noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Prezes Uniqlo Europe o rozwoju marki w Polsce: “Będziemy rozważać długoterminowe plany”

REKLAMA
REKLAMA
noSlotData

Kilka tygodni temu media obiegła informacja, że Uniqlo pojawi się w Polsce. Teraz znana jest już dokładna data otwarcia pierwszego punktu. Prezes Uniqlo Europe Taku Morikawa opowiedział nam także o planach rozwoju firmy. Czy to możliwe, że w przyszłości będzie więcej sklepów tej marki w naszym kraju?

Pop-up store Uniqlo w Polsce

Uniqlo rozwija się od 1984 roku, kiedy to Tadashi Yanai został prezesem firmy Ogori Shoji i otworzył pierwszy sklep — Unique Clothing Warehouse w Hiroszimie. Nazwa miała zostać zmieniona w 1988 roku na Uniclo. Pracownik odpowiedzialny za jej rejestrację błędnie odczytał jednak literę C jako Q. Od tamtej pory sieć otwiera nowe sklepy wielkopowierzchniowe w najważniejszych miastach i lokalizacjach świata, dążąc do ugruntowania pozycji jako marka globalna. Obecnie ma ponad 2 300 sklepów, m.in. w Japonii, Azji, Europie i Ameryce Północnej. W sierpniu tego roku okazało się, że Uniqlo pojawi się również w Polsce. Poinformowano wówczas, że pop-up store będzie zlokalizowany w Domach Towarowych Wars Sawa Junior. Marka ruszyła wtedy z rekrutacją doradców sprzedaży i visual merchandiserów. Cały czas szuka także osób na takie stanowiska, jak Sales Associates, Visual Merchandisers, Loss Prevention Supervisor,  HR Manager i Brand Manager.

Teraz oficjalnie podano, że otwarcie punktu na ul. Marszałkowskiej 104/122 odbędzie się już 27 października o godzinie 10:00. Pop-up będzie obejmował aż 800 mkw., czyli parter i 1. piętro budynku. Co będzie można znaleźć w pierwszym sklepie stacjonarnym marki w Polsce? Prezes UNIQLO Europe Taku Morikawa ujawnił: “Oprócz naszej troskliwej, dobrze znanej obsługi klienta, odwiedzający sklep mogą spodziewać się wielu produktów LifeWear – w tym bielizny termicznej HEATTECH – ultralekkich puchowych kurtek (Ultra Light Down) i wyjątkowo miękkich swetrów z wełny merino. UNIQLO tworzy ubrania dla wszystkich, a LifeWear odzwierciedla japońskie wartości – jakość, prostotę i trwałość – które, mam nadzieję, wszyscy poznają i polubią”.

Zobacz także: Historia Marki: Uniqlo – firma, w której wszyscy zarabiają tyle samo

Taku Morikawa o rozwoju marki

Prezes Uniqlo Europe Taku Morikawa zgodził się odpowiedzieć nam również na kilka pytań dotyczących otwarcia pop-upu w Warszawie oraz planów rozwoju marki w naszym kraju. Wiadomo bowiem, że informacja o Uniqlo w Polsce wywołała spory entuzjazm wśród fanów brandu. A jakie oczekiwania ma firma wobec naszego rynku?

– Chcielibyśmy najpierw lepiej zrozumieć polskich klientów i wprowadzać produkty na rynek za pośrednictwem pop-up store, który będzie naszą pierwszą okazją do
fizycznej obecności w Polsce. Po tym, jak zdobędziemy doświadczenie, dzięki naszemu pop-up store, rozważymy długoterminowe plany, w tym możliwość otwarcia jednego lub więcej sklepów stałych.

Lokalizacja pop-upu nie jest bez znaczenia. Choć w Warszawie jest wiele centrów handlowych, marka zdecydowała się na otwarcie swojego punktu w Domach Towarowych Wars Sawa Junior. Z jakiego powodu?

– Kiedy otwieramy nowy sklep, zawsze staramy się znaleźć najlepszą lokalizację, czyli taką, w której jak największej liczbie osób będziemy mogli przedstawić koncepcję UNIQLO. Domy Handlowe Wars Sawa położone są w samym centrum miasta, w pobliżu wszystkich głównych środków transportu, dzielnic biznesowych i najbardziej turystycznych atrakcji.

Taku Morikawa zdradził też, że w punkcie klienci znajdą odzież damską, męską, dziecięcą i niemowlęcą. Dodał: “Naszym celem jest zaprezentowanie polskim konsumentom naszej podstawowej linii produktów i wprowadzenie LifeWear”. A jakie plany ekspansji ma firma w najbliższej przyszłości w regionie Europy Środkowo-Wschodniej? Czy to jedyny sklep marki w naszym regionie?

– Jak wspomniano, po zdobyciu doświadczenia z pop-up store, będziemy rozważać długoterminowe plany w Polsce, w tym możliwość otwarcia jednego lub więcej sklepów stałych. Chociaż rzeczywiście jest to pierwszy sklep UNIQLO w Europie Wschodniej, marka kontynuuje ekspansję na innych istniejących rynkach. W obecnym, jesiennym sezonie otwieramy też nowy sklep w Madrycie przy Gran Via oraz w Londynie w centrum miasta, bo w pobliżu Battersea Power Station.

Przeczytaj również: UNIQLO wchodzi do Polski. Wiemy, gdzie otworzy się pierwszy sklep japońskiej sieci

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES