REKLAMA

Czy to koniec Simple CP w szeregach Gino Rossi?

REKLAMA
REKLAMA

Kilka dni temu spółka Gino Rossi ogłosiła wyniki sprzedaży za czerwiec bieżącego roku oraz za okres styczeń-czerwiec 2018. W zestawieniu zabrakło wyników należącego do grupy Simple CP.

Sprzedaż Gino Rossi wzrosła w czerwcu o 10% w stosunku do ubiegłego roku, co oznaczało przychód rzędu 20,5 milionów złotych. W okresie styczeń-czerwiec zanotowano spadek sprzedaży o 8,4%, co wskazuje na stratę 87,9 milionów w stosunku do roku 2017. W kwestii sprzedaży online, Gino Rossi zanotowało spadek o 19,7%. Udział sprzedaży B2B Gino Rossi wynosił w czerwcu 46,2%, co w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym oznacza wzrost o 19,5%.

W raporcie nie ujawniono jednak danych dotyczących sprzedaży odzieżowej marki należącej do grupy Gino Rossi. Jak zaznaczono w wydanym oświadczeniu: W związku z zaliczeniem działalności Simple CP S.A. do działalności zaniechanej emitent zaprzestaje prezentacji danych sprzedażowych tej spółki zależnej w raportach miesięcznych. O rozpoczęciu sprzedaży spółki Simple CP zarząd poinformował w lutym. W tym okresie media obiegła również informacja, jakoby Monnari negocjowało zakup Simple CP. Jak potoczą się dalsze losy marki, z pewnością przekonamy się już niebawem.

Nad Simple CP od pewnego czasu krążą ciemne chmury. W 2011 roku z marki odeszła jej współzałożycielka – Maja Palma. Dwa lata później firmę opuściła również jej siostra i druga współzałożycielka Simple – Lidia Kalita, która zdecydowała się otworzyć autorską markę sygnowaną własnym nazwiskiem. W 2013 roku w roli głównej projektantki zastąpiła ją Weronika Pietras, długoletnia projektantka Orsay. Aktualnie stanowisko to piastuje Jagoda Piekarska.

Przypomnijmy, że spółka Gino Rossi SA jest dystrybutorem oraz producentem obuwia oraz odzieży. Do jej oferty zaliczają się między innymi takie marki obuwia i akcesoriów jak Gino Rossi, Geox, czy Vanita. Grupa ma również w posiadaniu damską markę odzieżową Simple CP. Zasila ona szeregi grupy od 2006 roku. Simple to polska marka z tradycjami – niedługo będzie obchodzić 25-lecie istnienia. Charakterystycznym stylem marki jest elegancki smart casual połączony z najnowszymi trendami.

Według raportów sprzedażowych, grupa Gino Rossi za pierwszy kwartał 2018 roku osiągnęła przychód wysokości 35,5 milionów złotych. Jest to znaczny spadek w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku, kiedy to przychody firmy wyniosły 42 292 miliony złotych.

>>> Zobacz również: HISTORIA MARKI: Co kryje się za nazwą Gino Rossi?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES