Rewolucja wrześniowych numerów? Czarnoskóre gwiazdy podbijają okładki

331

Wrzesień za pasem, co oznacza, że na rynku pojawiają się już pierwsze September Issues. Oto okładki najważniejszych wrześniowych numerów z całego świata.

The September Issue

O tym, jak ważny dla redakcji modowych i czytelników jest wrześniowy numer chyba nie muszę Was przekonywać. Najbardziej znanym i pożądanym jest September Issue magazynu „Vogue”, o którym powstał nawet dokument (Wrześniowy numer w reżyserii R. J. Cutlera). Od kilku lat duże emocje wywołuje liczba stron tego wyjątkowego numeru (z których większość to…reklamy) oraz jego waga. W tym roku za wrześniową okładkę biblii mody odpowiada Beyonce.

Anna Wintour wie, że gwiazda na okładce po prostu się opłaca. Największe w historii wydanie (z 2012 roku, liczące 916 stron) zdobiła fotografia Lady Gagi. Okładka z gwiazdą w nieco przerysowanej sukni-syrenie i diabolicznej fryzurze, była szeroko komentowana w mediach. W tym roku (podobnie jak trzy lata temu) króluje Beyonce. Sfotografowane przez młodziutkiego Tylera Mithcella okładki (bo są dwie) w stylu boho, zdecydowanie różnią się od tej z 2015 roku i wpisują w najnowszy look gwiazdy (pamiętacie zdjęcia ogłaszające drugą ciążę Beyonce?). Jest sielsko i – jak na jesień – bardzo kolorowo. Czy to najlepsza okładki do tej pory? Oceńcie sami!

A post shared by Beyoncé (@beyonce) on

A post shared by Beyoncé (@beyonce) on

„British Vogue”

Spośród tytułów już dostępnych na rynku, największy szum wywołała brytyjska edycja „Vogue” z Rihanną na okładce. Edward Enninful bardzo starannie dobiera współpracowników, modelki i gwiazdy, które chce wypromować. Z Rihanną w obiektywie Nicka Knighta chyba nie mógł trafić lepiej. Bo która z dzisiejszych gwiazd miałaby szanse w starciu z Beyonce? Miemy nadzieję, że ultracienkie brwi piosenkarki to wymysł na potrzeby okładki, a nie nadchodzący trend.

źródło: Fashionista.com

„ELLE UK”

Okładka brytyjskiego „Vogue’a” to niejedyna, o której głośno jest w ostatnich dniach. „ELLE UK” na swoją cover girl wybrało ciężarną modelkę Slick Woods. Podopieczna Rihanny ma za sobą ciężką przeszłość (jej matka wciąż odsiaduje wyrok za udział w gangu) i świetlaną przyszłość. Ciężarne modelki na okładkach magazynów modowych to zdecydowanie rzadkość. Redakcja brytyjskiego „ELLE”, które przechodzi właśnie metamorfozę, chce być liderem zmian w branży. Ta ostatnia przedbrexitowa wrześniowa okładka sfotografowana przez Paolę Kudacki jest tego najlepszym przykładem.

źródło: Fashionista.com

„InStyle US”

Laura Brown z amerykańskiej edycji „InStyle” postawiła na Jennifer Aniston, gwiazdę, która gwarantuje dobrą sprzedaż, a na okładce tego tytułu pojawiała się niezliczoną liczbę razy. Przyjemne dla oka (i niestety nic ponadto) zdjęcia Bena Hassetta plus wywiad-odpowiedź na ataki prasy brukowej – to się przeczyta.

źródło: Fashionista.com
źródło: Fashionista.com

„Harper’s Bazaar US”

Amerykański „Harper’s Bazaar” nie chce pozostać w tyle i dla czytelników przygotował aż dwie okładki. Obie oparte o ten sam pomysł „portretu rodzinnego” sfotografowanego przez Mario Sorrenti, prezentującego gwiazdy w stylizacjach Carine Roitfeld. Na obu brakuje tej samej osoby – matki i żony. Pierwsza okładka należy do Kanye Westa i dwójki jego dzieci. Nieobecność Kim wydaje się dość odważnym posunięciem, zwłaszcza, że to jedna z niewielu osób, które są w stanie sprzedać niemal wszystko. Druga okładka w typowym dla HB ujęciu, przedstawia rockmana Bruce’a Springsteena i jego córkę Jessicę, mistrzynię jeździectwa – niekwestionowane gwiazdy w swoich branżach.

źródło: Fashionista.com
źródło: Fashionista.com

„Glamour US”

Pierwsza wrześniowa okładka totalnie odmienionej wersji amerykańskiego „Glamour” z amerykańską aktorką komediową Tiffany Haddish nie rzuca na kolana. Dwa poprzednie numery zdawały się podążać w nowocześniejszym i zdecydowanie bardziej przyjemnym dla oka kierunku. Okładka tegorocznego September Issue by Billy Kidd jest po prostu zwyczajna. Czy to sposób redakcji na te wszystkie szaleństwa (patrz: stylizacja Rihanny na okładce „Vogue”), które do przeciętnego czytelnika po prostu nie przemawiają?

źródło: Fashionista.com

Nowy członek rodziny „Vogue”

17 sierpnia do rodziny „Vogue” dołączy najmłodsze dziecko „Vogue Czechoslovakia”. Dyrektorem artystycznym jest tam Jan Kralicek, współpracujący także z portugalską edycją magazynu, której ostatnie okładki to doprawdy małe dzieła sztuki. Co przygotuje więc dla swoich rodaków? Cóż, aby się dowiedzieć, musimy jeszcze trochę poczekać.

>>> Przeczytaj również: Najciekawsze podcasty o modzie