Dotychczas produkty UNIQLO mogliśmy kupić jedynie za pośrednictwem oficjalnego sklepu online oraz platform sprzedażowych, takich jak Zalando. Jak się okazuje, ekspansja UNIQLO na rynek europejski obejmie także Polskę. W najbliższym czasie będziemy mieć możliwość odwiedzenia sklepu stacjonarnie w… Warszawie. Zarząd otworzył już rekrutację dla przyszłych doradców sprzedażowych. Kiedy UNIQLO wchodzi do Polski i gdzie znajdzie się pierwszy butik marki?
Przeczytaj również: Uniqlo: torba ze znanej sieciówki uznana za najgorętszy produkt Lyst. Kosztuje mniej niż 100 zł!
O UNIQLO pisaliśmy wielokrotnie – w kontekście ciekawej historii, stałej filozofii ważnej dla środowiska i pracowników oraz jakości ubrań wyrastającej ponad asortyment przeciętnych sieciówek. Ten brand jest 10. najcenniejszą marką modową świata (według danych statystycznych Brand Finance z 2022 roku) i należy do trzeciego najbardziej dochodowego koncernu odzieżowego Fast Retailing. Koncern pozycjonuje się tuż za Inditexem oraz H&M’em – swoimi europejskimi zmorami. UNIQLO do rozszerzania zasięgów na inne kontynenty podchodzi bardzo asekuracyjnie, być może przez pierwsze i nieudane próby wniknięcia na europejski rynek w 2001 roku.
Czytaj również: “Buy With Purpose”, nowy program Uniqlo
UNIQLO wchodzi do Polski. Co wiemy o nowym sklepie?
Na ten moment trwają prace nad przygotowaniem UNIQLO do oficjalnego otwarcia na jesienią bieżącego roku. Pop-up store będzie zlokalizowany w Domach Towarowych Wars Sawa Junior. Jak komentuje prezes UNIQLO Europe, Taku Morakiwa, decyzja o otwarciu sklepu stacjonarnego została oparta o korzystne doświadczenia związane ze sprzedażą w EU. “Wierzymy, że warszawski pop up store pozwoli nam jeszcze lepiej poznać polski rynek i opracować długoterminowe plany z nim związane” – powiedział Morakiwa. O ile pop-up store będzie pierwszym stacjonarnym punktem UNIQLO w Polsce, marka od ponad sześciu lat oferuje polskim klientom zakupy ubrań LifeWear w europejskim sklepie internetowym UNIQLO.
– Domy Towarowe Wars Sawa Junior to doskonałe miejsce dla najpopularniejszych międzynarodowych marek, które debiutują na polskim rynku. Nasza śródmiejska lokalizacja jest wyjątkowa – w sąsiedztwie głównych węzłów transportowych, dzielnic biznesowych i najpopularniejszych atrakcji turystycznych Warszawy. Jesteśmy przekonani, że to doskonałe usytuowanie dla Uniqlo. Przez współpracę z takimi markami chcemy przyciągnąć nowe pokolenie klientów, które ceni szczere relacje z markami i bezpośrednie doświadczanie ich oferty handlowej.
– komentuje Scott Dwyer, Group Managing Director – Retail w Atrium European Real Estate, firmy będącej właścicielem Domów Towarowych Wars Sawa Junior.
Marka już na początku sierpnia otworzyła rekrutację na doradców sprzedaży i visual merchandiserów. Oprócz tego, ogłoszenia UNIQLO uwzględniają także stanowiska takie jak Loss Prevention Supervisor, HR Manager oraz Brand Manager.
Czytaj również: Była projektantka Chloé stworzyła kolekcję dla UNIQLO. Słynna japońska sieciówka zaprosiła do współpracy Clare Waight Keller
Uniqlo w Europie – problemy z wejściem na rynek
Już w 2001 roku właściciel Uniqlo, Yanai Taddei, podjął pierwszą próbę wejścia na europejski rynek. Decyzja okazała się być nierentowna ze względu na otwarcie zbyt wielu punktów stacjonarnych. Wówczas m.in. w Wielkiej Brytanii otwarto aż 21 butików, z czego do 2002 roku przetrwało tylko 8. Uniqlo nie inwestowało w kampanie reklamowe, dlatego wizerunek firmy nie miał szans na skuteczne utrwalenie się i wygranie z konkurencją.
Do dziś wiele się zmieniło – zarząd japońskiej firmy, nauczony błędami, doskonale radzi sobie w komunikacji. Co więcej, filozofia marki jest odpowiedzią na dzisiejsze potrzeby świadomego konsumenta – oferuje niskie ceny, wysoką jakość i uniwersalny produkt. Zarząd postawił na innowacje na każdym szczeblu prowadzenia sieci – od produkcji, aż po obsługę klienta. Zmienił się także sposób prowadzenia marketingu – w 2016 roku powstała pierwsza (i nie ostatnia) globalna kampania Uniqlo, The Science of LifeWear.
Od 2002 roku kapitał rynkowy Uniqlo zwiększył się o 39 miliardów dolarów. Sklepy marki znajdują się w 15 krajach świata, a na terenie samej Azji pojawiają się aż w 800 lokalizacjach. Szyldy Uniqlo znajdują się m.in. na głównych ulicach handlowych Paryża, Londynu i Nowego Jorku, a już niedługo pojawią się także w Warszawie.
Przeczytaj też: Prezes Uniqlo Europe o rozwoju marki w Polsce: “Będziemy rozważać długoterminowe plany”