REKLAMA
leki na e-receptę

Jak wygląda sprzedaż leków na e-receptę przez internet?

REKLAMA

Czy wiesz, że Twoja e-recepta może być zrealizowana nie tylko stacjonarnie, ale również przez Internet? W tym przypadku należy liczyć się z kilkoma haczykami, jednak jest to rozwiązanie, które posiada również swoje zalety. Więcej o realizacji e-recept przez Internet możesz przeczytać w poniższym artykule. Zapraszamy!

Materiał sponsorowany

Elektroniczne recepty przez Internet – kto wystawia i jak zrealizować?

Recepty elektroniczne mogą być wystawiane przez lekarzy w czasie wizyty stacjonarnej (na NFZ i prywatnej), ale nie jest to jedyna możliwość. Zgodne z prawem jest również wystawianie e-recept na odległość, np. po konsultacjach lekarskich przez telefon, czy też po konsultacjach zdalnych z lekarzem. Ta opcja zyskała popularność podczas pandemii, ale ceniona jest nie tylko w związku z możliwością ograniczenia ryzykownych kontaktów społecznych. Cieszy się zainteresowaniem również ze względu na szybszy kontakt z lekarzem, bez konieczności rezerwacji wizyty z wyprzedzeniem, czy też dojazdu do przychodni. 

E-recepty online po konsultacjach zdalnych z lekarzem obecnie są wystawiane za pośrednictwem wielu portali medycznych, w tym między innymi na stronie: https://naszarecepta.pl/. Gdy pacjentowi wystawiana jest e-recepta, kod czterocyfrowy jest automatycznie wysyłany do niego SMS-em, a oprócz tego otrzymuje wiadomość e-mail z wydrukiem PDF e-recepty. Dodatkowo elektroniczne recepty zapisują się w profilu IKP, gdzie również można mieć do nich dostęp. Realizacja e-recept online przebiega dokładnie tak samo jak tych wystawianych stacjonarnie, gdyż dokumenty się nie różnią. 

Realizacja e-recept online – na czym polega?

Elektroniczne recepty można zrealizować w wybranej aptece (również Internetowej), o ile pacjent będzie pilnował, jak długo ważna jest e-recepta, którą otrzymał. E-recepty z przekroczonym terminem ważności nie mogą być zrealizowane. 

  • Do wykupienia leków w aptece można wykorzystać otrzymany SMS-em kod czterocyfrowy, jednak korzystanie z niego wymaga autoryzacji. Realizując e-receptę w ten sposób, pacjent będzie musiał dodatkowo podać farmaceucie swój numer PESEL. 
  • Inną opcją jest skorzystanie z kodu kreskowego e-recepty. Ten dostępny jest na jej wydruku informacyjnym PDF, który wysyłany jest do pacjenta mailowo w momencie wystawiania e-recepty. Pacjent może również zalogować się do swojego IKP lub skorzystać z dedykowanej aplikacji, gdzie także będzie mieć dostęp do swoich e-recept. Okazanie farmaceucie kodu kreskowego recepty elektronicznej zwalnia pacjenta z konieczności dodatkowej autoryzacji (nie trzeba podawać PESEL-u).

E-recepty online realizowane przez Internet – zalety takiego rozwiązania

Jeśli pacjent otrzymał od lekarza e-receptę, może również zrealizować ją w aptece Internetowej, która umożliwia taką opcję. Leki na receptę mogą być sprzedawane przez apteki, ale nie mogą być dostarczane bezpośrednio do pacjentów. Trzeba zatem przygotować się na to, że leki wydawane z przepisu lekarza nie będą wysłane na adres domowy pacjenta, jak w przypadku zamawianych leków bez recepty. Oznacza to konieczność wizyty w aptece, w celu odebrania leków z rąk farmaceuty. 

Mimo tego utrudnienia wiele osób chętnie korzysta z zamawiania leków w sieci. Jeśli lek nie podlega refundacji, wystarczy dodać go do wirtualnego koszyka i postępować zgodnie ze wskazówkami apteki. Jeżeli natomiast jest objęty refundacją, konieczne będzie dodatkowe uzupełnienie niektórych danych, które zawiera nasza e-recepta, aby program wyliczył ostateczną cenę medykamentu. 

Zaletą tego rozwiązania jest niewątpliwie dostępność produktów. Wybierając się do apteki stacjonarnej, niejednokrotnie na miejscu dowiadujemy się, że na stanie nie ma leków, które obejmuje nasza e-recepta. Antykoncepcja czy inne medykamenty wymagają sprowadzenia, a to znów zmusza pacjenta do ponownej wizyty w aptece. Zamawiając leki przez Internet, do apteki idziemy tylko raz – po odbiór skompletowanego zamówienia. 

Zdjęcie główne: materiały partnera

REKLAMA
REKLAMA
Tagi
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES