofercie niektórych marek, również kosmetycznych. Możemy też wnioskować, że zakupy online czy płatność zbliżeniowa permanentnie wpiszą się do naszej codzienności. Na koniec warto wspomnieć także o pokoleniu silver. Możliwe, że seniorzy będą chętnie korzystać z nabytych podczas kwarantanny umiejętności i świetnie odnajdą się w digitalowym świecie.

Wszyscy #zostajemywdomu – a nic tak nie pomaga w walce ze stresem i niepokojem jak domowe SPA; których 3 kosmetyków Avon nie mogłoby w takim razie zabraknąć w łazience?

Właśnie ruszamy z nową kampanią komunikacyjną #ZamawiajZDomu. Zachęcamy w niej do kontaktu z Konsultantkami Avon, które pomogą nam dobrać zestaw pielęgnacyjnych kosmetyków – idealnych do domowego SPA. Na przykład produkty z linii Anew to propozycja dla osób, którym zależy na odmładzającym działaniu. W tym wypadku świetnie sprawdzi się maska Avon typu Peel-off ze złotem. Może być również pretekstem do zrobienia sobie selfie w mediach społecznościowych.

Z kolei z ampułkami Avon Anew Skin Reset Plumping Shots możemy pokusić się o 7-dniową kurację, która pomoże przywrócić poziom kolagenu w skórze sprzed 7 lat. W domowych warunkach świetnie sprawdzi się także linia produktów z serii Advanced Techniques, która zadba o nasze zniszczone włosy. U osób, które poszukują teraz przede wszystkim ukojenia sprawdzi się nasza nowa kolekcja Planet SPA The Ayurveda Ritual z ekstraktem z korzenia szafranu i mlekiem kokosowym.

https://www.instagram.com/p/B_FNGDuHokW/

Mówiąc o domowej pielęgnacji, nie możemy zapomnieć o paznokciach. Warto sięgnąć po żelowe lakiery do paznokci od Avon, które zapewnią efekt hybrydy bez wychodzenia z domu. Są dostępne w 26 najmodniejszych kolorach. Podczas kwarantanny naprawdę bardzo dużo daje regularne dbanie o siebie, nie tylko relaksuje, ale także sprawia, że czujemy się gotowi na „wielkie wyjście”, które mam nadzieję niebawem nastąpi. ?

>>> CZYTAJ RÓWNIEŻ: Kosmetyczne hity pandemii? Co kupujemy w czasach koronawirusa?

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES