noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
SHEIN Giełda

Modowy gigant chce wejść na amerykańską giełdę? Pierwsze plany powstały już dwa lata temu

REKLAMA
noSlotData

Jak podaje Reuters, chiński gigant odzieżowy ma zebrać około 2 mld dolarów w nowej rundzie finansowania w tym miesiącu i dąży do wejścia na giełdę w USA w drugiej połowie tego roku. Czy plany SHEIN się powiodą? 

Czy SHEIN pojawi się na amerykańskiej giełdzie?

W styczniu br. pojawiły się informacje sugerujące, że SHEIN miałoby próbować wejść na amerykańską giełdę. Choć pierwotnie plan ten pojawił się dwa lata temu, zrezygnowano z niego z powodu napiętych stosunków na linii USA – Chiny.

Plany SHEIN są bacznie obserwowane po tym, jak Chiny w zeszłym miesiącu wprowadziły nowe zasady określające, w jaki sposób firmy mogą być notowane za granicą. Zasady te spowolniły notowania chińskich firm w USA. Według danych Refinitiv, chińskie firmy zebrały w zeszłym roku tylko ok. 230 mln dol. na giełdach w USA, co stanowi ogromny spadek z 12,9 mld dol. z 2021 roku. Nie potwierdzono, czy SHEIN planuje oficjalnie ubiegać się o zgodę chińskich organów regulacyjnych na swoją pierwszą ofertę publiczną.

Jak podaje Reuters, SHEIN jest obecnie wyceniany na 64 mld dol., co stanowi spadek o jedną trzecią w porównaniu z rundą finansowania rok temu (w kwietniu ubiegłego roku jego wartość rynkowa sięgała 100 mld dol.). Jeśli transakcja się powiedzie, będzie jedną z największych firm na świecie w tym roku.

Przeczytaj również: Jak Shein zostało największą marką fast fashion na świecie? Oto case study chińskiego giganta odzieżowego

SHEIN – chiński gigant fast fashion

SHEIN, założony przez chińskiego przedsiębiorcę Chrisa Xu, stał się jednym z największych internetowych rynków mody na świecie od czasu jego uruchomienia w 2008 roku w Nanjing. Produkuje odzież w Chinach do sprzedaży online w Stanach Zjednoczonych, Europie i Azji. W 2022 roku marka uzyskała miano najpopularniejszej na świecie, prześcigając takich gigantów jak szwedzki H&M czy hiszpańska Zara. Chiński producent okazał się być również najczęściej wyszukiwany w Google w ubiegłym roku w 113 krajach na świecie. SHEIN posiada niechlubną opinię najgorszej marki wśród producentów szybkiej mody, słynie z kradzieży projektów i złych warunków pracy.

SHEIN aktualnie rozwija się w Europie, budując swój zespół w Irlandii – podaje Reuters wg niezależnych źródeł. Chiński koncern rozpoczął produkcję w Turcji i ma w planach otworzyć ogromny magazyn logistyczny we Wrocławiu, gdzie zatrudni 2 tysiące osób.

Zdjęcie główne: Unsplash

Przeczytaj również: 18 godzin pracy na dobę i jeden dzień wolny w miesiącu. Kulisy pracy w Shein

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi

Shein

REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES