Pierwsza publikacja w całości poświęcona influencerom z branży mody niedługo trafi na rynek. Czy to kolejna coffee table book, która ma dobrze wyglądać na zdjęciu czy może absolutny must have w biblioteczce każdego fana mody?
Amber Venz Box, wizjonerka i założycielka RewardStyle i aplikacji LiketoKnow.it, o której niedawno pisaliśmy, nie próżnuje. Bizneswoman szykuje właśnie premierę swojego nowego projektu – książki o influencerach LIKEtoKNOW.it: Stories from the Influencer Next Door.
Spowiedź influencerów?
Pomysłodawczyni książki przemierzyła świat wzdłuż i wszerz by zyskać jak najszerszy obraz zjawiska, jakim stało się „bycie influencerem” – do którego sama w niemałym stopniu się przyczyniła. Amber Venz Box odwiedziła swoich rozmówców, wywodzących się ze społeczności RewardStyle, w ich rodzinnych miastach, ulubionych knajpkach i butikach. Wszystko po to, by jak najlepiej poznać osoby stojące za instagramowymi imperiami. W książce znajdziemy opowieści influencerów na temat ich początków w branży, motywacji czy popełnionych błędów. Wszystko podane w przystępnej formie kwestionariuszy Q&A.
https://www.instagram.com/p/Bll9py0n1rb/?hl=pl&taken-by=mollybsims
Papier tylko dla wybranych?
Czyje historie trafiły do książki? Spośród ogłoszonych nazwisk, najbardziej znane spośród przepytanych influencerek to Louise Roe – brytyjska prezenterka telewizyjna i dziennikarka (@louiseroe, 694 tysiące followersów na Instagramie) oraz Molly Sims – amerykańska aktorka i modelka (@mollybsims, 265 tysięcy obserwujących). Wywiadów udzieliły także m.in. Jessica Wang (@notjessfashion, 702 tysiące followersów), a także mniej popularne (jeżeli mierzyć popularność liczbą followersów) użytkowniczki jak Monica Awe-Etuk (@awedbymoni, blisko 79 tysięcy obserwujących). Może i nie są to osoby, które przychodzą na myśl jako pierwsze, gdy słyszymy hasło influencer, ale wydaje się, że w gronie RewardStyle to prawdziwe gwiazdy.
https://www.instagram.com/p/BmNDJS4h6tI/?hl=pl&taken-by=louiseroe
https://www.instagram.com/p/BmJBY51BOJt/?taken-by=awedbymoni
#FollowMyStory
Ściśle określona objętość książki nie pozwoliła na umieszczenie w niej historii wszystkich przepytanych influencerów. Dlatego społeczność RewardStyle dzieli się swoimi opowieściami także online. #FollowMyStory to hashtag, pod którym zaproszeni influencerzy opowiadają swoje historie na Instagramie. A także sposób na rozreklamowanie książki wśród użytkowników aplikacji…
https://www.instagram.com/p/BmMOPIpDDwC/?taken-by=rewardstylehq
Must read czy strata czasu?
Cóż, pozostaje jeszcze odpowiedź na pytanie, czy „LIKEtoKNOW.it: Stories from the Influencer Next Door” to lektura, na którą warto poświęcać czas i pieniądze? Mam co do tego wątpliwości. Raczej nie znajdziemy tam przepisu na to, jak stać się odnoszącym sukcesy influencerem (bo kto chciałby zdradzić wszem i wobec tajemnice swojego biznesu?). Wszystkie ciekawsze historie z dużym prawdopodobieństwem zostały już gdzieś opublikowane (w końcu trzeba jakoś podtrzymywać zainteresowanie).
Co więc może zaoferować książka Venz Box poza ładną okładką? No właśnie…
Jeżeli mimo wszystko jesteście ciekawi jej zawartości – premiera już 12 września.