noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Guess i Alibaba wprowadzają sztuczną inteligencję do sklepów

REKLAMA
noSlotData

Marka Guess utworzyła nowy projekt we współpracy ze swoim wieloletnim partnerem – grupą Alibaba. Ma on na celu połączenie mody i technologii za pomocą sztucznej inteligencji. Klienci mają w ten sposób uzyskać doświadczenia łączące zarówno zakupy stacjonarne, jak i online. 

4 lipca w Hongkongu marki uruchomiły wspólnie pierwszy concept store, który został ulokowany na kampusie tamtejszej politechniki. Wydarzenie to zbiegło się w czasie z organizowaną tam międzynarodową konferencją mody i tekstyliów. Swoim działaniem marki zapragnęły zaprezentować, jaka przyszłość czeka nas w modzie w najbliższych latach. Projekt FashionAl łączy wizję komputerową wraz z wiedzą dotyczącą mody. Klienci mają do dyspozycji inteligentne regały oraz lustra i przymierzalnie nowej generacji.

Odwiedzający mogli zalogować się do sklepu za pomocą aplikacji mobilnej posiadającej opcję skanowania twarzy, w celu uzyskania jak najbardziej spersonalizowanych wrażeń. Następnie mogli swobodnie przemierzyć sklep, a gdy tylko sięgali po wybrany przedmiot, jedno z pobliskich luster pokazywało powiązane z nim informacje. Klienci mogli również używać wybranego interfejsu dotykowego podczas interakcji z lustrem, aby zobaczyć różne kolory lub inne spersonalizowane opcje.

Co więcej kupujący nie musieli nosić ze sobą stosów odzieży. Mogli używać inteligentnego lustra w celu dodania wybranych przedmiotów do koszyka. Wszystkie informacje były automatycznie przesyłane do pracowników sklepu, którzy bez trudu byli w stanie przygotować wybrane produkty do przymierzalni. Tam również klienci mogli wykorzystać funkcje inteligentnego lustra w celu dopasowywania pożądanego wyglądu, o czym na bieżąco jest informowany personel sklepu. Ubrania, które klienci mieli okazję wypróbować w sklepie, automatycznie pojawiły się w aplikacji mobilnej, gdzie dodatkowo zostały zestawione z dodatkami dostępnymi na e-platformach należących do grupy Alibaba (Taobao i Tmall).

Przedstawiciele marki Guess zapewnili w komunikacie prasowym, iż oprócz prezentowania futurystycznej wizji zakupów, projekt ten ma na celu zapewnienie klientom lepszej jakości zakupów oraz pomóc markom w udoskonaleniu analizy zamawiania i zarządzania zapasami. Uruchomienie concept store pozwala konsumentom spojrzeć w przyszłość, gdzie być może przy udziale sztucznej inteligencji będą miały styczność sprzedaż online i offline.

>>> Zobacz również: Jak branża mody wykorzystuje nowe technologie, by przyciągnąć klientów?

Guess potwierdza, że aplikacja, która bazuje na współpracy z platformą Alipay, będzie obsługiwana w 41 amerykańskich sklepach do końca miesiąca. Aktualnie nie wiadomo, czy firma planuje otwarcie kolejnego sklepu działającego na podobnych zasadach.

Technologia wpływa na sposób interakcji, jak również sposób dokonywania zakupów. Ponieważ nasi klienci ewoluują, ważne jest, by uczestniczyć w tym procesie razem z nimi’ – powiedział w oświadczeniu dyrektor generalny Guess, Victor Herrero i dodał: Nasza silna i długotrwała współpraca z liderem technologicznym Alibaba stawia nas na czele w branży mody. Razem jesteśmy w stanie wprowadzić rozmaite innowacje w czasie rzeczywistym. Przyszłość handlu detalicznego kryje się w technologii, dlatego też planujemy nieustannie inwestować i dostosowywać się do potrzeb naszych klientów w tym szybko zmieniającym się świecie handlu i mody.

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES