Powołano Polski Pakt Plastikowy. Dołączają do niego popularne supermarkety

REKLAMA

Popularne supermarkety dołączają do Polskiego Paktu Plastikowego. Obiecują ograniczyć zużycie jednorazowych opakowań wyprodukowanych z tworzyw sztucznych do 2025 roku. To akcja w ramach projektu międzynarodowej fundacji Ellen McArthur, działającej na rzecz gospodarki obiegu zamkniętego.

Czym jest Polski Pakt Plastikowy?

Biedronka, Lidl oraz Carrefour dołączając do Polskiego Paktu Plastikowego, zobowiązały się ograniczyć ilość tworzyw sztucznych w swoich sklepach, zastępując je bardziej ekologicznymi alternatywami. To jeden z 6 celów Polskiego Paktu Plastikowego łączącego przedsiębiorstwa, które wspólnie będą pracować nad zamknięciem obiegu plastiku w Polsce. Pozostałe założenia to zmniejszenie zużycie pierwotnych tworzyw sztucznych wprowadzanych na rynek o 30%, a także wprowadzenie do 2025 roku wyłącznie opakować nadających się do recyclingu. Co więcej, w postulatach znalazły się również: zwiększenie udziału surowców wtórnych w opakowaniach do poziomu 25%, osiągniecie poziomu recyclingu na rynku w wysokości 55% oraz stworzenie nowego modelu obiegu plastiku w Polsce. 

Przedsiębiorstwa są gotowe na zmianę 

Pod deklaracjami Paktu oprócz sieci supermarketów podpisują się również firmy takie jak Alpla Polska, Grupa Spółek Danone w Polsce, Jeronimo Martins Polska, Kaufland Polska Markety, Korporacja KGL, LPP, Nestlé Polska, Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań, Santander Bank Polska, Unilever Polska. W akcji udział biorą także liczne organizacje pozarządowe, biznesowe, a nawet uczelnie wyższe. 

Fundacja Ellen McArthur działa na rzecz obiegu zamkniętego

Polski Pakt Plastikowy jest częścią międzynarodowej organizacji Plastics Pact Network Fundacji Ellen MacArthur, która zrzesza ponad 400 firm na całym świecie, działając na rzecz obiegu zamkniętego. Pakt w Polsce działa pod parasolem Kampanii 17 celów, czyli inicjatywy zachęcającej polski biznes do zaangażowania się w realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju. O pierwszych postępach w działalności Paktu dowiemy się w 2021 roku, Kamapania 17 celów planuje wydać wtedy raport z postępów w realizacji założonych celów. 

>>> CZYTAJ RÓWNIEŻ: Berliński supermarket podaje ceny produktów zawierające koszt klimatyczny. To ekologiczny eksperyment.

Tagi

Newsletter

FASHION BIZNES