Jak polskie marki modowe wspierają Strajk Kobiet?

Trybunał Konstytucyjny wydaje wyrok ds. aborcji, kobiety nieprzerwanie od ponad tygodnia wychodzą na ulice, a polskie marki odzieżowe nie pozostają obojętne. #strajkkobiet to hasło przewodnie ostatniego tygodnia, nie tylko dla społeczeństwa, ale również dla branży mody. Polscy projektanci znaleźli wiele sposobów na to, aby wyrazić swoje poparcie i dołączyć do ogólnopolskich protestów. 

Polskie marki solidarne z kobietami

Rodzime marki odzieżowe chcąc okazać solidarność z polskimi kobietami, zareagowały natychmiastowo i w ramach real time marketingu zaproponowały swoim klientom możliwość wsparcia strajków w oryginalny sposób. Nowe, wprowadzone na czas protestu produkty czy tego tygodniowa reorganizacja butików to nie jedyne takie decyzje. Zebraliśmy dla Was kilka inspirujących i budujących działań polskich marek wpisujących się w wartości promowane przez Strajk Kobiet. 

Umiar

Marka biżuteryjna stworzyła kolczyki o kształcie nawiązującym do motywu czerwonej błyskawicy, która jest logo strajku. Dochód ze sprzedaży biżuterii zasili Ogólnopolski Strajk Kobiet.

Nago

Nago postanowiło stworzyć specjalny t-shirt z logo marszu. Dochód z jego sprzedaży zostanie przekazany na rzecz Ogólnopolskiego Strajku Kobiet.

Wishbone

Wishbone stworzyło kolekcję Woman Power, w której znalazły się naszyjniki i kolczyki w kształcie symbolicznej błyskawicy. Dochód ze sprzedaży tej biżuterii zostanie przekazany na rzecz Fundację Rodzin Adopcyjnych w Otwocku.

Affair

Marka odzieżowa postanowiła wesprzeć Strajk Kobiet poprzez specjalnie zaprojektowaną grafikę udostępnioną na Instagramie. To połączenie słynnej błyskawicy i charakterystycznego dla Affair kwiatowego wzoru.

Le Petit Trou

Marką, która również okazała solidarność ze strajkującymi kobietami na Instagramie jest bieliźniany brand Le Petit Trou.

Risk made in warsaw

W środę 28 października Strajk Kobiet zachęcał do nie przychodzenia do pracy. Zgodnie z tym butik marki Risk made in warsaw, na znak protestu był nieczynny.

Crush

Mokotowski vintage shop postanowił drukować i udostępniać bezpłatnie wszystkim protestującym plakaty strajkowe w swojej przestrzeni.

Lui store

Warszawski butik Lui store okazał solidarność ze strajkującymi kobietami na Instagramie. Zachęcił również protestujących do odwiedzania butiku w trakcie przemarszu w ramach chęci napicia się wody, skorzystania z toalety czy odpoczynku.

Lau jewellery

Polska marka biżuteryjna zdecydowała się wesprzeć Strajk Kobiet poprzez przekazanie swoich pierścionków, każdemu kto wpłacił określoną kwotę na zrzutkę prowadzoną dla organizacji.

Co uważacie o takich działaniach polskich marek?

>>> Przeczytaj również: CSR-owy case study. Szwajcarska marka Bally sprząta góry z ton śmieci

Tagi

Newsletter

FASHION BIZNES