noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Ile marki przeznaczają rocznie na influencer marketing?

REKLAMA
noSlotData

Trudno nie zauważyć, że influencer marketing z roku na rok staje się coraz ważniejszym elementem promocji produktu. Chociaż branża jest wciąż nieuregulowana, wydatki przeznaczane na osoby działające w sferach mediów społecznościowych wciąż rosną.

Według obliczeń sporządzonych przez StockApps.com, w 2022 roku na influencer marketing firmy wydadzą aż 27,5 mld dolarów. Ta suma jest o 355 proc. wyższa, niż w 2017 roku – wówczas na reklamę w przestrzeni kont osób publicznych przeznaczono 6,04 mld dolarów. Co ciekawe, w najbliższych latach liczba ma wzrastać rocznie o 13,21 proc.

Docelowe grupy odbiorców influencer marketingu pozyskuje się głównie za pośrednictwem Instagrama, Facebooka i YouTube’a oraz TikToka. Chociaż w erze szybkiego komunikatu odchodzi się od inwestowania w sektor blogowy, obszar ten jest wciąż istotny dla reklamodawców. Blogi webowe stanowią 37,3 proc. inwestycji w promocję, bez większej tendencji wzrostu. 

Dlaczego marki korzystają z influencer marketingu?

Wiodące marki na polskim rynku sukcesywnie korzystają z metod influencer marketingu. Wśród nich możemy wymienić chociażby spółkę CCC, która zmodernizowała swój wizerunek, dzięki dobrej inwestycji w działania promocyjne influencerów. W zeszłym roku marka, poniekąd dzięki licznym kampaniom z udziałem ambasadorów, odnotowała rekordowe przychody ze sprzedaż obuwia oraz akcesoriów modowych.

W dzisiejszych czasach budowanie zaufania do marki na podstawie rekomendacji influencerów jest niewątpliwie receptą na sukces. Nie musimy kupować produktu z polecenia, by przyczynić się do zapętlenia schematu. Reklamodawcom nie chodzi jedynie o stymulowanie sprzedaży, która nie zawsze idzie w parze z zainteresowaniem. Z perspektywy przedsiębiorców, równie istotny są także inne elementy promocji – w tym ruch na witrynie internetowej brandu, poszerzenie zasięgów firmy oraz wzmocnienie pozycji marki na rynku.

Najlepiej znają się na tym Chiny – ich wydatki na branże influencerską w 2022 roku stanowią aż 57 proc. globalnej sumy. W pierwszej piątce odnotowuje się także działalność (kolejno) Stanów Zjednoczonych (4.25 mld dolarów), Wielkiej Brytanii (0.93 mld dolarów), Japonii (0.68 mld dolarów) i Niemiec (0.53 mld dolarów).

Powyższe dane pochodzą ze statystyk zebranych przez portal Wirtualne Media.

Przeczytaj także: HISTORIA MARKI JACQUEMUS: “Nie tworzę ubrań, tworzę historię”

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES