REKLAMA
www.pinterest.com

Hello Kitty w Japanese American National Museum

REKLAMA

Nie każdy produkt popkultury może cieszyć się taką popularnością jak Hello Kitty. Postać tej kotki kojarzą ludzie na całym świecie, a jej wizerunek znajdziemy już niemal wszędzie: od akcesoriów dla dzieci, przez ubrania, po rowery, a nawet roboty. Od listopada będzie można (po raz drugi) odwiedzić specjalną wystawę poświęconą omawianej bohaterce. Ekspozycja będzie się składać między innymi z pierwszego telefonu, na którym widnieje ulubienica milionów oraz innych vintage przedmiotów, pamiętających jeszcze lata siedemdziesiąte i osiemdziesiąte. Podczas wydarzenia odwiedzający będą mieli też możliwość przyjrzenia się wyjątkowej kreacji, którą miała na sobie Lady Gaga, a także gorsetowi ubranemu przez Katy Perry. Nie zabraknie też atrakcji dla fanów technologii: najbardziej interesującym ich eksponatem może okazać się mówiący robot. Co więcej, na wystawie znajdzie się również instalacja prezentująca prace takich artystów jak: Gary Baseman, Kazuki Takamatsu czy Kozyndan.

15670006201_0e12d0fc4d_b
www.hifructose.com

Organizatorami wydarzenia są: firma Sanrio (która szerszemu gronu znana jest właśnie z produkcji oryginalnych produktów z Hello Kitty), a także Japanese American National Museum w Stanach Zjednoczonych, którego sale zmienią się w pomieszczenie przypominające bardziej pokój dziesięciolatki niż muzeum narodowe.

Celem wystawy ma być prześledzenie obecności Hello Kitty na przestrzeni czterdziestu lat oraz wpływu, jaki wywarła ona na kulturę popularną. Sanrio specjalnie na to wydarzenie udostępnia po raz drugi aż ponad 600 produktów z prywatnego archiwum.

Kuratorami wystawy są: Christine Yano, autorka Pink Globalization: Hello Kitty’s Trek Across the Pacific oraz Jamie Rivadeneira – założyciel butiku JapanLA, inspirowanego popkulturą.

15670006111_1ed5e9f79a_b
www.hifructose.com

 

Tekst: Tatiana Zawrzykraj

REKLAMA
REKLAMA

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES