Loewe i Miu Miu ustąpiły miejsce Pradzie na czele najgorętszych marek modowych. Najnowszy ranking Lyst ujawnia marki i produkty, których najmocniej pożądaliśmy w ostatnich miesiącach roku.
Przeczytaj również: Michał Szulc: “Pokonaliśmy kompleks zagranicy” [wywiad]
Lyst Index to cykliczny ranking najgorętszych marek i produktów modowych. Ranking prezentuje listę najgorętszych marek i produktów, podpowiada kogo warto obserwować oraz co stanie się prawdziwym modowym must have w najbliższym sezonie. Lyst bazuje na zachowaniach ponad 200 milionów użytkowników rocznie, co doskonale obrazuje aktualne trendy w modzie. Formuła Indeksu Lyst uwzględnia ruchy kupujących Lyst, w tym wyszukiwania na platformie i poza nią, wyświetlenia produktów i sprzedaż, jak również wzmianki w mediach społecznościowych, statystyki aktywności i zaangażowania na całym świecie w okresie trzech miesięcy.
Lyst Q4 2023: kolejny triumf Prady
Najnowszy kwartalny ranking Lyst wskazał 20 najgorętszych marek ostatnich miesięcy 2023 roku. Już po raz trzeci na szczycie podium stanął modowy duet Miucci Prady i Rafa Simonsa. Liczba wyszukiwań włoskiego domu mody wzrosła o 41 proc. rok do roku. Warto podkreślic, że za zwycięstwem Prądy stoi coś więcej niż moda. Uwagę przykuły kulturalne działania marki, w tym otwarcie wystawy Pradasphere II w Szanghaju czy współpraca z Axiom Space w celu stworzenia kombinezonów dla NASA. Pierwsze miejsce Prady idealnie obrazuje, iż teraz bardziej niż kiedykolwiek potrzeba czegoś więcej, niż tylko doskonałego marketingu. Marka musi przyciągać uwagę i emocje, dokładnie tak, jak robi to Prada.
Drugie miejsce na podium zajęła „młodsza siostra” Prady, czyli Miu Miu. Jej pewna siebie, kreatywna estetyka niezmiennie, od kilku miesięcy kształtuje cykl trendów. Obuwie typu „kitten heels” Miu Miu doskonale wpisały się w sezonowy trend wiśniowej czerwieni i wywołały „efekt aureoli” w kategorii obuwia – popyt na tego rodzaju obcasy wzrósł w listopadzie o 49 proc. na Lyst. Podium zamyka hiszpański dom mody Loewe, która bez wątpienia wpadła w oko przedstawicielom Gen Z.
Przeczytaj również: Uniqlo: torba ze znanej sieciówki uznana za najgorętszy produkt Lyst. Kosztuje mniej niż 100 zł!
Lista najgorętszych marek wg zestawienia Lyst Q4 2023
- Prada
- Miu Miu
- Loewe
- Bottega Veneta
- Moncler
- Saint Laurent
- Versace
- Jacquemus
- Burberry
- Valentino
Modowi debiutanci
Debiut na liście najgorętszych marek zaliczyło The Row, plasując się na 18. pozycji rankingu. W ciągu ostatniego kwartału popyt wzrósł aż o 93 proc. Od chwili uruchomienia swojej marki w 2006 roku współzałożycielki Mary-Kate i Ashley Olsen stały się arbiterkami nowoczesnego i luksusowego minimalizmu, zdobywając po drodze 6 nagród CFDA i doskonale zapełniając lukę po odejściu Phoebe Philo z Céline. Torba Margaux od The Row, stała się nowym symbolem statusu społecznego i najgorętszym produktem Q4 2023. Noszona przez Kendall Jenner, Zoë Kravitz czy Jennifer Lawrence torba przykuła ogromną uwagę internautów, a liczba jej wyszukiwań wzrosła o 63 proc w samym tym kwartale i aż o 198 proc. rok do roku.
Lyst wyróżnił Victorię Beckham w swojej nowej kategorii, jako przełomowa marka, którą warto obserwować. Po premierze filmu dokumentalnego o Davidzie Beckhamie na Netflix w październiku liczba wyszukiwań marki modowej Victorii w serwisie Lyst wzrosła o 68%, napędzana popytem na viralową koszulkę „My dad had a Rolls-Royce” i pasek Frame Buckle, czyli drugi najgorętszy produkt w tym kwartale. Paski ponownie stają się popularną kategorią, dostępną dla klientów, którzy chcą kupować luksusowe marki przy ograniczonym budżecie. Kiedyś zdominowana przez Gucci – którego pasek z podwójnym logo G pojawił się 8 razy w The Lyst Index – kategoria pasków projektantów odzwierciedla 28 proc. wzrost popytu w ostatnim kwartale.
Przeczytaj również: Polska moda wspiera WOŚP. Najciekawsze aukcje od marek odzieżowych i projektantów