noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

UNIQLO wchodzi do Polski. Wiemy, gdzie otworzy się pierwszy sklep japońskiej sieci

REKLAMA
noSlotData

Dotychczas produkty UNIQLO mogliśmy kupić jedynie za pośrednictwem oficjalnego sklepu online oraz platform sprzedażowych, takich jak Zalando. Jak się okazuje, ekspansja UNIQLO na rynek europejski obejmie także Polskę. W najbliższym czasie będziemy mieć możliwość odwiedzenia sklepu stacjonarnie w… Warszawie. Zarząd otworzył już rekrutację dla przyszłych doradców sprzedażowych. Kiedy UNIQLO wchodzi do Polski i gdzie znajdzie się pierwszy butik marki?

Przeczytaj również: Uniqlo: torba ze znanej sieciówki uznana za najgorętszy produkt Lyst. Kosztuje mniej niż 100 zł!

O UNIQLO pisaliśmy wielokrotnie – w kontekście ciekawej historii, stałej filozofii ważnej dla środowiska i pracowników oraz jakości ubrań wyrastającej ponad asortyment przeciętnych sieciówek. Ten brand jest 10. najcenniejszą marką modową świata (według danych statystycznych Brand Finance z 2022 roku) i należy do trzeciego najbardziej dochodowego koncernu odzieżowego Fast Retailing. Koncern pozycjonuje się tuż za Inditexem oraz H&M’em – swoimi europejskimi zmorami. UNIQLO do rozszerzania zasięgów na inne kontynenty podchodzi bardzo asekuracyjnie, być może przez pierwsze i nieudane próby wniknięcia na europejski rynek w 2001 roku.

Czytaj również: “Buy With Purpose”, nowy program Uniqlo

UNIQLO wchodzi do Polski. Co wiemy o nowym sklepie?

Na ten moment trwają prace nad przygotowaniem UNIQLO do oficjalnego otwarcia na jesienią bieżącego roku. Pop-up store będzie zlokalizowany w Domach Towarowych Wars Sawa Junior. Jak komentuje prezes UNIQLO Europe, Taku Morakiwa, decyzja o otwarciu sklepu stacjonarnego została oparta o korzystne doświadczenia związane ze sprzedażą w EU. Wierzymy, że warszawski pop up store pozwoli nam jeszcze lepiej poznać polski rynek i opracować długoterminowe plany z nim związane” – powiedział Morakiwa. O ile pop-up store będzie pierwszym stacjonarnym punktem UNIQLO w Polsce, marka od ponad sześciu lat oferuje polskim klientom zakupy ubrań LifeWear w europejskim sklepie internetowym UNIQLO.

Domy Towarowe Wars Sawa Junior to doskonałe miejsce dla najpopularniejszych międzynarodowych marek, które debiutują na polskim rynku. Nasza śródmiejska lokalizacja jest wyjątkowa – w sąsiedztwie głównych węzłów transportowych, dzielnic biznesowych i najpopularniejszych atrakcji turystycznych Warszawy. Jesteśmy przekonani, że to doskonałe usytuowanie dla Uniqlo. Przez współpracę z takimi markami chcemy przyciągnąć nowe pokolenie klientów, które ceni szczere relacje z markami i bezpośrednie doświadczanie ich oferty handlowej.

– komentuje Scott Dwyer, Group Managing Director – Retail w Atrium European Real Estate, firmy będącej właścicielem Domów Towarowych Wars Sawa Junior.

Marka już na początku sierpnia otworzyła rekrutację na doradców sprzedaży i visual merchandiserów. Oprócz tego, ogłoszenia UNIQLO uwzględniają także stanowiska takie jak Loss Prevention Supervisor, HR Manager oraz Brand Manager.

Czytaj również: Była projektantka Chloé stworzyła kolekcję dla UNIQLO. Słynna japońska sieciówka zaprosiła do współpracy Clare Waight Keller

Uniqlo w Europie – problemy z wejściem na rynek 

Już w 2001 roku właściciel Uniqlo, Yanai Taddei, podjął pierwszą próbę wejścia na europejski rynek. Decyzja okazała się być nierentowna ze względu na otwarcie zbyt wielu punktów stacjonarnych. Wówczas m.in. w Wielkiej Brytanii otwarto aż 21 butików, z czego do 2002 roku przetrwało tylko 8. Uniqlo nie inwestowało w kampanie reklamowe, dlatego wizerunek firmy nie miał szans na skuteczne utrwalenie się i wygranie z konkurencją.

Do dziś wiele się zmieniło – zarząd japońskiej firmy, nauczony błędami, doskonale radzi sobie w komunikacji. Co więcej, filozofia marki jest odpowiedzią na dzisiejsze potrzeby świadomego konsumenta – oferuje niskie ceny, wysoką jakość i uniwersalny produkt. Zarząd postawił na innowacje na każdym szczeblu prowadzenia sieci – od produkcji, aż po obsługę klienta. Zmienił się także sposób prowadzenia marketingu – w 2016 roku powstała pierwsza (i nie ostatnia) globalna kampania Uniqlo, The Science of LifeWear.

Od 2002 roku kapitał rynkowy Uniqlo zwiększył się o 39 miliardów dolarów. Sklepy marki znajdują się w 15 krajach świata, a na terenie samej Azji pojawiają się aż w 800 lokalizacjach. Szyldy Uniqlo znajdują się m.in. na głównych ulicach handlowych Paryża, Londynu i Nowego Jorku, a już niedługo pojawią się także w Warszawie.

Przeczytaj też: Prezes Uniqlo Europe o rozwoju marki w Polsce: “Będziemy rozważać długoterminowe plany”

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES