REKLAMA
Rolex liderem wśrod zegarków

Jak często wybierasz marki premium? Rynek dóbr luksusowych przebił wartość 345 mld EUR

REKLAMA
REKLAMA

Po rekordowym 2022 roku rynek osobistych dóbr luksusowych utrzymał wysoką dynamikę sprzedaży, odnotowując 9-11 procentowy wzrost w pierwszym tegorocznym kwartale, wynika z raportu opublikowanego przez Bain & Company. Na liście najlepiej sprzedających się produktów królowały biżuteria i zegarki.

Mimo niepewnego otoczenia ekonomicznego rynek dóbr luksusowych w 2022 roku osiągnął wartość 345 mld EUR. Analitycy Bain & Company oraz Fondazione Altagamma prognozują, że do końca 2023 roku będzie on warty nawet do 380 mld EUR. Co wpływa na tak optymistyczne szacunki? Sytuacja makroekonomiczna. Inflacja stopniowo hamuje, nastroje konsumentów w Europie poprawiają się, a zniesione restrykcje covidowe przekładają się na rosnący ruch turystyczny w regionie Azji Południowo-Wschodniej i Japonii.

– Scenariusze dla rynku w 2023 roku zależą przede wszystkim od rozwoju sytuacji w Chinach – mówi Katarzyna Wal, starszy menadżer w Bain & Company. Dodając, że „zniesienie obostrzeń covidowych i ograniczeń dla podróżujących będzie miało ogromne znaczenie lokalnie”. Jej zdaniem „po długim okresie zakupowej posuchy, mieszkańcy Państwa Środka są gotowi na luksusową wiosnę”, co doprowadzi do „do wzrostu sprzedaży w Europie”. Tutejszy rynek dóbr luksusowych jest w dużej mierze zależny od turystów z Azji.

Przeczytaj również: BUTY DONALDA TUSKA: CO TRZEBA WIEDZIEĆ O MARCE ZEGNA?

Co najchętniej wybieraliśmy ?

Najlepsze wyniki sprzedaży osiągnęły produkty z kategorii zegarków i biżuterii. Zauważono, że w pierwszym tegorocznym kwartale klient rzadziej sięgał po nowe towary, jednak robiąc to, zwracał uwagę na te o wyższej wartości. Liderami wypracowanych wyników są ikoniczne marki z kategorii superluksusowych.

– Według najnowszych danych największe marki biżuteryjne, takie jak Cartier czy Tiffany osiągnęły około 20-proc. wzrost sprzedaży w ujęciu rocznym. Z kolei niekwestionowanym liderem wśród zegarków pozostał Rolex, który przygotowuje się do otwarcia trzech tymczasowych fabryk w szwajcarskim kantonie Fryburg, jako odpowiedz na niesłabnący popyt na swoje luksusowe produkty – dodaje Katarzyna Wal.

Autorzy raportu sądzą, że dwucyfrowe wzrosty, osiągane mimo ekonomicznych i geopolitycznych zawirowań są odpowiedzią na trafione marketingowe akcje gigantów, którzy dostosowali się do potrzeb i oczekiwań społecznych.

Zdjęcie główne: Pexels
Przeczytaj również: Iga Świątek ambasadorką luksusowej marki samochodów. “Pasujemy do siebie”
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES