Temu z coraz silniejsza pozycją na polskim rynku e-commerce

Platforma z chińskimi produktami z coraz silniejszą pozycją na rynku. Korzysta z niej 15 mln Polaków

Temu, chiński gigant e-commerce, coraz mocniej zaznacza swoją obecność na polskim rynku e-commerce. W styczniu 2024 korzystało z niego aż 14,9 mln Polaków, wynika z badania Mediapanelu. Aby znaleźć się na szczycie, musi pokonać już tylko Allegro. 

Dowiedz się więcej: Temu zastąpi dawne Shopee? Według danych, z aplikacji korzysta już co trzeci Polak

Temu to stosunkowo nowa platforma zakupowa na polskim rynku. Chiński gracz e-commerce zadebiutował w Polsce w lipcu 2023, szybko pokonując swoich rodzimych konkurentów: Aliexpress i Shein. Według informacji na oficjalnej witrynie sprzedawcy, Temu to internetowa platforma handlowa łącząca klientów z milionami sprzedawców, producentów i marek na całym świecie. Platforma oferuje szeroką gamę produktów, w tym elektronikę, ubrania, artykuły gospodarstwa domowego i zabawki. Firma powstała w 2022 roku i ma siedzibę w Bostonie w stanie Massachusetts. 

Temu, choć założone w USA, bazuje na handlu towarami z Chin. Platforma należy bowiem do portfela PDD Holdings, właściciela m.in. aplikacji Pinduoduo. Wokół Temu regularnie pojawiają się kolejne kontrowersje, które wskazują m.in. na stosowanie zasad nieuczciwej konkurencji. Właściciel platformy ma nie stosować się do obowiązujących w UE zasad dyrektywy Omnibus, która nakazuje o informowaniu o najniższej cenie produktu w ciągu 30 dni. 

Dowiedz się więcej: Chiński sprzedawca nie stosuje się do dyrektywy Omnibus. Uważa, że jest ponad prawem?

Temu coraz bliżej lidera handlu

Wygląda na to, że agresywna reklama, wyjątkowo niskie ceny i slogany reklamowe krzyczące o 99 proc. obniżkach odnoszą oczekiwany sukces nad Wisłą. Najnowsze badania Mediapanelu wskazują, że chińska sieć coraz mocniej zaznacza swoją obecność na rynku. W styczniu 2024 miało skorzystać z niej aż 14,9 mln Polaków. Plasuje to Temu na drugim miejscu wśród liderów handlu online w Polsce. Lepszy wynik osiąga tylko Allegro. 

W ciągu ostatniego miesiąca Temu zdobyło około 1,3 mln nowych użytkowników. Średni czas spędzony na platformie wydłużył się z 14 minut i 17 sekund do 36 minut i 9 sekund. Zasięg platformy urósł z 45,91 do 50,21 proc.

Pozycję lidera wśród marketplace w Polsce niezmiennie zajmuje Allegro, które w ostatnim miesiącu straciło 0,7 mln użytkowników. W grudniu zostało ono odwiedzone przez 19,3 mln użytkowników z Polski, a w styczniu przez prawie 18,6 mln osób. Aby zdetronizować Allegro z pierwszego miejsca na podium, Temu zabrakło w styczniu około 3,75 mln użytkowników. To wciąż znacząca różnica, jednak biorąc pod uwagę intensywny wzrost platformy, istnieje możliwość, że już niedługo doczekamy się przetasowania na szczycie rankingu. 

Według badania Mediapanel trzecią najbardziej popularną platformą w handlu internetowym w Polsce był w styczniu Mediaexpert.pl, z niespełna 11,7 mln użytkowników. Na czwartym miejscu uplasował się AliExpress (8,7 mln), a na piątym Empik (7,7 mln). Dalsze pozycje w rankingu Mediapanel zajęły kolejno: Erli (niemal 6,5 mln), Euro.com.pl (6,3 mln), Amazon (niespełna 6,3 mln), Rossmann (6,1 mln) oraz Shein (niespełna 6,1 mln).

Zdjęcie główne: Unsplash

Przeczytaj również: Czy Guess to marka premium?

Newsletter

FASHION BIZNES