Platforma CACI porównała sprzedaż produktów 300 znanych marek reprezentujących rynek brytyjski, które dostępne są zarówno na Vinted, jak i Primarku. Wyniki? Liczba transakcji okazała się podobna.
W marcu bieżącego roku na obydwu platformach zrealizowano po blisko 900 tys. transakcji bezgotówkowych. W kwietniu ich liczba zbliżyła się do niemal 1 mln. I o ile w przypadku Primarku dane nie dziwią. O tyle w przypadku Vinted są nowością. Szczególnie, jeżeli porównamy je z wynikami sprzed trzech lat. W ciągu ostatnich osiemnastu miesięcy liczba transakcji bezgotówkowych zrealizowanych za pośrednictwem Vinted wzrosła aż o 680 proc.
– Wyniki ilustrują zdolność Vinted do przyciągania coraz większej liczby użytkowników oraz zwiększania ich zaangażowania. To pokazuje prawidłowy, a przede wszystkim przyjazny dla użytkownika, system działania platformy – powiedziała Rachael Bedford, lider ds. wymiarów marki w CACI.
Raport uwidacznia także rosnący poziom zapotrzebowanie konsumentów na wartościowe sklepy detaliczne oraz pokoleniową zmianę wzorców wydatkowych wśród młodych ludzi. I chociaż dane uwzględniają wyłącznie zakupy bezgotówkowe, to i tak wskazują na „rosnące znaczenie mody używanej”.
– Biorąc pod uwagę niskie ceny Vinted, rodzi się pytanie, czy platforma będzie nadal podążać tą drogą, czy może wykorzysta zaangażowanie klientów i w przyszłości zaoferuje produkty o wyższej wartości – zastanawia się Bedford.
Zdjęcie główne: mat. prasowy
Przeczytaj również: 25 proc. użytkowników przed dołączeniem do platformy nigdy nie kupowała odzieży używanej