Branża modowa zmienia się dynamicznie, gdyż obecnie bezpośredni wpływ ma na nią postpandemiczna presja konsumencka. Platforma Brand Finance, czyli globalna firma konsultingową ds. marek, opublikowała nowy raport z aktualizacją kapitału najważniejszych marek modowych. Na podstawie niego powstał ranking wyróżniający najcenniejsze marki modowe świata.
Przeczytaj również: Rolex na przecenie. Czy stać Cię na luksusowy czasomierz?
Najcenniejsze marki modowe świata 2022
Ze statystyk wynika, że wśród branży odzieżowej łączna wartość marek luksusowych wzrosła o 21% (z $103 mld do $125 mld), natomiast marki z odzieżą sportową podniosły swoją wartość o 10% (z $68 mld do $74 mld). Kapitały marek fast fashion spadły z kolei o 7% (z $44 mld do $41 mld). Marki odzieży sportowej, takie jak Nike (niezmiennie na pierwszym miejscu), Skechers i Li Ning, znacznie zyskały na wartości. Koniec pandemii i wzrost zakupów zapewnił wyższą pozycję najdroższym markom luksusowym. Wartość sklepów, takich jak Louis Vuitton, Armani i Bottega Veneta systematycznie rośnie, w przeciwieństwie do sieci fast fashion. W 2022 luksusowa marka Louis Vuitton z koncernu LVMH powróciła do pierwszej 10. najcenniejszych marek – jest obecnie na 2. miejscu w rankingu, chociaż poprzednie statystki szacowały jej kapitał na miejsce poza pierwszą 15. Jakie są zatem najcenniejsze marki modowe świata?
Przeczytaj również: Moda na luksus. Które przedmioty najmocniej zyskały na wartości?
- Nike – $33,176 mld
- Louis Vuitton – $23,426 mld
- Gucci – $18,110 mld
- Chanel – $15,260 mld
- Adidas – $14,636 mld
- Hermès – $13,499 mld
- Zara – $12,997 mld
- H&M – $12,704 mld
- Cartier – $12,419 mld
- UNIQLO – $9,640 mld
- Dior (tytuł najsilniejszej marki odzieżowej na świecie)
- Rolex
- Tiffany&Co.
- COACH
- CHOW Tai Fook
- Burberry
- Anta
- Ray-Ban
- Puma – $4,5 mld
- The North Face
- Lulelumon
- Ralph Lauren
- Omega
- Levi’s
- Moncler
- Yves Saint Laurent
- Fila
- Prada
- Under Armour
- Old Navy
- Armiani
- Bulgari
- Skechers $3.2 mld
- Tommy Hilfiger
- Michael Kors
- Victoria’s Secret
- TAG Heuer
- Givenchy
- Calvin Klein
- Primark / Penney’s – $2,2 mld
- Next
- Lao – Feng Xiang
- Pandora
- Li Ning – $2.0 mld
- Celine
- Bottega Beneta
- Boss
- Bosideng
- Van Cleef & Arpels
- Loewe
[dane według Brandirectory]
Zobacz także: 10 najpopularniejszych marek modowych i urodowych na TikToku. Wśród nich nie zabrakło luksusowych brandów