Natalia Brzezinski

W cyklu “Co czytają managerowie?”: Natalia Brzezinski. “Bycie świetnym liderem biznesu zaczyna się od bycia wspaniałym człowiekiem”

Natalia Brzezinski jest dziennikarką i promotorką młodych liderów, która angażuje się w liczne projekty biznesowe i polityczne na całym świecie. Na co dzień pracuje jako US Head of Strategy Klarny. Poza tym jest córką polskich emigrantów z Chicago (jej rodzice są z Gdańska i Nowego Targu). Nam Natalia Brzezinski zdradziła, od czego zaczyna dzień, jakie ksiązki poleca i co czyta.

Fashion Biznes: Od jakich mediów informacyjnych zaczynasz dzień, aby być na bieżąco?

Natalia Brzezinski: Mam prenumeratę cyfrową “Financial Times”, “New York Times”, “Wall Street Journal” i “Washington Post”. Pierwszą rzeczą, którą robię po przebudzeniu, jest przeglądanie wiadomości dnia. Scrolluję również “Business Insidera”, “TechCrunch”, “Politico”, “Recode” i “Sifted.eu”. Swoją karierę spędziłam w świecie technologii, który bardzo szybko się zmienia. Z tego względu istotne jest dla mnie, aby na bieżąco wiedzieć, co się dzieje w ekosystemie technologicznym. Lubię też śledzić wiele start-upów i firm technologicznych – zarówno tych dużych, jak i małych.

Poza tym, aby być na bieżąco, każdego ranka słucham polskich serwisów informacyjnych. To także odświeża moją znajomość języka polskiego. Natomiast jednym z moich ulubionych rytuałów pozostaje czytanie w niedzielę papierowego wydania “Financial Times Weekend” – od pierwszej do ostatniej strony przy porannej kawie. Niestety nie zawsze mam na to czas, zwłaszcza będąc pracującą matką córki w wieku nastoletnim.

Które książki lub podcasty Cię inspirują, bądź motywują?

Prowadziłam trzy różne podcasty, w tym jeden z pierwszych oryginalnych podcastów na Spotify (“Brilliant Minds”), inny skupiający się na kobietach-liderkach w firmie Acast (“Stand Out”) i kolejny z ambasadą Szwecji w Londynie (“Tech Bridge”). Jestem zapaloną słuchaczką podcastów. Czuję, że jest to najbardziej autentyczna forma komunikacji i opowiadania historii.

Uwielbiam Brene Brown. Przeczytałam wszystkie jej książki i słucham obu jej podcastów na Spotify (“Dare to Lead” i “Unlocking Us”). Wierzę, że bycie świetnym liderem biznesu zaczyna się od bycia wspaniałym człowiekiem, który jest samoświadomy, otwarty, empatyczny i rozwinięty emocjonalnie. Brene Brown dobrze wypełnia tematyczną lukę w kwestiach przywództwa, nauki i ludzkiego ducha. Mój ulubiony cytat z niej to: “Samoświadomość i miłość do siebie mają znaczenie. To, jacy jesteśmy, ma wpływ na to, jak prowadzimy biznes”.

Jako dziecko obsesyjnie czytałam biografie liderów polityki, rozrywki, biznesu i sztuki. Dzisiaj lubię podcasty, w których są wywiady z przedsiębiorcami. Najczęściej opowiadają oni o wytrwałości, determinacji i nieustraszoności. Mówią, że aby być przedsiębiorcą, trzeba być skoncentrowanym, a także nie pozwalać, by zewnętrzna presja lub krytyka spowalniały cię lub raniły. Podkreślają, że samotność może towarzyszyć robieniu czegoś, czego nigdy wcześniej nie dokonano. Ten duch bardzo mnie inspiruje i mogę się z nim utożsamiać. Biorąc to pod uwagę, podoba mi się podcast Reida Hoffmana “Masters of Scale”, a także wszystkie podcasty Kary Swisher – zwłaszcza skupiające się na kobietach-przedsiębiorcach, tak jak “Girlboss”.

Które podcasty Cię relaksują?

