W ostatnich godzinach spółka Estée Lauder Companies wydała komunikat informujący o nazwisku następcy Fabrizio Fredy. Jej aktualnego dyrektora generalnego, który po ponad szesnastu latach pracy w strukturach przedsiębiorstwa zdecydował się przejść na emeryturę. Kto stanie na czele jednego z liderów segmentu luksusowych kosmetyków oraz jakim wyzwaniom będzie musiał sprostać nowy CEO?
Nowy CEO Estée Lauder. Kim jest?
Nowym CEO Estée Lauder zostanie Stéphane de La Faverie. Stanowisko dyrektora generalne obejmie on 1 stycznia 2025 roku, kiedy to Fabrizio Freda oficjalnie przejdzie na emeryturę. Wybór de La Faverie jest dla spółki naturalnym krokiem. Przed przyjęciem nominacji, jako prezes wykonawczy, zarządzał on markami Estée Lauder, Jo Malone London, Le Labo, Kilian Paris oraz Frederic Malle. Ponadto posiada 25-letnie doświadczenie w branży i 13-letnie w strukturach spółki.
– Stéphane jest idealnym liderem transformacyjnym, potrzebnym do przeprowadzenia firmy do kolejnego rozdziału wzrostu. Po kompleksowym procesie planowania sukcesji na stanowisku dyrektora generalnego i dogłębnej analizie kandydatów zewnętrznych i wewnętrznych, Stéphane był oczywistym wyborem zarządu – stwierdziła Charlene Barshefsky, przewodnicząca zarządu Estée Lauder Companies.
Dotychczasowi przełożeni Stéphane’a de La Faverie twierdzą, że jego największą siłą jest umiejętność obierania odpowiednich strategii długoterminowych, otwartość na innowacyjne rozwiązania oraz dbałość o otaczający go zespół. Warto wspomnieć, że przyszły CEO Estée Lauder Companies ma na koncie kilka znaczących sukcesów, w tym między innymi doprowadzenie brandu Estée Lauder do skokowego wzrostu oraz udoskonalenie bazy zapachów ELC.
Wyzwania stojące przed nowym CEO Estée Lauder Companies
W ostatnim czasie rynek dóbr luksusowych dopadła zadyszka. I choć najbogatsi konsumenci są najmniej narażeni na turbulencje gospodarcze, również ich portfele zaczęły odczuwać skutki, chociażby napiętej sytuacji geopolitycznej w Europie Wschodniej czy kryzysu obserwowanego w Chinach. Jednym z największych wyzwań stojących przez Stéphanem de La Faverie będzie utrzymanie trajektorii wzrostu najbardziej dochodowych marek. A jak obecnie radzi sobie spółka? Przyjrzeliśmy się jej najnowszym wynikom.
Przeczytaj również: Ciekawi Cię ile zarabiają dyrektorzy Estée Lauder? My to sprawdziliśmy
Wyniki finansowe Estée Lauder Companies – 3Q24
Notowane na giełdzie w Nowym Jorku walory Estée Lauder tanieją o blisko 20 proc. do 69,87 USD. Jest to reakcja rynku na niezadowalające kwartalne wyniki spółki, które w ostatnich trzech miesiącach znalazły się poniżej poziomu przyjętego przez ekspertów. W omawianym okresie przychody Estée Lauder wyniosły 3,36 mld USD wobec 3,37 mld USD sugerowanych przez analityków. Ponadto spowolnienie na najważniejszych rynkach zbytu zmusiło spółkę do wycofania się z rocznego celu dotyczącego wysokości sprzedaży i zysków, czego również nie przeoczyli inwestorzy.
Zdjęcie główne: mat. prasowy