W drugim kwartale bieżącego roku obrotowego spółka Kubota, posiadająca w portfelu polską markę produkującą klapki, skarpety oraz codzienne akcesoria, wypracowała 935-proc. wzrost zysku netto.
Wyniki finansowe spółki Kubota
- zysk netto (II kw. 2023): 1,1 mln zł (+935 proc. rdr)
- przychody (II. kw. 2023): 6,3 mln zł (+14,2 proc. rdr)
– Powyższe wyniki pokazują konsekwentną realizację założonej strategii, której jednym z głównych celów jest dywersyfikacja struktury przychodów. Spółka w pierwszej połowie tego roku skierowała większość swoich finansowych i osobowych zasobów w kierunku rozwoju oraz zwiększenia wysokomarżowych przychodów w dziale e-Commerce (własny sklep online oraz marketplace’y) i dziale sprzedaży B2B produktów personalizowanych – komentuje Alina Sztoch, CEO & co-founder Kubota S.A.
Wymienione działania spowodowały, że sprzedaż do głównego kontrahenta – Jeronimo Martins Polska – spadła z 63 proc. na koniec 2022 r. do 54 proc. na koniec pierwszej połowy 2023 roku.
Przeczytaj również: Inflacja jednak wciąż dwucyfrowa. Czy RPP obniży stopy procentowe?
Plany na najbliższe miesiące
W drugiej połowie 2023 roku zarząd spółki Kubota zamierza kontynuować podjęte już działa. Ich celem jest ciągła poprawa rentowności. Obecnie widać, że warunki ku temu są sprzyjające. Poprawa marży spotyka się z mocnym popytem rynkowym. – Obserwujemy bardzo korzystne otoczenie dla konsumenta. Pozwala ono na utrzymywanie atrakcyjnej z punktu widzenia spółki polityki cenowej – mówi Alina Sztoch.
Z pewnością trwający rok jest dla spółki czasem optymalizacji i przegrupowania. Te działania mają stać się bazą przyszłych inwestycji. – Silne podstawy umożliwią dynamiczny wzrost przychodów w 2024 roku. Będzie można do nich przystawić zupełnie inne poziomy marży niż w latach wcześniejszych – tłumaczyła przy okazji publikacji wyników za I kwartał Alina Sztoch.
Przeczytaj również: Nowy raport Salesforce. Polscy konsumenci mają obawy wobec wykorzystywania sztucznej inteligencji przez firmy
Zdjęcie główne: mat. prasowy marki Kubota