REKLAMA

Polskie firmy odzieżowe w tarapatach?

REKLAMA
REKLAMA

Ostatnio na polskim rynku odzieżowym nie dzieje się najlepiej. Marki takie jak Gino Rossi, Simple czy Monnari odnotowują znaczny spadek sprzedaży, natomiast Próchnik lada dzień złoży wniosek o upadłości. 

Spółka Gino Rossi skupia dwie marki: Gino Rossi (obuwie) oraz Simple (odzież). 7 maja spółka podzieliła się wynikami sprzedaży za miesiąc kwiecień. Wyniosła ona 14,4 mln zł i była niższe o 21,4% w stosunku do przychodów uzyskanych w analogicznym czasie w roku poprzednim. Ponadto spółka Gino Rossi ujawniła również wyniki za okres od stycznia do kwietnia 2018 roku. Jak można było się dowiedzieć, w tym okresie przychody ze sprzedaży wyniosły 50,2 mln zł, co przyniosło spadek o 17,3% w stosunku do przychodów uzyskanych w analogicznym okresie 2017 roku.

>>> Przeczytaj również: Pracownice NIKE idą na wojnę z marką. Czy firma straci swoją pozycję?

Przychody Simple ze sprzedaży za kwiecień 2018 roku wyniosły 6,2 mln zł. Były one niższe o 12,4% w porównaniu z ubiegłorocznym kwietniem. Z kolei przychody za okres od stycznia do kwietnia wyniosły 22 mln zł, co stanowi spadek o 20%, biorąc pod uwagę przychody uzyskane w analogicznym okresie 2017 roku. Jak można było przeczytać w “Pulsie Biznesu”, spółka komentuje spadek: niedostatecznym poziomem kapitału obrotowego, który wpływa na niewystarczający poziom zatowarowania sklepów i tym samym atrakcyjność oferty dla klientów. 

Także marka Monnari podzieliła się swoimi wynikami i także one nie są zadawalające. 8 maja spółka Monnari Trade ujawniła wyniki za kwiecień. Wyniosły one 17,4 mln zł. Były niższe od kwietnia 2017 roku aż o 8,9%. Wartość przychodów spółki ze sprzedaży od stycznia do kwietnia 2018 roku wyniosła 64,9 mln zł. To wynik o 10,24% niższy w stosunku do analogicznego okresu w 2017 roku.

Obie omawiane spółki obecne są na giełdzie od 2006 roku. Obecnie ich wartość spadła. Akcja Gino Rossi kosztuje 0,50-0,60 groszy, natomiast Monnari waha się między 6-7 zł.

Najgorzej sprawa wygląda jednak w firmie Próchnik. Marka odnotowała znaczący spadek i 64,5 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w 2017 roku.  Strata operacyjna wyniosła z kolei 58,58 mln zł wobec 4 mln zł straty rok wcześniej. W marcu 2018 roku zarząd Próchnika złożył do Sądu Rejonowego w Warszawie wniosek o przeprowadzenie restrukturyzacji w postępowaniu sanacyjnym. Niedawno z kolei firma przygotowała wniosek o upadłości, ale jak na razie tłumaczy go daleko posuniętą ostrożnością. Czy to jednak koniec Próchnika?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES