noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
W dwunastym miesiącu ubiegłego roku skonsolidowanego przychody VRG wyniosły 192 mln zł. Oznacza to ich wzrost rok do roku o 9,6 proc., poinformowała grupa we wstępnych szacunkach.

Wprowadzane zmiany odbijają się na wynikach właściciela Wólczanki. „To przyczyniło się do spadków dynamik sprzedaży”

REKLAMA
noSlotData

W okresie od początku kwietnia do końca czerwca grupa VRG wypracowała przychody na poziomie 335 mln zł. Wynik ten jest gorszy od zeszłorocznego o 1,9 proc. W samym segmencie odzieżowym sprzedaż produktów właściciela takich marek, jak Vistula, Wólczanka, Bytom, Deni Cler oraz W.Kruk zmalała rok do roku o 12,8 proc. do 167,5 mln zł.

  • Przychody (II kw. 2023): 335 mln zł (-1,9 proc. rdr)
  • Przychody (I półrocze 2023): 602,3 mln zł (+2,9 proc. rdr)
  • Zysk przed odliczeniem podatków i odsetek (II kw. 2023): 43,27 mln zł (-8,7 proc. rdr)
  • Zysk przed odliczeniem podatków i odsetek (I półrocze 2023): 48 mln zł (-26,4 proc. rdr)
  • Marża netto (II kw. 2023): 14,2 proc. (2,71 rdr)

Zmiany w grupie VRG

W czerwcu bieżącego roku grupa VRG opublikowała strategie rozwoju na najbliższe lata. Jej głównym założeniem jest odmłodzenie konsumenta korzystającego z ofert marek Vistula, Bytom i Wólczanka. To nie wszystko. Pojawić ma się więcej produktów skierowanych do kobiet. Wspólnym mianownikiem zmian ma być inwestycja w bardziej jakościowe i zrównoważone materiały.

Obrana strategia już oddziałuje na wyniki finansowe grupy. Na koniec pierwszego półrocza udział kolekcji Vistula Woman w całej sprzedaży marki wyniósł 4 proc. Przed rokiem segment ten nie przekroczył bariery 1 proc. Zgodnie z treścią opublikowanych komunikatów Wólczanka mocniej koncentruje się na skierowanej do młodszych klientów ofercie „total look”. Bytom planuje wyjść naprzeciw potrzebom klienta wprowadzając kolekcję ambasadorską.

W związku z procesem ewolucji naszych marek odzieżowych, ostrożnym podejściem do zamówień na bieżący rok, jak i dążeniem do zmniejszania zapasów, mieliśmy w sklepach relatywnie duży udział produktów z poprzednich kolekcji. To, w połączeniu z ograniczeniem promocji, wpłynęło negatywnie na odbiór oferty przez klientów i przyczyniło się do spadków dynamiki sprzedaży, pozostających już i tak pod presją trudnego otoczenia makroekonomicznego. W segmencie jubilerskim obserwowaliśmy stabilny popyt na biżuterię i zegarki. W efekcie kontynuując wzrost sprzedaży w marce W.Kruk – komentował wyniki Janusz Płocica, prezes zarządu VRG.

Jak informuje grupa, trwające działania mają wpłynąć na unowocześnienie marek w modelu omnichannel oraz poprawę ich marżowości. Część już wypracowywanych zysków trafi do akcjonariuszy. Wypłatę dywidendy w wysokości 0,20 zł na akcję zaplanowano na 15 grudnia 2023 roku.

Przeczytaj również: Czy kryzys dotyka marki sportowe?

Zdjęcie główne: mat. prasowy

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES