Business beauty look – rola makijażu i stylizacji w kreowaniu wizerunku

198
squarespace.com

Zachowanie, gestykulacja, tembr głosu, sposób poruszania się, a nawet zapach – to jedne z wielu elementów wizerunku, które wpływają na odbiór naszej osoby w otoczeniu. Umiejętne i świadome zarządzanie swoim wizerunkiem ułatwia osiągnięcie sukcesu zarówno w sferze zawodowej jak i prywatnej. Jaką rolę w kreowaniu własnego wizerunku pełnią makijaż oraz strój?

Wypielęgnowane oblicze

Dbałość o skórę była w modzie już w starożytności. W poprzednich epokach uważano, że pielęgnacja służy zdrowiu. Dziś, dzięki wielu badaniom psychologicznym oraz społecznym wiemy, że zadbana cera pomaga także w odniesieniu sukcesu i realizacji zamierzonych celów. Gładka i promienna skóra jest symbolem naturalności, ale kojarzy się także ze zdrowiem. Mężczyźni z ładną skórą mają zdecydowanie większe szanse w biznesie, a ich wypielęgnowane oblicze wzbudza zaufanie. Kobieta, której cera błyszczy, jest oczyszczona, a jej koloryt wyrównany uznawana jest za naturalnie piękną, co również służy powodzeniu w życiu zawodowym i prywatnym.

foxnews.com

Oczy zwierciadłem duszy

Patrząc komuś w oczy podczas rozmowy buduje się zaufanie, udowadnia prawdomówność. Podkreślenie oka delikatnym makijażem (w odcieniach brązu czy neutralnego beżu) może budzić szacunek, pozwoli zjednać sobie rozmówcę. Zalotne spojrzenie kojarzone jest z gęstym wachlarzem rzęs, kokieterią, elegancją. Podobnie brwi, które jako oprawa oka mogą sprawić, że niewyregulowane, gęste, będą powodować wrażenie „chmurnego” spojrzenia, niezadowolenia bądź nawet budzić strach. Podczas relacji zawodowych ważne jest zadbanie o skórę pod oczami. Cienie lub inne niedoskonałości mogą świadczyć o złej kondycji zdrowotnej lub zmęczeniu – osoby, które chcą zrobić karierę w jakiejkolwiek branży powinny wyglądać dobrze i sprawiać wrażenie pełnych energii.

Co mówią usta?

Psychologia makijażu mówi, że podkreślenie aparatu mowy pozwala na skuteczniejszy przekaz informacji. Intensywna pomadka na ustach skupia uwagę rozmówców, sprawia, że słuchają uważniej i bardziej się angażują. Czerwona szminka może symbolizować pewność siebie i zdecydowanie – często używają jej kobiety biznesu na wysokich stanowiskach.

pinimg.com

Biznesowy dress code

Strój „galowy” czy granatowa spódniczka przed kolano są już dawno passé. Kolory, które królują aktualnie w strojach biznesowych to wielbłądzi, zgaszone bordo, granaty, beże i błękit. Wzory w pepitkę, kratę oraz wszelkiego rodzaju zdobienia w stylu glamour są na topie. Dodatki w odcieniach złota, srebra czy czerwieni pozwalają wyróżnić się spośród tłumu, ale i zachować szyk. Spodnie i rękawy o długości 3/4 – kiedyś niedopuszczalne, teraz bardzo modne w zestawieniu ze szpilkami czy mokasynami. Biała koszula niezmiennie pozostaje symbolem elegancji i pomaga w zrobieniu profesjonalnego wrażenia.

lookthebusiness.ie

Czy to naprawdę jest takie ważne…?

Twój wygląd jest twoją wizytówką. To jak się poruszasz, jak gestykulujesz, twoja mimika – to rzeczy, które czasami trudno kontrolować. Zdarza się, że emocje biorą górę i nasze ciało pokazuje uczucia, choć nie zawsze tego chcemy. Wygląd zewnętrzny jest tym elementem naszego wizerunku, na który mamy realny wpływ i który możemy zaplanować ze świadomością celu, jaki chcemy osiągnąć. Pamiętaj, że im bardziej biznesowy jest twój strój, tym mniej zdradza o sferze prywatnej. Warto wiedzieć, jakie wrażenie wywieramy określonym ubiorem makijażem i stosować je odpowiednio do okoliczności.

Autorka: Kasia Wrona – wizażystka, wykładowca makijażu oraz autorka bloga Make-up Manufacture. Absolwentka wielu prestiżowych szkół w Polsce i Los Angeles. Jej prace znajdziecie w magazynach, reklamach, telewizji. Na co dzień wykłada w krakowskiej szkole.

>>> Przeczytaj również: Biznes w kremie, czyli jak nie dać się zwieść