noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
pokaz Miu Miu wiosna/lato 2022

Najbardziej pożądane ubrania, marki i projekty 2022 roku. Kto znalazł się na szczycie?

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Wraz z nadejściem grudnia zbliża się czas podsumowań. Wiele domów mody już sprawdza swoje wyniki sprzedażowe i bada skuteczność strategii marketingowych. Najbardziej poszukiwanym markom odzieżowym i produktom w 2022 roku przyjrzała się z kolei globalna platforma zakupowa Lyst. Jakie produkty cieszyły się w minionych miesiącach największym uznaniem?

Najmodniejsze marki 2022 roku

Lyst co kwartał publikuje zestawienie, w którym podsumowuje najgorętsze marki ostatnich tygodni. Teraz platforma sprzedażowa pokazała już raport z całego roku. Pod lupę wzięła zachowania zakupowe ponad 200 milionów ludzi, którzy przeglądali i robili zakupy na ich stronie. Eksperci przeanalizowali nie tylko dane wyszukiwania na platformie i poza nią (w tym w Google), ale też wyświetlenia produktów, sprzedaż oraz media społecznościowe

– Wraz z niedawnym renesansem mody lat 2000. i stale rosnącym wpływem TikToka na branżę modową, byliśmy świadkami, jak nowa generacja kupujących Lyst na nowo odkrywa marki, które zdefiniowały wczesne lata 2000

 – stwierdziła Katy Lubin, wiceprezes ds. marki i komunikacji w Lyst.

Tym samym pierwsze miejsce zajęła marka Miu Miu. Jej produkty wyszukiwano o 49 proc. razy więcej, niż w ubiegłym roku. Wszystko za sprawą satynowych baletek i mikro spódniczek z wiosennej kolekcji włoskiego domu mody. Owe mini z niskim stanem były wyszukiwane średnio 900 razy dziennie w ciągu sześciu miesięcy po swoim debiucie na wybiegu.

“Współpracą roku” uznano wspólną kolekcję Nike i Jacquemusa. Liczba wyszukiwań marek wzrosła o 2575 procent od pierwszego ogłoszenia współpracy do daty jej premiery. Według platformy, markami, które warto śledzić, są z kolei Luar, Amesh i Mônot. 

Poza tym, jako logo roku wyróżniono firmę Diesel. Pod kierownictwem dyrektora kreatywnego Glenna Martensa sportowe logo “D” zyskało bowiem nowe życie. Co więcej, w czerwcu torba 1DR stała się najbardziej poszukiwanym dodatkiem, odnotowując 248-procentowy wzrost wyszukiwań. Wzrost popularności marki to skutek strategii grupy OTB, czyli właściciela Diesela. Mają oni na celu przedstawianie marki jako “alternatywnego luksusu” skierowanego do generacji Z.

Zobacz także: Jakie podejście do mody ma generacja Z? To pokolenie jest kluczowe dla firm odzieżowych

Siła celebrytów według Lyst

W rankingu można wyczytać, że najbardziej wiralowym momentem uznano pokaz Coperni na wiosnę-lato 2023. To podczas niego na ciele Belli Hadid wykonano suknię z białej farby, co wpłynęło na 3000-procentowy wzrost wyszukiwań marki. Warto dodać, że modelka wygrała także w kategorii “top power dresser”, dzięki lansowaniu m.in. gorsetów, spodni cargo czy obuwia Uggi.

Wśród innych celebrytów wyróżnionych w raporcie Lyst znaleźli się aktorka Sydney Sweeney, jako wschodząca, stylowa gwiazda. Kim Kardashian została doceniona za swoją stylizację na Met Gali, podczas której pojawiła się w sukience Marilyn Monroe. Z kolei “Fashion Power Couple of the Year” nazwano Kourtney Kardashian i Travisa Barkera. Ich ślub w stylizacjach Dolce & Gabbana spowodował 114-procentowy wzrost liczby wyszukiwań włoskiej marki. Kreacje Elizabeth Debicki (czyli serialowej Lady Di w “The Crown”), uznane zostały natomiast za “najbardziej stylowe momenty zaprezentowane na ekranie”.

Przeczytaj również: Opublikowano listę najmodniejszych marek świata. Dom mody Valentino zepchnął z podium Balenciagę

Modne projekty 2022 roku

Tytuł “butów roku” zdobyły chodaki Birkenstock Boston. Ich liczba wyszukiwań wzrosła o 593 procent w pierwszej połowie 2022 roku. Katy Lubin z Lyst stwierdziła: “Są niedrogie, wygodne i trwałe. Osiągnęły już status globalnego kultu wśród fanów mody. Zdaje się, że będą jednym z najgorętszych prezentów w okresie świątecznym”. Re-nylon Prady Reedycja otrzymała z kolei tytuł “torby roku”. Latem liczba wyszukiwań tego dodatku wzrosła o 131 procent. Podbijał również TikTok, gdzie hashtag #Pradanylonbag wygenerował ponad 4,2 miliona wyświetleń.

Warto dodać, że trendem roku został barbiecore. Po tym, jak Margot Robbie została sfotografowana podczas kręcenia filmu o Barbie, według Lyst wyszukiwania wszystkiego, co różowe, gwałtownie wzrosły o 416 procent. Do spopularyzowania tego trendu przysłużył się również pokaz Valentino AW22, a także TikTok. Na tej platformie społecznościowej hashtag #Barbie ma 27,4 miliarda wyświetleń. Użytkownicy nieustannie dzielą się różowymi stylizacjami i wskazówkami dotyczącymi lookami inspirowanymi Barbie.

Sprawdź też: Czym jest barbiecore? Poznaj najmocniejszy trend tego sezonu

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
(3,2)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,2)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,2)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Newsletter

FASHION BIZNES