Zalando wprowadza nagrodę w dziedzinie zrównoważonego rozwoju na Copenhagen Fashion Week

132
Marimekko / mat. prasowe

Zalando, wiodąca w Europie platforma modowa i lifestyle’owa wprowadza nową nagrodę za zrównoważony rozwój, która będzie przyznawana podczas każdego Copenhagen Fashion Week, począwszy od lutego 2021 r. Nagroda ma na celu zachęcenie marek modowych do poszukiwania alternatywnych rozwiązań w duchu zrównoważonego rozwoju oraz wyróżnienie strategii, które przyczyniają się do rozwoju całej branży w tym kierunku.

Trzech finalistów ogłoszonych 17 grudnia będzie walczyć o zdobycie nagrody stworzonej przez Zalando I Copenhagen Fashion Week. Nagroda ta umacnia i cementuje trzyletnią współpracę Zalando i Copenhagen Fashion Week. Obie strony są zaangażowane w przyspieszenie zrównoważonego rozwoju w branży mody. Trójka finalistów, Marimekko, House of Dagmar i Louise Lyngh Bjerregaard, zaprezentuje swoje kolekcje podczas Copenhagen Fashion Week, który odbędzie się w dniach 2-5 lutego 2021 roku.

Wszystkie marki biorące udział w Copenhagen Fashion Week zostały zaproszone do zgłoszenia się do konkursu. Finaliści zostali wybrani przez doświadczone, międzynarodowe jury, w skład którego wchodzą: modelka, aktywistka ekologiczna i konsultant ds. zrównoważonego rozwoju, Arizona Muse; CEO Copenhagen Fashion Week, Cecilie Thorsmark; CSO of Global Fashion Agenda (GFA), Morten Lehman; doradca ds. zrównoważonego rozwoju i marki, Dio Kurazawa. Ze strony Zalando w jury zasiadają: Director of Sustainability w Zalando, Kate Heiny i Lena-Sophie Roeper, Buying Director Premium & Luxury w Zalando. Członkowie jury dokładnie przeanalizowali strategie każdej z marek, w tym ich kolekcje i poziom zaangażowania w zrównoważony rozwój i innowacje.

Marimekko

Zwycięzca otrzyma nagrodę w wysokości 20.000 euro, a także możliwość stworzenia wspólnie z Zalando ekskluzywnej kolekcji kapsułowej. Przy procesie tworzenia duży nacisk zostanie położony na szukanie nowych rozwiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju. Chodzi tu głównie o projektowanie zuwzględnieniem różnych materiałów, procesów produkcyjnych, rozwiązań technologicznych i identyfikowalności. Aby jeszcze mocniej wesprzeć zwycięską markę w rozwoju jej działalności, Zalando udostępni kolekcję dla ponad 35 milionów klientów na 17 rynkach europejskich.

Louise Lyngh Bjerregaard

Dla Zalando ta nagroda jest doskonałą okazją do ciągłego podnoszenia poprzeczki i wspierania branży w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości – mówi Kate Heiny, Director of Sustainability w Zalando, po czym dodaje: Chcemy zachęcić marki, aby nigdy nie przestawały stawiać sobie wyzwań, aby osiągać lepsze wyniki, a ta inicjatywa jest dla nas wyjątkowym sposobem współpracy z markami w celu dzielenia się wiedzą i dyskutowania o wspólnych wyzwaniach. Współprace stanowią dużą część naszego DNA i są niezbędne do prawdziwej transformacji naszej działalności od wewnątrz, w całej branży. Działając od środka możemy inspirować naszych klientów i pomagać im w dokonywaniu bardziej zrównoważonych wyborów.

House of Dagmar

Członek jury i międzynarodowy rzecznik zrównoważonego rozwoju Arizona Muse: Cieszę się, że mogę brać udział w jury inauguracyjnej nagrody Zalando Sustainability Award. Fantastycznie jest widzieć szeroki wybór skandynawskich marek, które stawiają przed branżą wyzwanie, by osiągać lepsze wyniki. Jury wybrało trzech rewelacyjnych projektantów, którzy połączyli miłość do mody z misją ochrony zarówno ludzi, jak i planety. Ważne jest, aby świętować postępy w tworzeniu bardziej zrównoważonego przemysłu mody oraz wspierać konsumentów w dokonywaniu bardziej etycznych wyborów.

CEO Copenhagen Fashion Week, Cecilie Thorsmark, mówi: Jesteśmy dumni, że możemy zaprezentować Zalando Sustainability Award, jako część naszego wspólnego zobowiązania do wpływania na długoterminowe, zrównoważone zmiany w branży. Nagroda jest wyrazem uznania dla postępu, jakiego dokonują te trzy marki. Dzięki niej możemy potwierdzić i docenić ich zdecydowane działania i wysiłki w kierunki zrównoważonej mody.

Jury dokona drugiego przeglądu finalistów i prezentowanych przez nich kolekcji podczas Copenhagen Fashion Week w celu wyłonienia zwycięzcy. Zostanie on oficjalnie ogłoszony 4 lutego.

>>> Przeczytaj również: Zalando zwiększa transparentność i dzieli się wynikami oceny marek pod kątem zrównoważonego rozwoju