REKLAMA
2023 był rokiem wyzwań, spowodowanych m.in. napiętą sytuacją gospodarczą na świecie. Inflacja, rosnące koszty energii i ciasne łańcuchy dostaw sprawiały problemy nie tylko konsumentom, ale także wielu firmom w Polsce. Ostatnie miesiące to prawdziwy sprawdzian odporności i zdolności adaptacyjnych biznesu. Z jednej strony mieliśmy do czynienia z przedsiębiorstwami, które zostały sparaliżowane przez kryzys, a z drugiej z organizacjami, którym udało się ulepszyć swoje modele biznesowe.

Biznes na 2024 – sektory, które warto obserwować. Czy jest w nich moda?

REKLAMA
REKLAMA

2023 był rokiem wyzwań, spowodowanych m.in. napiętą sytuacją gospodarczą na świecie. Inflacja, rosnące koszty energii i ciasne łańcuchy dostaw sprawiały problemy nie tylko konsumentom, ale także wielu firmom w Polsce. Ostatnie miesiące to prawdziwy sprawdzian odporności i zdolności adaptacyjnych biznesu. Z jednej strony mieliśmy do czynienia z przedsiębiorstwami, które zostały sparaliżowane przez kryzys, a z drugiej z organizacjami, którym udało się ulepszyć swoje modele biznesowe.

Przeczytaj również: TOP 5 najchętniej czytanych wywiadów „Fashion Biznesu” w 2023 r.

Firmy, które przezwyciężyły kryzys, nie tylko zrewolucjonizowały swoje modele biznesowe, ale także zreorganizowały i zoptymalizowały procesy wewnętrzne, wdrażając innowacyjne technologie. Odporne i elastyczne środowisko biznesowe w Polsce sprostało wyzwaniom, tworząc wiele możliwości dla inwestorów, przedsiębiorców i liderów branży.

Przeczytaj również: Ranking biznesowych influencerów w Polsce 2024 – kogo warto obserwować?

Boom e-Commerce- Allegro

Sektor handlu elektronicznego w Polsce doświadczył szybkiej transformacji, zwłaszcza wraz ze wzrostem popularności zakupów online. Wygoda oferowana przez platformy cyfrowe zmienia zachowania konsumentów, stwarzając szerokie możliwości dla firm z sektora handlu detalicznego.

Sukces Allegro jest głęboko powiązany ze zmieniającymi się zrachowaniami konsumentów po pandemicznej sytuacji związanej z Covid-19. Wygoda cyfrowa stała się dla nich priorytetem. Platforma zapewnia zróżnicowany rynek, na którym konsumenci mogą kupować i sprzedawać nowe lub używane produkty. Obejmuje kategorie od elektroniki i mody po artykuły gospodarstwa domowego i nie tylko. Dzięki milionom zarejestrowanych użytkowników Allegro stało się nie tylko platformą e-commerce, ale także cyfrowym rynkiem, który odzwierciedla różnorodność potrzeb konsumentów.

Zaangażowanie Allegro w innowacje jest widoczne w jego ciągłych wysiłkach na rzecz poprawy doświadczeń użytkowników. Platforma zainwestowała w technologię i logistykę, aby zapewnić wydajne i niezawodne usługi – takie jak paczkomaty. Ponadto ekspansja Allegro na obszary, takie jak usługi finansowe, odzwierciedla strategiczną wizję, która wykracza poza tradycyjny handel elektroniczny.

Baza użytkowników platformy i wolumen transakcji pokazują solidność sektora e-commerce w Polsce. Dane odzwierciedlają zdolność platformy do dostosowywania się do trendów rynkowych i wymagań konsumentów, umacniając pozycję Allegro jako kluczowego gracza w gospodarce cyfrowej. Sukces Allegro nie pozostał niezauważony na arenie międzynarodowej. Pierwsza oferta publiczna (IPO) platformy przyciągnęła międzynarodową uwagę, pokazując siłę i potencjał polskiego sektora e-commerce.

