Jesienna kampania Balagan to opowieść o mieście i jego mieszkankach, gdzie przeciwieństwa i kontrasty się mieszają, tworząc świeży i nieszablonowy kolaż miejsc, osobowości i temperamentów. Za obiektywem kampanii pełnej odniesień do kultury punkowej stanął Kuba Dąbrowski. W nowej kolekcji pojawia się aż 9 nowych modeli butów idealnych na chłodniejsze dni.
Balagan Studio to polska marka projektująca ponadczasowe, klasyczne buty i akcesoria codziennego użytku, stawiająca na nowoczesny design i wygodę. Wśród nowości jesiennej kolekcji znalazły się zarówno botki, jak i uniwersalne modele na każdą okazję. Nowością są czółenka Kemet, miękkie mokasyny Tefer i sznurowane buty za kostkę Rocky, które dzięki niezwykłej elastyczności zapewniają maksymalny komfort. Tej jesieni w Balagan Studio pojawią się również pierwsze szpilki oraz nowa, półokrągła torebka Hug, stworzona na wzór kultowej torebki Rofe w powiększonym rozmiarze i na krótkim pasku.
Kwintesencja miejskości
Kampania „Lust for life” jest opowieścią o odnajdywaniu na nowo przyjemności w trudnej i pełnej wyzwań codzienności. Jej tytuł nawiązuje do albumu Iggy’ego Popa, stworzonego w 1977 roku z Davidem Bowiem właśnie w Berlinie. Miasto w obiektywie Kuby Dąbrowskiego, autora i jednocześnie mieszkańca, jest tłem i bohaterem sesji, którego mniej reprezentacyjna strona: brudne ulice, pomazane ściany, patchworkowa architektura uchwycona została na tle toczącego się mimochodem życia.
Na zdjęciach występuje Candelaria Saenz Valiente, artystka, performerka i wokalistka. Od dawna jesteśmy pod wrażeniem jej osobowości i twórczości, a zaangażowanie jej do kampanii od dawna było naszym marzeniem. Jest dla nas uosobieniem współczesnej kobiety: odważna i pewna siebie, żyjąca na własnych zasadach. Drugą modelką jest Phoebe Nicette – mówi Hania Ferenc i Agata Matlak-Lutyk, właścicielki Balagan – Do naszych kampanii zapraszamy prawdziwe kobiety, w różnym wieku, urodzie, doświadczeniach. Chcemy żeby nasze produkty podążały za ich osobowością i dopełniały ich własny styl. To dla nas o wiele bardziej interesujące niż sesje z modelkami i tworzenie obrazu sztucznego, wyidealizowanego świata.
>>> Przeczytaj również: Letnia kampania Balagan „Polish Girl” ukazuje różnorodność mieszkanek Warszawy
Inspiracje popkulturą i technologią
Balagan Studio znane z inspiracji modernizmem tym razem zabiera nas w podróż przez różne filmowe światy. Wiele z modeli tegorocznej kolekcji inspirowanych jest kultowymi obrazami, od stylizacji w ‘Once upon a time in Hollywood’ przez sportowe buty z ‘Rocky’ego’ po barwną postać Mary Poppins z jej charakterystycznymi wiązanymi botkami na obcasie.
Nowości w kolekcji inspirowane są również możliwościami technologicznymi. Mokasyny i bokserki szyte są na stroblu bez podpodeszwy, dzięki czemu są jeszcze bardziej elastyczne i miękkie, zginają się we wszystkich płaszczyznach.
Zakupy w Balagan wsparciem dla Funduszu Feministycznego
2020 to dla wielu rok przedefiniowania wartości, również na polu świadomej konsumpcji i mody. Coraz więcej osób odmawia w uczestnictwie w biznesie fast fashion, masowych zakupach i gonieniu za trendami. Zamiast tego chcą wybierać jakościowe produkty stworzone z poszanowaniem praw pracowników, produkowane lokalnie w Polsce. Balagan od samego początku istnienia marki postawił na transparentność biznesu i szczerą komunikację. Kupując na stronie balaganstudio.com można sprawdzić, co składa się na cenę produktu. Dodatkowo minimum 2% marży zostaje przeznaczona na inicjatywy społeczne.
Tej jesieni do wspieranych przez Balagan inicjatyw dołączy trzecia – Fundusz Feministyczny. To jedyna instytucja w Polsce, która wspiera wyłącznie działania realizowane przez kobiety i dziewczyny z całego kraju. Od teraz kupując w Balagan można wspomóc organizację, której celem jest budowanie lepszego, równego i sprawiedliwego świata. Do tej pory dzięki środkom zebranym udało zrealizować m.in. obóz dziewczyński w Puszczy Białowieskiej, warsztaty samoobrony dla emerytek, serię filmów w Polskim Języku Migowym o prawach kobiet, zajęcia z nurkowania i jogi dla kobiet z niepełnosprawnościami czy spotkania z ginekolożką dla kobiet mieszkających na wsi, pozbawionych łatwego dostępu do opieki zdrowotnej.