SPONSOR SERWISU
(2,0)foreachslotdata->visible_adsense:0(2,0)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
Zalando sprzedawca internetowy

Zalando pozywa Komisję Europejską. „Nie pasujemy do kategorii VLOP”

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

We wtorkowe przedpołudnie Zalando ogłosiło wszczęcie postepowania prawnego przeciwko oznaczeniu marketplace’u jako platformy internetowej typu VLOP. Czy unijny organ popełnił błąd?

Dlaczego Zalando nie chce być „Very Large Online Platform”?

VLOP to w dosłownym tłumaczeniu „bardzo duża platforma internetowa”. Unia Europejska do tej kategorii przypisała już między innymi Aliexpress, Amazon Store, czy Booking.com. Podstawą dołączenia do tej listy jest przekroczenie w okresie miesiąca 45 mln aktywnych użytkowników. Zalando twierdzi, że biorąc pod uwagę programy partnerskie i „Connected Retail” ma ich 31 mln.

Liczba europejskich odwiedzających naszą witrynę internetową i aplikację, którzy korzystają z ofert naszych partnerów, jest znacznie poniżej progu uznawanego przez Digital Service Act (DSA) jako Very Large Online Platform (VLOP) – komentował Robert Gentz, dyrektor generalny Zalando.

Marketplace wzbrania się przed uznaniem go jako platformy typu VLOP, ponieważ to miano niesie za sobą rygorystyczne zasady działalności oraz bardzo wysokie kary za ich nieprzestrzeganie. W praktyce podmioty tak oznaczone mają ściśle określony sposób pokazywania informacji o produktach oraz proponowanych usługach. Ponadto zabrania się im między innymi kierowania reklam do osób nieletnich.

Walka o sprawiedliwość

Niższa od wymaganej liczba aktywnych członków to niejedyny argument, który przed Trybunałem Sprawiedliwości poruszy Zalando. Według marketplace’u, podczas dokonywania oceny Komisja Europejska nie wzięła pod uwagę hybrydowego modelu biznesowego firmy oraz tego, że nie stwarza ona „ryzyka systemowego” rozpowszechniania szkodliwych lub nielegalnych treści od osób trzecich.

Na naszej stronie internetowej lub w naszej aplikacji klienci widzą tylko treści wyprodukowane lub zweryfikowane przez Zalando. Po prostu nie pasujemy do kategorii VLOP zdefiniowanej przez DSA – twierdził Gentz.

Ponadto zwrócił on uwagę na jeszcze jeden, jego zdaniem „kluczowy aspekt”. Europejska ustawa o usługach cyfrowych nie obejmuje usług detalicznych, a te są dostępne w Zalando.

Zdjęcie główne: mat. prasowy

Przeczytaj również: General Manager CEE Zalando dla Fashion Biznesu. „Naszą ideą jest bycie Starting Point for Fashion”

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
(2,0)foreachslotdata->visible_adsense:0(2,0)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Newsletter

FASHION BIZNES