REKLAMA
W lipcu sprzedaż detalicznych w cenach stałych w segmencie „tekstylia, odzież, obuwie” spadła rok do roku o 4,8 proc., poinformował Główny Urząd Statystyczny. W ujęciu miesięcznym zniżka wyniosła aż 8,5 proc.

Niepokojące dane. Sprzedaż detaliczna wciąż na minusie

REKLAMA
REKLAMA

W lipcu sprzedaż detaliczna w cenach stałych w segmencie „tekstylia, odzież, obuwie” spadła rok do roku o 4,8 proc., poinformował Główny Urząd Statystyczny. W ujęciu miesięcznym zniżka wyniosła aż 8,5 proc.

Klienci wydają coraz mniej

Dwucyfrowy poziom inflacji i wysokie stopy procentowe to jedne z głównych czynników wpływających na sytość portfeli Polaków. Niestety, realny poziom naszych zarobków maleje. Z większą ostrożnością podchodzimy do podejmowanych decyzji zakupowych. Cierpią na tym detaliści.

Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w lipcu 2023 roku była niższa niż przed rokiem o 4 proc. (wobec wzrostu o 2 proc. w lipcu 2022 roku). W porównaniu z czerwcem 2023 roku notowano wzrost sprzedaży detalicznej o 1,9 proc. W okresie styczeń-lipiec 2023 roku sprzedaż zmalała o 5,4 proc. (wzrost o 8 proc. w 2022 roku) – podał GUS.

Przeczytaj również: Empatia lekiem na niepewne czasy rynkowe. „Marki powinny podzielać wartości konsumenta”

Wyniki w poszczególnych grupach

Segment „tekstyliów, odzieży, ubrań” pomimo niezadowalających wyników nie wypadł najgorzej na tle pozostałych kategorii. „W lipcu 2023 roku największy spadek sprzedaży detalicznej (w cenach stałych) w porównaniu z analogicznym okresem 2022 roku utrzymał się w jednostkach z grupy ‘prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach’ (o 13,6 proc. wobec spadku o 1,9 proc. przed rokiem)”, informował GUS. Znaczne zmniejszenie sprzedaży odnotowano również „w grupach ‘meble, rtv, agd’ (o 11,6 proc.) oraz ‘pozostałe’ (o 11,4 proc.)”. Jednostki handlujące żywnością, napojami i wyrobami tytoniowymi wykazały spadek o 4,2 proc.

Dane dot. dynamiki sprzedaży detalicznej w cenach stałych w lipcu i czerwcu 2023 r. w nieomówionych kategoriach:

  • pojazdy mechaniczne: +3,8 proc. rdr, -4,4 proc. mdm
  • paliwa: -5,5 proc. rdr, +7,9 proc. mdm
  • żywność, napoje, wyroby tytoniowe: -4,2 proc. rdr, +2,3 proc. mdm
  • leki i kosmetyki: -1,5 proc. rdr, -0,7 proc. rmd

Przeczytaj również: Koniunktura w handlu pogarsza się. Czy branża mody ma się czego obawiać?

Zdjęcie główne: Pexels

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES