Czy o profilaktyce raka piersi można mówić z czułością i humorem? Okazuje się, że tak — i właśnie taki ton wybrali twórcy nowego projektu, który zadebiutował podczas trwającego właśnie różowego października, miesiąca świadomości dotyczącej raka piersi. W centrum uwagi znalazła się Anja Rubik – supermodelka, aktywistka i założycielka Fundacji SEXEDPL – która po raz pierwszy pojawia się w serialowej roli, by mówić o tym, jak ważna jest troska o siebie.
Polecane wideopodcasty:
Anja Rubik w serialu Gabinet
“Gabinet” to miniserial z udziałem Anji Rubik powstał z potrzeby zmiany tonu, w jakim rozmawiamy o zdrowiu. Zamiast lęku i winy – pojawia się ciepło, wsparcie i zrozumienie. Jak wynika z raportu „Piersi w Polsce”, opracowanego przez Fundację SEXEDPL i Novartis, Polki chcą widzieć kampanie, które dodają odwagi, a nie odbierają spokoju.
– „Zamiast języka lęku, potrzebujemy języka empatii. Chciałyśmy stworzyć przestrzeń, w której można rozmawiać o profilaktyce piersi z uśmiechem. To też sposób na przełamywanie strachu, czy wstydu” – podkreśla Martyna Wyrzykowska, wiceprezeska Fundacji SEXEDPL.
To właśnie dlatego projekt nie moralizuje, nie poucza, nie straszy. Pokazuje, że dbanie o zdrowie może być częścią codziennego self-care, tak samo naturalnego jak pielęgnacja skóry czy regularny sen.
Znane twarze, wspólna misja
Obok Anji Rubik w serialu “Gabinet” zobaczymy kobiety z różnych pokoleń i środowisk – każda z nich wnosi coś wyjątkowego. Pojawiają się m.in. Marta Wiśniewska (Mandaryna) z córką Fabienne, aktorki Olga Bołądź, Paulina Gałązka, Karolina Bacia, Lidia Bogaczówna, piosenkarka Zalia, influencerka Fausti oraz socjolożka Marta Majchrzak, współautorka raportu „Piersi w Polsce”.
Łączy je jedno: przekonanie, że profilaktyka raka piersi to nie obowiązek, lecz gest miłości wobec siebie. To hasło przewodnie projektu, który redefiniuje sposób, w jaki mówimy o kobiecym zdrowiu.
Chciałam, żebyśmy o profilaktyce raka piersi opowiedzieli inaczej, niż dotychczas, z lekkością. Bo śmiech rozbraja lęk, a żart często pozwala powiedzieć na głos to, o czym wstydzimy się mówić. Gabinet odsłania stereotypy, pokazuje nasze obawy, wątpliwości, czasem absurdalne, życiowe sytuacje czy przekonania. Wierzę, że humor potrafi przełamać największe bariery i otworzyć rozmowę tam, gdzie do tej pory panowała cisza lub strach – skomentowała Anja Rubik specjalnie dla Fashion Biznes.
Siła kobiet po obu stronach kamery
Za kamerą stanęła w pełni kobieca ekipa twórczyń – reżyserką jest Tala Dołgowska, scenariusz napisała Agnieszka Matan, zdjęcia wykonała Barbara Kaniewska, za kostiumy odpowiada Charlotte Tomaszewska, makijaż przygotowała Kama Jankowska, a scenografię stworzyła Zosia Kozłowska. Produkcją zajęła się agencja SHOOTME.
Premiera już w październiku
Premiera pierwszego odcinka zaplanowana jest na 14 października na kanałach społecznościowych Fundacji SEXEDPL. Kolejne epizody będą ukazywać się cyklicznie w następnych tygodniach. Efekty można zobaczyć TUTAJ.
Anja Rubik ponownie udowadnia, że potrafi łączyć modę, kulturę i społeczną odpowiedzialność. W Różowym Październiku staje się głosem kobiet, które nie boją się rozmawiać o ciele – z szacunkiem, odwagą i uśmiechem.
Przeczytaj również: Anja Rubik z prestiżową nagrodą w Davos! Doceniono jej fundację SEXEDPL
