REKLAMA

Podróż jak z Instagrama? Amber Venz Box znalazła na to sposób

REKLAMA

Przeglądając zdjęcia na Instagramie, mamy ochotę przenieść się tam, gdzie właśnie odpoczywa influencer, który wrzucił zdjęcie z rajskiej plaży. Teraz cały proces stał się łatwiejszy – istnieje aplikacja LIKEtoKNOW.it, która umożliwia zarezerwowanie lotu i zakwaterowania, dzięki jednemu zrzutowi z ekranu.

Influencerzy budzą mieszane emocje. Dla jednych stanowią źródło inspiracji, inni zastanawiają się, czy zajmują się oni czymś poza pozowaniem do zdjęć. Jedno jest pewne – popularni instagramowicze napędzają sprzedaż odzieży, akcesoriów i kosmetyków. Oprócz tego, że chcemy ubierać się jak oni, często chcielibyśmy też bywać w tych miejscach, co oni. Za obiema potrzebami poszli twórcy aplikacji LIKEtoKNOW.it. Dzięki niej możemy kupić nie tylko promowane na zdjęciach ubrania i elementy wystroju wnętrz, ale i lot, pobyt w hotelu czy usługi SPA. Aplikację stworzyła w ubiegłym roku blogerka Amber Venz Box i jej mąż Baxter Box.

https://www.instagram.com/p/BkNdETqgcdJ/

Platforma dla influencerów

Amber, która rok temu znalazła się na tworzonej przez “Forbes” prestiżowej liście Under 30, wpadła na pomysł stworzenia platformy umożliwiającej użytkownikom Instagrama i Snapchata zarabianie na publikowaniu treści. Platforma RewardStyle wystartowała w 2011 roku – Box miała wtedy zaledwie 23 lata. Przez pierwsze lata strona działała w następujący sposób: gdy zalogowany użytkownik polubił zdjęcie znajdujące się w instagramowym poście marki lub blogera, mógł otrzymać e-mail z linkami do sklepu internetowego, w którym można było kupić produkty ze zdjęcia.

źródło: butiqescapes.com

Cztery lata później nastąpił przełom – Apple wprowadziło możliwość zapisywania zrzutów ekranu w oddzielnym folderze w swoich telefonach z systemem iOS 9. Właśnie wtedy pojawił się pomysł na aplikację. W 2015 roku RewardStyle kupiło od nowozelandzkiego start-upu Chappy patent tworzenia i przesyłania zrzutów ekranu. Aplikacja z funkcją kupowania ubrań zadebiutowała na początku ubiegłego roku, a możliwość zarezerwowania podróży – w maju tego roku. Powstanie aplikacji idealnie zbiegło się ze wzrostem popularności Instagrama. Trzeba przyznać, że małżeństwo Boxów idealnie wyczuło odpowiedni moment.

Jak działa LIKEtoKNOW.it?

Po stworzeniu przez nas zrzutu ekranu i wprowadzeniu go do aplikacji wysyła ona powiadomienie push ze szczegółami i bezpośrednimi linkami do produktów. Zdjęcia, dla których dostępna jest usługa związana z podróżami, są oznaczone hasztagiem #LTKgetaway. Współpraca z influencerami wygląda w ten sposób, że taka osoba wysyła zdjęcie ze swojego posta do aplikacji, oznacza produkty, które ma na sobie, i wstawia linki do sklepów, w których można je kupić. Przed tym wszystkim musi oczywiście aplikować i zostać przyjętym do współpracy z platformą. Do tej pory z LTKI współpracuje 30 tysięcy influencerów. Twórcy aplikacji dają szansę również tym, których grono obserwujących jest skromniejsze, ale zarazem bardzo zaangażowane.

W aplikacji codziennie publikowanych jest 30 tysięcy produktów, które generują 60 milionów kliknięć i przejść na strony internetowe sprzedawców. LTKI współpracuje z 4,5 tysiącami firmami, na przykład z Amazonem i Net-A-Porter. Pierwszymi partnerami związanymi z turystyką są sieci Fairmont i Starwood oferujące miejsca w hotelach na całym świecie.

https://www.instagram.com/p/BlzgQI0FlJ9/

Podróż w jedno kliknięcie

LIKEtoKNOW.it to pierwszy tego typu projekt. Usługa w 2016 roku wygenerowała zyski równe 150 milionom dolarów – 15 razy więcej niż dwa lata wcześniej. Konkurencyjna aplikacja, ScreenShop, co prawda rozpoznaje produkty z dowolnego (!) obrazu znalezionego online, ale na razie nie oferuje usług podróżniczych.

Czy takie rozwiązanie się przyjmie? Wielu z nas korzysta z mediów społecznościowych w poszukiwaniu najbardziej fotogenicznych miejsc. Niewątpliwie aplikacja jest dużym ułatwieniem – wakacje w stylu ulubionego influencera są więc w zasięgu ręki. Ale czy są w zasięgu naszego portfela?

>>> Przeczytaj również: Jak influencerzy odmienili naszą rzeczywistość i zastąpili media

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES