noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

A$AP Rocky nowym inwestorem Klarny – szwedzkiego fintechu, który zmienia to, jak płacimy za produkty

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Klarna jest największą prywatną firmą fintech w Europie, wycenianą na 31 miliardów dolarów. Wspierają ją Softbank, General Atlantic, czy BlackRock. Nowym inwestorem firmy został raper, właściciel kilku kolekcji odzieżowych i producent muzyczny- A$AP Rocky.

Kup teraz, płać później – to właśnie Klarna

Głównym obszarem działalności Klarny jest obsługiwanie sprzedaży internetowych. Firma współpracuje z setkami producentów i sprzedawców, oferując produkty z najróżniejszych kategorii – od motoryzacji, przez dobra luksusowe, aż po zabawki. Tym co wyróżnia platformę, są odroczone płatności – opcja „Pay later shopping”, pozwalająca klientom na zaciąganie kredytu o wartości przedmiotu, który decydują się kupić. Ten model idealnie wpisuje się w przyzwyczajenia zakupowe Amerykanów czyli życie na kredyt.

W sekcji Pay Later shopping, Klarna oferuje klientom 3 różne usługi. Pierwszą jest Pay in 4, rozbijająca spłatę na cztery raty. Klienci mogą również skorzystać z usługi Pay in 30 days, pozwalającej na uiszczenie wpłaty dopiero po przetestowaniu produktu i ewentualnym zwrocie. 6-36 financing oferuje comiesięczny kredyt o stałej wysokości.

Klarna pay later
Klarna.com

Rocky: „To plan depozytowy na globalną skalę”

Oprócz imponująco szybkiego rozwoju firmy, do zainwestowania skłoniły Rocky’ego własne doświadczenia życiowe. Raper, który dorastał na Harlemie zwraca uwagę na trudności ze spłacaniem kredytów, zwłaszcza przy oprocentowanych kredytach studenckich, dla osób ze środowisk o niskich dochodach. „Narażasz się na dług finansowy” – mówi dla “Forbes”. „Nie ma systemu, który pomagałby nam radzić sobie z pożyczkami studenckimi, urzędem skarbowym, bankowością czy kredytami”.

„Klarna to firma, która patrzy w przyszłość i kwestionuje status quo, co sprawia, że ​​współpraca z nimi jest dla mnie kusząca i ekscytująca”, powiedział A$AP Rocky. Raper będzie miał okazję zostać na krótko dyrektorem generalnym szwedzkiej firmy. To w tym okresie, zajmie się sektorem ekskluzywnym w aplikacji zakupowej Klarna, skupiając się na upcyklingu i modzie vintage. Dodatkowo Rocky dołączy do niedawno uruchomionej inicjatywy zrównoważonego rozwoju GiveOne, przeznaczając 1% swojej inwestycji na projekty koncentrujące się na klimacie i bioróżnorodności.

„Garnitury nie sprzyjają zaufaniu” – dlatego Klarna stawia na luz

Dla prezesa- z pochodzenia Polaka- i współzałożyciela firmy, Sebastiana Siemiątkowskiego, współpraca z Rocky’m jest strategicznym posunięciem marki. Klarna szczyci się swoim „antybankowym” wizerunkiem – zamiast poważnych profesjonalistów w garniturach, wstawia na billboardy Snoop Doga, otoczonego kolorem różowym. „Kiedy byłem dzieckiem i po raz pierwszy poszedłem do banku, zrozumiałem, że tam nosi się garnitury. To wydało mi się nieodpowiednie.” – mówi dla “Forbes” Sebastian Siemiątkowski. „To nie jest środowisko, które sprzyja zaufaniu”. Klarna ma inne podejście.

„Jesteśmy bardzo zróżnicowaną grupą ludzi. Reprezentujemy ponad 50 narodowości, mówimy wieloma językami. Mamy bardzo różne podejście do biznesu” – mówi Siemiątkowski.

„Chcieliśmy, aby nasza marka to przekazywała — aby reprezentowała przystępność i dostępność. A przy tym dobrze się bawić.”

Dziś Klarna ma ponad 90 milionów aktywnych użytkowników na całym świecie, którzy dokonują średnio 2 milionów transakcji dziennie z ponad 250 000 partnerami, takimi jak Nike, Amazon i Sephora.

>>> CZYTAJ RÓWNIEŻ: Torebka Gucci w Robloxie droższa niż w rzeczywistości. Czy moda cyfrowa zaczyna wypierać tę tradycyjną?

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
(3,0)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,0)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,0)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Newsletter

FASHION BIZNES