Jestem typem osoby, która cały czas stara się być lepsza, mądrzejsza, silniejsza, ale także milsza dla innych i dla siebie. Ważne są dla mnie wdzięczność oraz współczucie. Ciekawią mnie podcasty, które pomagają mi rozwijać się w tym kierunku. Uwielbiam “We can do hard things” Glennona O’Doyle’a, “Super Soul” Oprah, a także podcast na Spotify Michelle Obamy. Słucham również podcastów skoncentrowanych na medytacji prowadzonych przez takie kobiety, jak np. Tara Brach.

Jakie są Twoje ulubione aplikacje mobilne?

Bardzo wcześnie zaczęłam używać mediów społecznościowych. Wykorzystywałam je w różnych celach zawodowych – tworzyłam dyskusje wokół wartości, w które wierzyłam, czyli przywództwa kobiet, przedsiębiorczości czy równości. Najczęściej korzystam z Instagrama i nadal uważam, że jest on wartościowy pod względem opowiadania historii i szerzenia świadomości. Z LinkedIn korzystam tylko zawodowo, natomiast Instagram jest dla mnie bardziej osobisty.

Lubię też TikToka. Zostałam przedstawiona niektórym z wczesnych liderów aplikacji Musical.ly (która po przejęciu przekształciła się w TikToka) i przez lata śledziłam jej ewolucję. Myślę, że śmiech jest najlepszym lekarstwem, a ja dużo się śmieję, kiedy oglądam filmiki na TikToku z moją mamą i córką. Posiadanie 13-letniej pociechy zresztą oznacza, że ​​muszę zrozumieć tę aplikację i być na bieżąco. TikTok to cała kultura, język i społeczność dla tego pokolenia, a ja chcę to pojąć, aby móc tworzyć z córką jak najlepszą więź.

Przeczytaj również: Dlaczego BeReal i nowe aplikacje społecznościowe zyskują na popularności? Monika Borycka z TrendRadar: “To moment przełomu”

Kupujesz jakieś magazyny w wersji papierowej? Jeśli tak, to które?

Czasopisma fizyczne kupuję tylko podczas podróży. W ten sposób sprawiam, że podróżowanie i długie loty stają się bardziej pozytywne. To jedyny czas, kiedy pozwalam sobie na przeglądanie magazynów o modzie i plotkach, które wciąż kocham. Kupuję magazyny “Vogue”, “Glamour”, “InStyle”, “People”, “US”, “OK!”. W końcu świetny magazyn o modzie może być jak dzieło sztuki! Zaczęłam też kupować polskie magazyny plotkarskie. Czasami, kiedy jestem w bardziej “poważnym” nastroju, czytam “The Economist”.

Jaki jest Twój ulubiony newsletter?

Moja skrzynka odbiorcza jest przez większość czasu tak wypełniona pracą i informacjami ze szkoły mojej córki, że nie subskrybuję zbyt wielu biuletynów. Po prostu by się zgubiły!

Wymień 3 książki, które poleciłabyś przyszłym liderom.

Polecam wszystkie publikacje Adama Granta – jest genialny i bardzo wspiera młodych przedsiębiorców, w tym mnie. Podobnie wszystko Brene Brown (tytuł “Rising Strong” jest świetny). Warta uwagi jest także książka Abby Wambach pt. “Wolfpack: How to Come Together, Unleash our Power, and Change the Game” oraz biografie autorstwa Waltera Isaacsona – zarówno o Stevie Jobsie, jak i Leonardo Da Vinci.

Poza tym moja przyjaciółka ze Stanford, profesor dr Jennifer Aaker, napisała fantastyczną książkę o znaczeniu humoru w przywództwie zatytułowaną “Humour Seriously, Why Humour is a Superpower at Work and in Life”. Z kolei inna przyjaciółka, wieloletnia prezenterka telewizyjna (znana z przeprowadzania wywiadów z liderami technologii) Laurie Segall, napisała niedawno fantastyczną książkę o narodzinach i rozwoju Doliny Krzemowej oraz swoim dojrzewaniu w tym czasie w roli profesjonalistki. Książka nosi tytuł “Special Characters: My Adventures with Tech’s Titans and Misfits”. To bardzo szczera opowieść o kobiecie poruszającej się po chaotycznym świecie mężczyzn, odkrywaniu siebie na nowo i transformacji. Bardzo się z tym identyfikuję.

Zobacz także: W cyklu “Co czytają managerowie?” Dominika Żak z DeeZee

Newsletter

FASHION BIZNES