Zalando wzmacnia zaplecze technologiczne, by zapewnić swoim klientom jak najlepsze doświadczenia zakupowe. Platforma zamierza rozwiązać kluczowy problem w branży modowej, jakim jest dopasowanie ubrań. Szwajcarski start-up Fision ma pomóc Zalando zrewolucjonizować wybór rozmiaru przez klientów.
Ramię w ramię z technologiami
Zalando jako jedna z największych platform modowych na świecie oferująca produkty w zróżnicowanym przedziale cenowym, doskonale zna problemy i potrzeby swoich klientów. Przez ostatnie kilka lat Zalando pracowało nad zbadaniem kwestii dopasowania rozmiaru ubrania do klienta. Zły rozmiar jest bowiem jednym z najczęstszych powodów zwrotu zamówień. Analizując historie zakupowe klientów, Zalando jest w stanie doradzić klientom, jaki rozmiar produktu powinni wybrać. Niestety, jest to możliwe tyko dla 50 procent asortymentu. Wykorzystując innowacyjną technologię Fision, platforma zapewni swoim klientom kompleksowy i spersonalizowany dobór rozmiaru dla wszystkich produktów.
„Nieustannie poszukujemy zespołów oraz technologii, które pomogą zapewnić naszym klientom jak najlepsze doświadczenia zakupowe”
Jim Freeman, CTO Zalando.
Fision – startup z misją
Fision AG to szwajcarski start-up zajmujący się technologią, która generuje dokładne i trójwymiarowe digitalowe sylwetki oraz ubrania na swojej platformie meepl. Wykorzystując sztuczną inteligencję oraz najnowocześniejszą technologię obrazu, Fision udało się stworzyć innowacyjne rozwiązanie pozwalające na przeanalizowanie wymiarów konkretnego użytkownika. To natomiast umożliwi gigantowi zaoferowanie klientom wirtualnej przymierzalni, dzięki której użytkownicy platformy będą mogli szybko zobaczyć, jak dany produkt wygląda na nich.
„Jesteśmy bardzo podekscytowani dołączeniem do Zalando. Podzielamy wizję dostarczania klientom Zalando jak najlepszego doświadczenia zakupowego połączonego ze zrównoważonym rozwojem”, komentuje przejęcie Ferdinand Metzler, CEO i założyciel Fision.
Czytaj również >>> Zalando podbije rynek odzieży używanej? Platforma wprowadza do Polski ofertę Pre-owned
Z niecierpliwością czekamy na wdrożenie usługi dopasowania rozmiaru przez Zalando. Będzie to test, czy sztuczna inteligencja jest faktycznie w stanie przyczynić się do zmniejszenia ilości zwrotów i czy konsument zaufa technologii do tego stopnia, że wirtualna przymierzalnia będzie must-have każdego większego e-commerce w przyszłości.
[button color=”” size=”large” type=”” target=”_blank” link=”https://corporate.zalando.com/en/newsroom/news-stories/zalando-invests-customer-experience-acquisition-swiss-mobile-body-scanning”]CZYTAJ WIĘCEJ[/button]