Jakie nowości i zmiany przyniósł branży mody mijający tydzień? Sprawdzicie to w naszym cotygodniowym podsumowaniu. Zapraszamy do lektury.
Moda
W minionym tygodniu głośno było o zmarłym królu popu, Michaelu Jacksonie. Piosenkarz był inspiracją przy tworzeniu męskiej kolekcji Louis Vuitton na jesień 2019. Jak marka zareagowała na dokument „Leaving Neverland”? Jakie jest jej stanowisko w tej sprawie? O tym dowiecie się TUTAJ.
Jak wiemy, tygodnie mody to najlepszy czas dla modelek, aby zabłysnąć i rozwinąć swoją karierę. W erze social mediów nie wystarczy tylko być piękną, ale trzeba również wykazać się na portalach społecznościowych. Warto zerknąć TUTAJ, aby przekonać się kto tym razem miał najlepszy debiut i ile zarabiają nowe twarze podczas tygodni mody.
Paryski Fashion Week już za nami. Jego łączna wartość MIV (Media Impact Value) wyniosła aż 129 milionów dolarów. Zastanawiacie się który projektant przodował w rankingu i które infuencerki najbardziej wpłynęły na social media? Sprawdźcie TUTAJ.
Dzień Kobiet już za nami. W tym dniu zwykle mamy szansę poczuć się wyjątkowo. Nie ma co ukrywać, większość z nas lubi upominki, miłe słowa czy gesty. Jednak po co czekać kolejne kilkanaście miesięcy, skoro prezent możemy zrobić same sobie? I to nawet bez okazji. Idealnym pomysłem będzie bielizna. nie z myślą o ukochanym, lecz tak zwyczajnie, dla siebie samej. Inspiracje możecie znaleźć TUTAJ.
Nagrody dla dyplomatów MSKPU 2019 zostały wręczone. Pokaz Dyplomowy to wyjątkowa okazja do poznania nowego pokolenia projektantów. Prestiżowe nagrody przyznawane podczas tego wydarzenia, pozwalają na udany debiut zawodowy. Kto został wyróżniony? Kim jest nowe pokolenie projektantów? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie TUTAJ.
W tym tygodniu poznaliśmy również zwycięzce Cracow Fashion Awards. Kim jest zwycięzca? Zdradzamy i przedstawiamy jego kolekcję TUTAJ.
Biznes
Magazyn „Forbes” po raz kolejny przygotował coroczne zestawienie najbogatszych ludzi świata. W zestawieniu najbogatszych osób na świecie 2019 roku znalazło się 2135 miliarderów. Wśród nich, po raz pierwszy, aż 7 polskich nazwisk. Kto z branży mody i urody znalazł się na czołowych pozycjach oraz co sam ranking ujawnia na temat polskich rynków? Sprawdźcie TUTAJ.
Stowarzyszenie CFDA ma na celu wzmocnienie wpływu i sukcesu amerykańskich projektantów w globalnej gospodarce. Od 10 lat zarządza nim Diane von Furstenberg. Być może wkrótce ulegnie to zmianie. Czy Tom Ford ma szanse, by przejąć stanowisko projektantki? Dowiecie się TUTAJ.
Ten tydzień nie obył się bez afery. Konflikt Marca Jacobsa i zespołu Nirvana trwa dalej. Projektant nie odpuszcza i twardo broni swoich racji. Czy ma szanse na wygraną? Sprawdźcie TUTAJ.
Prawo w modzie
Dodając kolejne zdjęcie na Facebooku lub Instagramie, większość użytkowników tych serwisów nie zaprząta sobie głowy ich późniejszym losem. Kto tak naprawdę ma prawa do naszych zdjęć? O tym dowiecie się TUTAJ.
Beauty
Marka Sephora ruszyła z niezwykłą akcją, która wspiera program aktywizacji zawodowej Polek. W program zaangażowało się już ponad 80 ekspertów. Na czym polega cała akcja i jak ją wesprzeć? Szczegóły ujawniamy TUTAJ.
Kariera
Gdy słyszysz Lagerfeld to od razu na myśl przychodzi Ci Chanel. Michael Kors? Oczywiście Kors. Loewe – dzisiaj już wyłącznie J.W. Anderson. Jednak nie zawsze tak było. Jak wyglądały początki dzisiejszych gwiazd branży mody? Dowiecie się tego TUTAJ.
CSR
Stella McCartney jest pionierką zrównoważonej mody. Projektantka po raz kolejny została doceniona za swoje wysiłki w promowaniu ekologicznego podejścia do ubrań. Tym razem do jej rąk powędrowała nagroda CO10 Leadership Award. Więcej na ten temat przeczytacie TUTAJ.
W 2019 rok weszliśmy głodni ekologicznej mody, a firmy otrzymały spore pole do popisu i przestrzeń, na sprzedaż w stylu eko. Jak marki modowe mogą tworzyć zrównoważoną modę? O tym dowiecie się TUTAJ.
Prasówka
Codziennie zapraszamy Was także do naszej Prasówki. Dzięki niej możecie na bieżąco śledzić najważniejsze wydarzenia w branży. Oto najciekawsze tytuły minionego tygodnia:
- „Powstał pierwszy w Polsce sklep internetowy dla influencerów”
- „Marka piwa poprawiła swoje seksistowskie reklamy z lat 50. Teraz pokazują kobiecą siłę i niezależność”
- “Igor Klaja zbudował silną markę pokonując Alpinusa i HiMountain”
- „H&M uczy konsumentów, jak dbać o ubrania”
- „Hermès udowadnia, że luksusowa rzecz to taka, która jest na lata”
- „LPP kupiło biurowiec”
- „To aplikacja, która pozwala przyjrzeć się modzie od etycznej strony”
- „Niedoceniana siła na rynku pracy. Jak pracuje pokolenie X”
- „Interaktywne oświetlenie Philips, dzięki któremu sprawdzisz, jak Twój strój wygląda w świetle dziennym i wieczorowym”