Przeczytaj również: O ile wzrosną realne płace w 2024 roku? [prognoza]

Rynek świadczeń – Benefit Systems

Benefit Systems planuje szereg działań związanych z rozwojem firmy i umacnianiem swojej pozycji na rynku polskim i europejskim. Spółka optymistycznie ocenia perspektywy na 2024 rok i planuje wypłacić wyższą dywidendę w przyszłym roku. Lider benefitów pracowniczych, dostarcza kompleksowe rozwiązania mające na celu poprawę samopoczucia pracowników w różnych organizacjach. Firma angażuje się również w znaczne inwestycje w rozwój sieci klubów fitness. W 2024 roku planuje dokonać znaczących inwestycji kapitałowych. Jak zauważył Kloka, nakłady inwestycyjne będą w dużym stopniu uzależnione od liczby wakatów, przy czym grupa planuje otworzyć 35 stanowisk o wartości około 55-6 mln zł każdy.

Benefit Systems jest znany ze swojego wieloaspektowego podejścia do świadczeń pracowniczych. Firma zapewnia szereg rozwiązań, w tym między innymi pakiety sportowe i rekreacyjne, świadczenia kulturalne i rozrywkowe oraz różne programy zdrowotne. Oferty te mają na celu zaspokojenie różnorodnych potrzeb i preferencji pracowników, przyczyniając się do bardziej holistycznego i angażującego środowiska pracy. Grupa jest obecna w wielu branżach, służąc jako strategiczny partner dla organizacji, które chcą zwiększyć swoje zaangażowanie i strategie utrzymania pracowników. Rozwiązania firmy są konfigurowalne, umożliwiając firmom dostosowanie świadczeń do demografii pracowników i kultury organizacyjnej.

Organizacje, które przyjmują rozwiązania Benefit Systems często wskazują na poprawę satysfakcji i retencji pracowników. Zapewniając znaczące i spersonalizowane korzyści, pracodawcy mogą stworzyć pozytywną kulturę pracy, która przyciąga i zatrzymuje największe talenty.

Przeczytaj również: Trendy 2024: jakie sneakersy powinien kupić każdy modny mężczyzna?

Detal – LPP

Sektor mody w Polsce jest jednym z tych, które należy obserwować w 2024 roku. Wraz ze wzrostem gospodarczym konsumenci wykazują coraz większe zainteresowanie modą, tworząc dynamiczny rynek zarówno dla marek krajowych, jak i międzynarodowych. Czynniki takie jak poprawa zaufania konsumentów, niższa inflacja, słabszy kurs dolara amerykańskiego oraz niższe ceny transportu i produkcji w Chinach będą prawdopodobnie miały pozytywny wpływ na wyniki polskiej branży odzieżowej w nadchodzących kwartałach.

LPP SA ma w swoim portfolio marki, które zaspokajają różnorodne preferencje konsumentów. Reserved, Mohito, Sinsay i Cropp stały się synonimem stylu i dostępności. Szeroka obecność LPP S.A. na rynku jest świadectwem zdolności grupy do radzenia sobie z ciągle zmieniającymi się wymaganiami branży modowej.

 Wdrożenie sprzedaży detalicznej online oraz ekspansja rynku zagranicznego rozszerzyła zasięg, zapewniając konsumentom płynne i wygodne zakupy. Pośród globalnego nacisku na zrównoważone praktyki modowe, LPP SA podjęło kroki w celu włączenia przyjaznych środowisku inicjatyw do swojej działalności. Zaangażowanie grupy w zrównoważony rozwój jest zgodne ze zmieniającymi się wartościami konsumenckimi, przyczyniając się do pozytywnego wizerunku marki i odzwierciedlając odpowiedzialne podejście do biznesu. Konsekwentnie dostosowuje swoje strategie marketingowe, aby być na bieżąco i przyciągać uwagę różnych grup demograficznych konsumentów.

Przeczytaj również: Wiralowe produkty, które zdominowały rynek Tiktoka w 2023 roku

Autor: Jakub Banaszek, zdjęcie główne: Unsplash

REKLAMA
REKLAMA
Tagi

biznes

moda

REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES