REKLAMA
Klarna podsumowuje dwa lata w Polsce.

Półtora miliona użytkowników w dwa lata. Klarna podsumowuje drugi rok obecności w Polsce

REKLAMA

Klarna, globalna sieć płatności i zakupów, wspierana przez sztuczną inteligencję, świętuje drugi rok działalności w Polsce, gdzie z jej usług korzysta już 1,5 mln użytkowników, a ponad 3 tys. partnerów udostępnia je w sklepach internetowych i stacjonarnych. W ciągu ostatniego roku Polska stała się także kluczowym rynkiem w Europie Środkowo-Wschodniej, który wspiera dalszy rozwój Klarny w regionie CEE.  

Przeczytaj również: Jak nawiązać współpracę z Klarną? Co musi wiedzieć marka

Materiał partnera

Rozwiązania finansowe Klarny pojawiły się w Polsce w drugiej połowie 2021 roku i szybko zyskały popularność wśród lokalnych konsumentów. Dzięki wprowadzeniu innowacyjnej usługi “Zapłać za 30 dni”, która zapewnia kupującym większą kontrolę, bezpieczeństwo i elastyczność podczas dokonywania zakupów, firma już w pierwszym roku działalności zyskała na polskim rynku milion aktywnych użytkowników. Przez następne dwanaście miesięcy z możliwości odroczenia płatności skorzystało kolejne pół miliona klientów. Klarna cały czas umacnia swoją pozycję na polskim rynku, podejmując nowe współprace i rozszerzając ofertę o kolejne propozycje, które wspierają Polaków w podejmowaniu odpowiedzialnych decyzji zakupowych.  

Nowe wygodne rozwiązania 

Przez pierwsze półtora roku działania fintechu na polskim rynku, konsumenci korzystali z flagowego rozwiązania – usługi “Zapłać za 30 dni”, ale już w czerwcu 2023 roku Klarna rozszerzyła swoje portfolio o nową metodę płatności “Zapłać w 3 ratach”, która pozwala im na rozłożenie kosztów zakupu na trzy nieoprocentowane raty i otrzymanie produktu przed zapłaceniem pełnej kwoty. Wprowadzenie nowego rozwiązania stanowiło ważny krok w rozwoju firmy na polskim rynku, tym samym zapewniając klientom większą elastyczność w wyborze metod płatności dopasowanych do ich preferencji oraz wygodę podczas zakupów online. Do rodziny Klarny dołączył również  Stocard – dostawca usługi pozwalającej konsumentom na gromadzenie wszystkich kart lojalnościowych w jednym miejscu i otrzymywanie spersonalizowanych ofert. Obecnie na rynku polskim Klarna i Stocard mają razem 2,5 mln użytkowników.

Co więcej Klarna w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy systematycznie poszerzała także grono swoich partnerów. Wśród nich znalazły się takie marki jak Shoper – najpopularniejsza platforma e-commerce w Polsce, dzięki której ponad 17 tys. sklepów internetowych dostępnych na niej może oferować elastyczne płatności od Klarny swoim klientom, Marketing Investment Group – jeden z największych graczy na polskim rynku mody streetwearowej, w którego skład wchodzą marki takie jak JD Sport, Sizeer oraz Symbiosis, a także firma Wojas. Polski producent obuwia jako pierwszy na rynku udostępnił wszystkim swoim klientom możliwość skorzystania z usług “Zapłać za 30 dni” i “Zapłać w 3 ratach” od Klarny również w swoich sklepach stacjonarnych.

Przez ostatnie dwa lata Klarna dynamicznie rozwija się na polskim rynku, rozpoczęliśmy również ekspansję w Europie Środkowo-Wschodniej. Od roku działamy w Czechach, a od czerwca 2023 także w Rumunii. – mówi Łukasz Dwulit, Head of Klarna Poland. – Jako Klarna stajemy się liderem w dziedzinie elastycznych metod płatności i planujemy dalszy wzrost i rozwój w kolejnych krajach. Jesteśmy partnerem w rozwoju międzynarodowych marek, takich jak About  You, Pilulka, Zoot, FootShop, czy rodzime LPP oraz e-obuwie.pl  – dodaje. 

Przeczytaj również: Klarna zbadała zainteresowanie i zaangażowanie Polaków w tygodnie mody. “Polacy kochają trendy z Nowego Jorku, Paryża i Londynu” 

Wsparcie w zarządzaniu finansami        

Innowacyjne rozwiązania dostarczane przez Klarnę ułatwiają konsumentom zarządzanie finansami osobistymi. Oferując klientom odroczenie płatności o 30 dni lub rozłożenie kosztów na nieoprocentowane raty, pozwala im dostosować wydatki do ich możliwości i wspiera budowanie zdrowych nawyków finansowych. Dodatkowo aplikacja Klarny jest intuicyjna i przyjazna dla użytkownika, co umożliwia sprawną obsługę płatności online i monitorowanie zakupów. Klarna stara się także prostym językiem, dostosowany do osób w każdym wieku, wprowadzać klientów w tematykę zarządzania finansami, a także zapewnia przejrzystość transakcji, minimalizując ryzyko nieporozumień i niespodzianek związanych z płatnościami.  

Klarna w Polsce – kamienie milowe 

  • Listopad 2021 – Klarna udostępniła polskim klientom aplikację zakupową all-in-one, która umożliwia  zapłatę za zakupy w ciągu 30 dni w dowolnym sklepie internetowym, śledzenie dostaw oraz realizację zwrotów, przechowywanie paragonów cyfrowych, tworzenie list zakupowych oraz korzystanie z unikalnych zniżek i promocji. 
  • Listopad 2021 – Możliwość płatności za zakupy za 30 dni została udostępniona w sklepach stacjonarnych marki modowej H&M.
  • Grudzień 2021 – Do partnerów Klarny dołączył IdoSell, dzięki czemu płatności szwedzkiego fintechu stały się dostępne dla właścicieli 6,5 tys. sklepów obecnych na platformie.      
  • Luty 2022 – Do oferowanych w Polsce metod płatności z Klarną dołączyła opcja “Zapłać teraz”, czyli możliwość natychmiastowej, pełnej płatności za zakupy. 
  • Maj 2022 – Uruchomiono nowąj funkcję dla e-sklepów, która pozwala na bezpośredni kontakt z klientami zainteresowanymi produktami dostępnymi online. Z pomocą czatów na żywo i rozmów wideo wprowadzonych przez Klarnę, sprzedawcy mają możliwość wchodzenia w interakcje z konsumentami w czasie rzeczywistym. 
  • Czerwiec 2022 – Po przejęciu przez Klarnę firmy Stocard, w czerwcu 2022 roku Klarna udostępniła użytkownikom swojej aplikacji możliwość przechowywania kart lojalnościowych różnych sprzedawców.  
  • Kwiecień 2023 – Płatności z Klarną stały się dostępne nie tylko w sklepie online Wojas, ale również w sklepach stacjonarnych marki.
  • Kwiecień 2023 – Klarna została pierwszym oficjalnym sponsorem Legia Ladies, żeńskiej drużyny piłkarskiej. 
  • Czerwiec 2023 – “Zapłać w 3 ratach”, czyli nowa usługa umożliwiająca opłacenie zakupu w trzech, nieoprocentowanych ratach, uzupełniła portfolio produktów Klarny na polskim rynku.
  • Czerwiec 2023 –  Dzięki nawiązaniu współpracy z Shoper właściciele 17 tys. e-sklepów dostępnych na platformie mogą oferować swoim klientom zakupy z płatnościami odroczonymi o 30 dni lub podzielonymi na 3 nieoprocentowane raty. 
  • Sierpień 2023 – Płatności z Klarną, Zapłać za 30 dni” i “Zapłać w 3 ratach”,  stały się dostępne w sklepach marek należących do Marketing Investment Group, lidera rynku mody detalicznej w Polsce“. 

Przeczytaj również: „Sprzedaż online jest nowym luksusem” – Ania Kuczyńska o współpracy z Klarną [TYLKO U NAS]

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES