REKLAMA
Obroty najemców w centrach handlowych w sierpniu wzrosły o 8,4 proc. w stosunku do lipca 2022 r. Która kategoria napędzała wzrost?

Jak radzą sobie najemcy w centrach handlowych? Sprawdź najnowsze dane

REKLAMA
REKLAMA

Obroty wzrosły we wszystkich kategoriach obiektów handlowych. Najlepsze wyniki zanotowały najmniejsze obiekty (5-20 tys. mkw. GLA), gdzie wzrost obrotów najemców wyniósł 11 proc. W największych galeriach (powyżej 60 tys. mkw. GLA) obroty wzrosły o 9 proc., w dużych obiektach (40-60 tys. mkw. GLA) W przypadku obiektów średniej wielkości (20-40 tys. mkw GLA) wynik poprawił się o 10,1 proc.

Przeczytaj również: Lista najbogatszych Polek wg Wprost ujawniona. Wśród nich Dominika Kulczyk i Anna Lewandowska [ranking]

Najemcy w centrach handlowych – jak sobie radzą?

Obroty najemców w centrach handlowych w sierpniu wzrosły o 8,4 proc. w stosunku do lipca 2022 r., podczas gdy, dla całego handlu, jak wynika z danych GUS, wzrost sprzedaży detalicznej w cenach bieżących wyniósł 3,1 proc. Odwiedzalność galerii mierzona liczbą klientów na 1 mkw. powierzchni najmu była w sierpniu najwyższa od początku 2023 r. W stosunku do sierpnia 2022 r. wzrosła o 4,2 proc. – mówi Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych.

W podziale na kategorie, najlepsze wyniki w sierpniu odnotowała rozrywka – wzrost o 68,1 proc.. Z kolei w kategorii usługi obroty najemców wzrosły o 27,1 proc., gastronomia odnotowała wzrost obrotów o 15,3 proc., a branża odzieżowa zwiększyła obroty o 8,3 proc. w stosunku do sierpnia 2022 r.

Przeczytaj również: Boho Chick u Kenzo

Współczynnik konwersji liczony dla wszystkich kategorii najemców w centrach handlowych, czyli średnie wydatki klienta w przeliczeniu na pojedynczą wizytę w galerii, był o 4 proc. wyższy, niż w sierpniu 2022 r. Odwiedzalność centrów handlowych (PRCH Footfall Density Index), mierzona liczbą klientów na 1 mkw. powierzchni najmu, była w sierpniu 2023 r. o 4,2 proc. wyższa niż rok wcześniej. Jednocześnie, sierpień był miesiącem, w którym odwiedzalność centrów handlowych przez klientów, mierzona wspomnianym wskaźnikiem, była najwyższa od początku 2023 r.

Przeczytaj również: John Galliano – na pograniczu mowwy i biznedu

Zdjęcie główne: Pexels

REKLAMA
REKLAMA
Tagi

handel

prch

REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES