Spółka Redan zarządzana przez Radosława Wiśniewskiego podpisała umowę na sprzedaż sklepów stacjonarnych, e-commerce oraz znaku firmowego Top Secret. Sieć ma trafić w ręce spółki Greenpoint.
Przeczytaj również: Biznes na 2024 – sektory, które warto obserwować. Czy jest w nich moda?
Top Secret sprzedane
30 grudnia 2023 spółka Greenpoint podpisała z Redan S.A. warunkową umowę zakupu sieci sklepów stacjonarnych, a także e-commerce marki Top Secret, oraz przejęcia znaku firmowego Top Secret. Tym samym prawa do spółki po wielu latach straci milioner i przedsiębiorca branży odzieżowej – Radosław Wiśniewski. Ta informacja podważa wcześniejsze doniesienia o tym, że nowym właścicielem spółki ma zostać Monna Nice, spółka zależna Monnari Trade, o czym pisaliśmy w październiku TUTAJ.
Sfinalizowanie umowy jest zależne od zgody prezesa UOKiK-u. Łączna cena sprzedaży ma wynieść od 10,5 do 13,5 mln zł.
Przeczytaj również: Nowo wybrana posłanka KO córką założyciela spółki stojącej za marką TOP Secret. Kim jest Aleksandra Wiśniewska?
Greenpoint przejmuje Top Secret
Jak zapowiedziano w oficjalnym komunikacie, marki Greenpoint oraz Top Secret będą istniały równolegle, a ich oferta “pozostanie zróżnicowana i bardzo mocno skoncentrowana na potrzebach Klienta”.
Greenpoint to polska marka odzieżowa, która rozpoczęła swoją działalność w 1992 roku w Krakowie. Aktualnie jest w posiadaniu 216 sklepów stacjonarnych na terenie całej Polski. Spółka prowadzi jednocześnie sprzedaż na 7 rynkach e-commerce w Europie. Transakcja jest naturalną konsekwencją rozwoju spółki Greenpoint, która w ciągu ostatnich pięciu lat urosła blisko trzykrotnie.
„Przejecie znanego brandu jakim jest Top Secret pozwoli nam poszerzyć ofertę, dokonać skokowego wzrostu powierzchni handlowej a tym samym bardzo wzmocnić pozycję marki Greenpoint, lokując ją w czołówce kobiecych marek odzieżowych na polskim rynku. Jesteśmy przekonani, że transakcja leży w interesie obu firm, a także okaże się dużą korzyścią dla Klientek zarówno marki Top Secret jak i Greenpoint” – przekazał Marek Szostak, Prezes Zarządu spółki Greenpoint S.A.
Zdjęcie główne: mat. prasowe
Przeczytaj również: Tegoroczne kampanie polskich marek, które zapamiętamy na dłużej