noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Pokaż się! 5 zasad, jak zostać zauważonym na targach

REKLAMA
noSlotData

Targi mody to przysłowiowe „5 minut” projektantów. Warto ten czas wykorzystać jak najlepiej, bo w dużej mierze na wyniki wpływa rozpoznawalność i renoma firmy. Jak więc przyciągnąć uwagę, zachęcić do odwiedzenia konkretnego stoiska i zakupienia w nim rzeczy?

Dobrze wyeksponowane logo firmy

Widoczny, przejrzysty, charakterystyczny logotyp wpada w oko i jest zapamiętywany. Dużą rolę odegrać może tu odpowiednie oświetlenie. Pamiętaj, że niektóre hale targowe są dość ciemne, warto więc zadbać o dodatkowe światło. Szyld marki, może rzucać cień na standy. Umieść go więc w taki sposób, aby nie zaciemniał niektórych produktów.

Odpowiednie oświetlenie

Niedoświetlone stoisko, zwłaszcza umieszczone w rogu hali nie zachęca do odwiedzenia. W takim miejscu ciężko określić, jakie faktycznie kolory występują w kolekcji, co w efekcie może przynieść niezadowolenie i zwroty. Ciekawe doświetlenie może stać się nowatorskim pomysłem na aranżację stoiska. Warto zaszaleć z designerskimi lampami. Popularne cotton balls, chociaż nie są źródłem mocnego światła, świetnie pasują do pastelowych projektów dziecięcych marek. Koniecznie wybieraj żarówki LED, najlepiej o ciepłym kolorze światła.

Aranżacja stoiska spójna z kolekcją

Jeśli stawiasz na określone kolory w swojej kolekcji, postaraj się odpowiednimi dodatkami uzupełnić przestrzeń, która ją otacza. Kwiaty, meble, drobne dekoracje mogą stworzyć przyjemny klimat w niewielkiej targowej przestrzeni. Postaw na jeden mocny akcent wystroju, nawiązujący do kolekcji. W Twojej kolekcji przeważa pomarańcz i żółć? Miska z cytrusami stanie się spójnym elementem, którego zapach dodatkowo odpręży i Ciebie, i klientów. W takich warunkach zakupy to czysta przyjemność.

>>> Czytaj również: Czym się różnią targi mody od pop-up store? Porównujemy te dwa kanały sprzedaży

Minimalizm

Nie zagracaj stoiska, a wręcz przeciwnie – daj mu przestrzeń. Chociaż w trakcie targów to trudne, postaraj się nie przepełniać wieszaków z ubraniami. Ukryj ich nadmiar np. w kartonach lub meblach stanowiących aranżację Twojej przestrzeni. Jeśli kolekcja obfituje w barwy, niech wystrój będzie stonowany, żeby nie przyćmił produktu. Wybieraj manekiny i meble w neutralnych kolorach.

Zamknięcie się w przestrzeni sprzedażowej

Wyraźne oznaczenie powierzchni stoiska wpływa na sposób jego postrzegania. Odwiedzająca targi osoba trafia na Twój pokój sprzedażowy i wie dokładnie, które standy są jej przypisane. Taka jasność i uporządkowanie pokazuje, że wiesz po co tu jesteś oraz czego chcesz. Ciekawym wyznaczeniem granic targowej przestrzeni jest linoleum albo dywan nawiązujący wzorem lub kolorem do kolekcji lub logotypu marki. Można też w tym celu zabawić się odpowiednim ustawieniem mebli, standów, dekoracji.

mat. prasowe SLow

Bez względu na to, jak przemyślane i ładne nie byłoby stoisko, to otwartość i usposobienie osoby je obsługującej decyduje ostatecznie o jego atrakcyjności. Wzrok utkwiony w książce lub telefonie odstraszy najbardziej ciekawych marki gości. Dobrze wyeksponowane logo i produkty sprawią, że być może wróci np. w Internecie, ale najprawdopodobniej pozostanie mu tylko złe wrażenie.

>>> Czytaj również: Jak przygotować swoich pracowników na wydarzenia targowe?

Zarówno w przypadku stoisk targowych, jak i showroomów, butików – wiedza dotycząca aranżacji przestrzeni sprzedażowej i technik pozyskiwania klientów jest niezwykle ważna. Być może dlatego tak wielką popularnością cieszy się visual merchandising. Jest to zbiór zasad efektywnego przyciągania klienta, które w dużej mierze opierają się na angażowaniu ludzkich zmysłów i zagadnień psychologii. Skuteczność VIM-u jest wysoka, a to dlatego, że po prostu chętniej kupujemy tam, gdzie czujemy się komfortowo i dobrze.

Autor: Magda Buczak

PATRONUJEMY SLOW WEEKEND #LATO Więcej info TUTAJ

10-11 czerwca Soho Factory

Autor: Alicja Zdrojewska

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES