Chociaż wzrost Gucci nie jest już tak gwałtowny jak w ubiegłych miesiącach, zapowiadany w ubiegłym roku cel przychodów w kwocie 10 miliardów euro jest już w zasięgu ręki.
Przypomnijmy, że w czerwcu ubiegłego roku przedstawiciele marki zadeklarowali, że ich celem na najbliższą przyszłość jest przekroczenie magicznej granicy 10 miliardów euro przychodów rocznie. Czy i kiedy będzie to możliwe?
W pierwszym kwartale dom mody, będący pod skrzydłami grupy Kering, zanotował sprzedaż wysokości 2,3 miliarda euro. Stanowi to 25% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu z ubiegłego roku.
Aby osiągnąć 10 miliardów euro przychodu na koniec 2019 roku, Gucci musiałby zwiększyć swoją sprzedaż o około 21% w stosunku do ubiegłorocznych wyników, kiedy to udało mu się osiągnąć zarobek rzędu 8,3 miliarda euro. Faza normalizacji, jak ostatnią sytuację finansową marki ujął to dyrektor finansowy Kering, może jednak oznaczać, że Gucci nie osiągnie oczekiwanych rezultatów, kończąc 2019 rok na szacowanym aktualnie wyniku 9,7 miliarda euro.
>>> Zobacz również: Career Monday: Jak kupuje Generacja Z?
Walka o zamierzone rezultaty stawia również Gucci w wyścigu o miano największej luksusowej marki świata. Obecnie na czele listy znajduje się Louis Vuitton, którego sprzedaż – jak twierdzą przedstawiciele koncernu LVMH – bez trudu przekroczyła 10 miliardów euro. Warto jednak zaznaczyć, że koncern nie ujawnia dokładnego zestawienia sprzedaży swoich poszczególnych brandów, jednakże sądząc po ostatnich wynikach, firma zaliczyła znaczący wzrost przychodów. Drugie miejsce na podium aktualnie należy do Chanel, które pierwszy raz w swojej blisko stuletniej historii ujawnił swoje wyniki za 2017 rok. Przychody ze sprzedaży wyniosły wtedy 9,62 miliardy dolarów.
Jeśli osiągnięcie oczekiwanego wyniku 10 miliardów euro nie uda się Gucci w obecnym roku, istnieje duża szansa, że oczekiwana kwota zostanie przekroczona już w 2021. Wynik byłby jednak możliwy przy założeniu niemal 10% wzrostu rocznego (czyli średniej rocznej stopy wzrostu w przeciągu 10 lat). Biorąc jednak pod uwagę przewidywania analityków firmy Bain & Company, iż wzrost marek sektora luksusowego będzie wynosił 3-5% rocznie, oczekiwane 10 miliardów dochodu, Gucci ma szansę osiągnąć do końca 2025 roku.