Raport Lyst: Off-White najgorętszą marką ostatnich miesięcy

258
źródło: instagram.com/off____white

Lyst ogłosił właśnie listę najbardziej topowych marek za trzeci kwartał 2019 roku. Triumfatorem ostatnich miesięcy okazała się marka OFF-WHITE. Kto jeszcze znalazł się na podium?

Raport przygotowywany przez platformę Lyst ujawnia zestawienie czołowych marek modowych na przestrzeni ostatnich miesięcy. Jak co kwartał, zostaje on przygotowany na podstawie obserwacji zakupowych preferencji ponad 9 milionów klientów wyszukujących, przeglądających i kupujących online spośród 12 tysięcy projektantów i sklepów internetowych. Tym razem zestawienie objęło trzeci kwartał 2019 roku.

Na czele rankingu stanął Off-White. To już drugie zwycięstwo marki Virgila Abloha w ciągu ostatnich dwóch lat. Warto przypomnieć, że marka należy do włoskiej New Guards Group, które w sierpniu tego roku zostało zakupione przez Farfetch za kwotę 675 milionów dolarów.

Drugie miejsce na podium zajęła Balenciaga (która podbiła nasze serca rewelacyjną kampanią na sezon jesień/zima 2019), wyprzedając niekwestionowanego lidera ostatnich czasów – Gucci, które tym razem spadło na pozycję trzecią.

Czwarte miejsce w zestawieniu przypadło Versace – po mocnym roku i świetnie przyjętej kolekcji (pamiętacie zjawiskową Jennifer Lopez prezentującą sukienkę w palmy w trakcie Mediolańskiego Fashion Weeku?). Na piątym miejscu pozostała Prada – po silnym wzroście zysku o ponad 50% w 1 połowie 2019 roku.

Lyst: najgorętsze produkty

Platforma Lyst ujawniła również zestawienie najbardziej topowych produktów ostatnich miesięcy. Na czele rankingu stanęły pikowane sandały z kwadratowym noskiem od Bottega Veneta, czyli marki, która ostatnio bije rekordy popularności wśród miłośniczek mody. W ostatnim kwartale ponad 27 000 użytkowników sieci każdego miesiąca szukało tego modelu obuwia. Natomiast podczas wrześniowego miesiąca mody, kiedy modowe influencerki przyleciały do Nowego Jorku, Londynu, Paryża i Mediolanu ubrane w wyroby Bottega Veneta, liczba wyszukiwań „butów Bottega Veneta” wzrosła o 156%.

Drugie miejsce na podium przypadło mikro-torebce od Jacquemus, która w ciągu ostatnich miesięcy stała się niekwestionowanym hitem social mediów (oraz, przy okazji, bohaterem wielu memów). Sam pokaz Jacquemusa na sezon wiosna/lato 2020, który odbył się na lawendowych polach Prowansji, podniósł w tym kwartale zwiększył liczbę oznaczeń marki w sieci o 1,343%. Torebka Le Chiquito zyskała ponad 12 500 wyszukiwań miesięcznie w ciągu ostatniego kwartału, a globalny popyt na Jacquemusa wzrósł obecnie o 131% w porównaniu do ubiegłego roku. Choć marka jeszcze nie znalazła się w pierwszej 20, rozwija się w błyskawicznym tempie: Jacquemus skoczył w tym kwartale o 37 pozycji na liście najgorętszych marek Lyst.

Adidas Continental 80 to kolejne buty, które znalazły się na liście najgorętszych produktów dla kobiet w tym kwartale, zajmując w zestawieniu miejsce trzecie. Buty sprzedawane za 80 dolarów zyskały ogromną popularność również wśród celebrytek, w tym Kendall Jenner, Hailey Bieber. Liczba wyszukiwań tych trampek wzrosła w ostatnim kwartale o 170%.

Wśród męskich produktów króluje kurtka puchowa od Moncler, a tuż za nią skórzany pasek Gucci (a dokładniej model z podwójnym G na sprzączce) oraz sneakersy Nike Air Jordan Mid SE.

Pełne zestawienie Lyst odnajdziecie TUTAJ.

>>> Przeczytaj również: Louis Vuitton i Donald Trump – dziwna współpraca, o którą nikt nie prosił