Najcenniejsze marki świata 2018. W rankingu znalazły się też te ze świata mody

261
najcenniejsze marki świata

Które marki znalazły się najwyżej w rankingu i jaka jest ich obecna wartość? Na którym miejscu uplasowały się firmy odzieżowe lub kosmetyczne? Ranking BrandZTM, przygotowany przez WPP i Kantar Millward Brown, zdradza te tajemnice. 

Google po raz kolejnym okazał się liderem i góruje w rankingu najcenniejszych marek świata. Wartość tego giganta szacowana jest dzisiaj na 302 miliardy dolarów (23% wzrostu w porównaniu z ubiegłym rokiem). W tegorocznym zestawieniu BrandZTM Top 100 na podium znalazły się również: Apple (300,6 mld dolarów) i Amazon (207,6 mld dolarów), który zamienił się miejscem z Microsoftem.
Wartość całkowita marek, które znalazły się w rankingu podskoczyła o rekordowe 21%, dając sumę 4,4 biliona dolarów. Trzy najprężniej rosnące marki powstały w Chinach. Najcenniejsze marki to firmy technologiczne. Osiem firm z pierwszej dziesiątki rankingu to biznesy związane właśnie z technologią. Liderami są Google i Apple, które piastują najwyższe miejsca w rankingu. Po Amazonie znalazł się Microsoft, a  piąte miejsce przypadło firmie Tencent. Facebook zajął miejsce szóste. Siódme miejsce przypadło firmie VISA, ósme – McDonald’s, dziewiąte – Alibaba Group, a pierwszą dziesiątkę zamknęła firma AT&T.

>>> Przeczytaj również: „Przestańcie wypuszczać te buty, to jest poza moją kontrolą”. Balenciaga najszybciej rozwijającą się marką

W 2018 roku po raz pierwszy marki spoza Stanów Zjednoczonych odnotowały szybszy wzrost niż firmy amerykańskie. Aż 14 chińskich biznesów zakwalifikowało się do rankingu Top 100. Tym samym całkowita wartość Top 10 marek chińskich wzrosła o 47%. Ten wzrost jest dwukrotnie wyższy, niż w przypadku marek amerykańskich (23%).

LVMH, gigant branży mody luksusowej znalazł się w rankingu na 26. miejscu z wynikiem 41,138 mld dolarów. Kilka oczek niżej (miejsce 29.) uplasowała się firma z odzieżą sportową – NIKE. Hermes z kolei otrzymał miejsce 39. z wartością marki 28,063 mld dolarów.

W rankingu nie zabrakło również giganta odzieży fast-fashion, czyli hiszpańskiej ZARY. Znalazła się ona na miejscu 42., chwilę prze L’Oreal (miejsce 44.). Gucci uplasowało się na miejscu 54. z kwotą 22, 442 mld dolarów. Listę zamknął Adidas znajdujący się na setnym miejscu z wynikiem 12,456 mld dolarów.

Poniżej znajdziecie dwadzieścia najcenniejszych marek, natomiast dla poznania pełnej listy kliknijcie TUTAJ.

Źródło: brandz.com

 

PODZIEL SIĘ