Kto był największym wygranym w sierpniu 2020 roku, a kto przegranym na rynku polskim? Jak przedstawia się sytuacja finansowa dwóch największych globalnie spółek? Przedstawiamy wyniki finansowe grup odzieżowych za sierpień 2020.
VRG (Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler, W.KRUK) – skonsolidowane przychody WYŻSZE o 1,3 proc.
Grupa VRG w sierpniu tego roku osiągnęła wyższe o 1,3 proc. skonsolidowane przychody ze sprzedaży niż w ubiegłym roku: wyniosły one 87,9 mln złotych. W ujęciu narastającym wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń – sierpień 2020 roku wyniosła około 546,2 mln zł i była niższa o około 16,8% od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego.
VRG poinformowało również o przychodach ze sprzedaży detalicznej w poszczególnych segmentach działalności operacyjnej. Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie odzieżowym (marki Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler) – wyniosły około 48,2 mln zł i były niższe od przychodów osiągniętych w sierpniu 2019 roku o około 9,5%. W ujęciu narastającym wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń – sierpień 2020 roku w tym segmencie wyniosła około 323,4 mln zł i była niższa o około 21,4% od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Z kolei przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie jubilerskim (marka W.KRUK) – wyniosły około 37,6 mln zł i były wyższe od przychodów osiągniętych w sierpniu 2019 roku o około 20,9%. W ujęciu narastającym wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń – sierpień 2020 roku w tym segmencie wyniosła około 206,0 mln zł i była niższa o około 6,7% od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego.
ANSWEAR zadebiutuje na GPW
W ubiegłym roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży spółki wyniosły 311,2 mln złotych i były wyższe o ok. 40.9 proc. r/r. Co ciekawe, w tym roku, pomimo pandemii COVID-19, Answear.com notuje stały wzrost zainteresowaniem produktów dostępnych na platformie w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
>>> Przeczytaj również: Answear.com planuje debiut na GPW
Top Secret – 15 mln złotych zysku i 17 proc. spadek rok do roku
Sprzedaż towarów Top Secret w sierpniu 2020 r. wyniosła łącznie ok. 15 mln zł i była niższa o 17 proc. porównując do sierpnia poprzedniego roku. W ujęciu narastającym sprzedaż Top Secret wyniosła ok. 91 mln zł i była niższa o 39 proc. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku.
W czwartym miesiącu po przywróceniu handlu w galeriach handlowych poziom sprzedaży nadal pozostaje niższy r/r. Niemniej jednak, spółka REDAN S.A. kolejny miesiąc z rzędu odnotowuje poprawę w zakresie realizowanej marży procentowej na sprzedaży, wynikającej ze zmian polityki cenowej.
Z kolei przychody ze sprzedaży internetowej Top Secret wyniosły 2,2 mln złotych i były niższe o 8 proc. w porównaniu do sierpnia 2019 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sklepu internetowego Top Secret wyniosła 14,8 mln zł i była o ok. 29 proc. niższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.
Solar – skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 10,3 mln złotych
Zarząd Solar Company S.A. poinformował, że skonsolidowane przychody ze sprzedaży osiągnięte w sierpniu 2020 roku wyniosły 10,3 mln złotych,w tym salony własne (sprzedaż realizowana w salonach własnych Grupy Kapitałowej Solar Company S.A., w tym w outletach oraz zaewidencjonowana w sklepach franczyzy depozytowej) 9,8 mln zł.
>>> Przeczytaj również: „Tatuum planuje ekspansję, myśli o wejściu na GPW”
WOJAS – spadek przychodów w sierpniu o 15,7 proc.
Spółka Wojas S.A. w komunikacie podała, że jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły w sierpniu 2020 roku 20,8 mln złotych i były niższe r/r. o 15,7 proc.
Od początku 2020 r. skonsolidowane przychody wyniosły 143,9 mln zł i były niższe o 15 proc. w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży detalicznej w sierpniu 2020 r. wyniosły 14,3 mln zł i były niższe o 0,9 proc. od przychodów osiągniętych w sierpniu 2019 r.
Narastająco, w okresie styczeń-sierpień 2020 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży detalicznej wyniosły 100,1 mln zł i były niższe o 22,3 proc. od przychodów osiągniętych w analogicznym okresie roku poprzedniego.
LPP – rozważa przeznaczenie 2 mld zł na skup akcji własnych
Decyzja LPP o opcji skupu akcji własnych wzbudziła kontrowersje i odbiła się głośnym echem wśród inwestorów i uczestników rynku kapitałowego, z kilku powodów. Po pierwsze, decyzję ogłoszono po kryzysowym drugim kwartale, w którym spółka odnotowała spadek sprzedaży o 28 proc. w ujęciu rocznym. Po drugie, LPP pozyskało dofinansowanie w wysokości 34 mln zł w postaci postojowego na pensje dla pracowników oraz zrezygnowało z wypłaty dywidendy dla akcjonariuszy. A po trzecie, spółka negocjowała stawki za najem lokali z centrami handlowymi, gdy sklepy wróciły już do działania po okresie lockdownu.
LPP przesunęło także datę publikacji raportu ze sprzedaży za I półrocze 2020 roku.
Poniżej notowania giełdowe LPP S.A. w okresie od 3 do 31 sierpnia 2020 roku.
CCC – w oczekiwaniu na raport półroczny
CCC podobnie jak LPP nie podało jeszcze wyników sprzedażowych za I półrocze 2020 roku. Oto jak przedstawiała się sytuacja spółki na giełdzie w okresie 3-31 sierpnia 2020 roku.
Inditex i H&M Group opublikowały wyniki finansowe za III kwartał
Jak przedstawiają się wyniki sprzedażowe największych globalnych spółek? Bez zaskoczenia, przychody Inditex oraz H&M były niższe niż w ubiegłym roku, ale przebiły oczekiwania analityków. Inditex podał, że w okresie od 1 sierpnia do 6 września spółka odnotowała stały wzrost bez tendencji spadkowej, pomimo 11 proc. spadku r/r. To jednak bardzo dobra informacja, biorąc pod uwagę spadki w I i II kwartale 2020 roku, spowodowane lockdownem, a następnie powolnym odmrażaniem gospodarki.
Inditex I kwartał tego roku zakończył ze stratą netto wynoszącą 409 mln euro! II kwartał przyniósł tylko 214 mln euro zysku w porównaniu do 816 mln euro w 2019 roku! W całym półroczu Inditex odnotował stratę 195 mln euro, ze względu na rezerwę finansową w wysokości 308 mln euro. Na zamknięciu sklepów stacjonarnych zyskała sprzedaż online – w pierwszym półroczu 2020 roku wzrosła ona o 74 proc.
H&M wychodzi na plus
W III kwartale 2020 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży H&M wyniosły 5,8 mln dolarów i były o 19 proc. niższe w porównaniu do 2019 roku. To jednak i tak o wiele lepszy wynik niż prognozowali analitycy. Podjęte przez Zarząd H&M kroki pozwoliły ograniczyć koszty zmienne. Spółka podjęła plan naprawczy, który objął zwolnienia pracowników, zmniejszenie liczby otwarć nowych salonów oraz likwidację części sklepów. Te działania, a także sprzedaż produktów w pełnych cenach, pozwoliły H&M wyjść na plus w trzecim kwartale. Dla porównania, w II kwartale 2020 roku, strata netto spółki była równa 696 mln dolarów.
Bank JPMorgan ocenia, że lipcowa sprzedaż ubrań w Europie była ogółem o 15 proc. niższa rok wcześniej. Dla porównania w maju spadek wynosił aż 42 proc.