Vinted stało się jedną z najpopularniejszych platform sprzedażowych online w Polsce. Platforma ta oferuje szeroki wybór ubrań, akcesoriów i innych przedmiotów używanych i nowych. Jednym z najczęściej zadawanych pytań przez kupujących jest to, ile czasu ma sprzedający na wysłanie paczki.
Ile mam czasu na wysyłkę Vinted?
Zgodnie z regulaminem Vinted, sprzedający ma 5 dni roboczych na wysłanie przedmiotu od momentu jego zakupu. Oznacza to, że nie liczą się weekendy ani święta państwowe.
Vinted nie nakłada kar na sprzedających, którzy nie wyślą paczki w ciągu 5 dni roboczych, jednak po upływie tego czasu zakup może zostać automatycznie anulowany przez platformę.
Zaleca się, aby sprzedający wysyłali paczki jak najszybciej. Dłuższy czas oczekiwania może zniechęcić kupującego i doprowadzić do wystawienia negatywnej oceny.
Sprzedający nie ma obowiązku osobiście poinformować kupującego o nadaniu przesyłki. Informacja o wysyłce automatycznie pojawi się w oknie zakupu tuż po nadaniu przesyłki przez kupującego. Dobrą praktyką jest poinformowanie kupującego o zamierzonym czasie wysyłki przedmiotu, szczególnie jeśli potrwa on dłużej niż 2-3 dni robocze. W ten sposób unikniemy dodatkowych pytań o czas wysyłki.
W niektórych przypadkach informacja o wysyłce może nie zaktualizować się w momencie nadania. W takim przypadku kupujący ma możliwość ręcznego potwierdzenia faktu, iż przesyłka została przez niego nadana. Status przesyłki zaktualizuje się automatycznie, gdy ta zostanie nadana przewoźnikowi. Może minąć do 48 godzin, zanim pierwsze informacje o statusie przesyłki pojawią się na Vinted – informuje platforma.
Ile czasu trwa dostawa na Vinted?
Vinted oferuje dostawę przez wielu pośredników. Są to: InPost, DPD, Orlen Paczka oraz Poczta Polska. Czas dostawy na Vinted zależy od wybranej metody wysyłki oraz miejsca zamieszkania kupującego i sprzedającego.
Dostawa krajowa zazwyczaj trwa od 2 do 5 dni roboczych. Przesyłka międzynarodowa trwa zazwyczaj od 4 do 7 dni roboczych. Soboty, niedziele i święta państwowe zwykle nie są uwzględniane w szacunkowym czasie dostawy.
W przypadku przedmiotów designerskich zakupionych wraz z usługą Weryfikacji przedmiotu, czas wysyłki może się wydłużyć o do 10 dni roboczych, ponieważ wcześniej produkty muszą przejść kontrole w centrum weryfikacji Vinted.
W pewnych przypadkach, gdy paczka zostanie zgubiona lub ulegnie uszkodzeniu w transporcie, czas dostawy może się wydłużyć. Jeśli twoja paczka ma opóźnienie, prosimy o danie przewoźnikowi trochę więcej czasu. W większości sytuacji przy odrobinie cierpliwości problem rozwiązuje się sam – informuje Vinted.
Jeśli zależy ci na szybkiej wysyłce, skontaktuj się ze sprzedającym przed zakupem i zapytaj o czas, jaki zajmie mu nadanie paczki.
Przeczytaj również: Jak zmienić nazwę użytkownika na Vinted?
Śledzenie przesyłki na Vinted
Śledzenie przesyłki jest dostępne dla przedmiotów, które zostały kupione za pomocą przycisku „Kup teraz” i wysłane zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi w aplikacji.
Kupujący jak i sprzedający mogą sprawdzić oczekiwany czas wysyłki w oknie konwersacji. Informacja ta powinna być widoczna oknie zakupu w zakładce „Śledź przesyłkę”. Tam odnajdziemy informację na temat etapu wysyłki oraz szacowanej daty doręczenia. W zakładce można odnaleźć również kod śledzenia, który umożliwi śledzenie przesyłki na stronie danego przewoźnika.
Nie ma możliwości śledzenia na Vinted przesyłek, dla których jako metodę dostawy wybrano wysyłkę indywidualną. Wówczas nadawca powinien przesłać ci wiadomość z numerem przesyłki lub informacjami o zmianie jej statusu.
Vinted udostępnia informacje sprzedającemu, gdy przesyłka dotrze do punktu odbioru oraz gdy przesyłka zostanie odebrana przez kupującego. Warto pamiętać, że opłatę za zakup przedmiotu sprzedający otrzyma w momencie, gdy przesyłka dotrze do kupującego i ten potwierdzi na stronie Vinted / lub w aplikacji jego otrzymanie. Gdy kupujący samodzielnie nie potwierdzi, iż odebrał przesyłkę, Vinted uznaje przesyłkę za odebraną po 48 godzinach od momentu odebrania paczki z punktu odbioru. Wtedy też pieniądze automatycznie są przelewane do portfela Vinted.
Przeczytaj również: Vinted prosi o skan dowodu osobistego. Co zrobić?
Anulowanie zamówienia na Vinted
Zamówienie może być anulowane (zarówno przez osobę kupującą, jak i sprzedającą) wyłącznie w momencie, gdy przedmiot nie został jeszcze wysłany.
W celu anulowania zamówienia należy otworzyć okno rozmowy z drugim użytkownikiem i kolejno nacisnąć symbol ⓘ w prawym górnym rogu konwersacji. Następnie należy wybrać opcję Anuluj zamówienie i wybrać powód z listy / bądź opcję Inny, aby podać więcej szczegółów.
Gdy osoba sprzedająca wysłała już zamówienie, jednak status przesyłki wciąż nie został zaktualizowany, anulowanie zamówienia może wymagać potwierdzenia przez osobę sprzedającą. Jeśli osoba sprzedająca nie potwierdzi anulowania, należy zaczekać, aż zamówienie zostanie anulowane automatycznie.
Jeśli anulujesz zamówienie samodzielnie, możesz otrzymać automatyczną negatywną opinię. Aby jej uniknąć, poinformuj drugą stronę transakcji o swoim zamiarze i uzgodnij to z nią. W takiej sytuacji druga osoba może być skłonna edytować lub usunąć automatyczną opinię wystawioną w jej imieniu – informuje Vinted w sekcji FAQ.
Gdy zamówienie zostanie anulowane, sprzedający zyskuje możliwość ponownego wystawienia przedmiotu. Pojawi się ona w oknie konwersacji z kupującym.
O Vinted
Vinted to popularna platforma społecznościowa do kupna i sprzedaży używanej odzieży, obuwia i akcesoriów. Litewska spółka została założona w 2008 roku przez Mildę Mitkute oraz Justasa Janauskasa. Aktualnie platforma działa na 17 rynkach w Europie i Ameryce Północnej. Jej społeczność to ponad 50 mln użytkowników.
W Polsce Vinted zadebiutowało w 2013 roku i od tego momentu na platformie zarejestrowało się ponad 10 milionów użytkowników. Vinted obecnie może pochwalić się mianem najpopularniejszej i najchętniej wybieranej w Polsce platformy do sprzedaży przedmiotów z drugiej ręki.
Zdjęcie główne: Pexels
Przeczytaj również: Jak szukać na Vinted, aby znaleźć perełki w świetnych cenach?