Sophia Amoruso powraca z nowym projektem! Słynna #GirlBoss, twórczyni odzieżowego imperium Nasty Gal, stworzyła właśnie nową platformę networkingową skierowaną do kobiet.
Sophia Amoruso zasłynęła jako prawdziwa #girlboss zakładając w 2006 roku platformę online, Nasty Gal, zajmującą się sprzedażą odzieży. W ten sposób stała się ona jedną z najbogatszych kobiet świata „self-made” wg magazynu „Forbes”, a jej przedsiębiorstwo okrzyknięte jednym z najszybciej rozwijających się w 2012 roku. Jednak, po 10 latach działalności, platforma ogłosiła bankructwo, a część jej udziałów odsprzedano internetowemu gigantowi Boohoo.com. Na podstawie burzliwej historii Amoruso, Netflix stworzył nawet własną produkcję zatytułowaną „Szefowa” (Girlboss).
Teraz przebojowa businesswoman powraca z nowym pomysłem. Czy ponownie zrewolucjonizuje rynek online?
LinkedIn 2.0?
Nowa platforma networkingowa Girlboss ma skupiać wokół siebie wyłącznie kobiety. Z pozoru może przypominać LinkedIn’a jednak w odmienionym wydaniu.
Proces rejestracji obejmuje udzielenie odpowiedzi na trzy pytania: Jestem dobra w ____ , Chciałabym nauczyć się ____ , Chciałabym spotkać ___ .
Członkinie platformy mają wzajemnie wymieniać się kontaktami, zadawać pytania czy wymieniać pomysły i inspiracje. Jednak w przeciwieństwie do standardowych profili na LinkedIn, Amoruso chce pomóc swoim użytkowniczkom prezentować się w bardziej kompleksowy sposób. Na swoich profilach swoje doświadczenie zawodowe będą mogły połączyć z zainteresowaniami, umiejętnościami, czy nawet typem osobowości lub horoskopem. Wizytówka ma skupiać się przede wszystkim na osiągnięciach życiowych i osobowości, nie stawiając ścieżki zawodowej na pierwszym planie.
Jak sama Sophia Amoruso wyznała w rozmowie z portalem Business Insider: To miejsce, gdzie Twój piękny profil powie nie o tym co robisz robisz, ale kim jesteś.
Na Girlboss zarejestrowało się już wiele znanych mentorek, przedsiębiorczyń i inspirujących przedstawicielek młodego pokolenia. Swoje profile posiadają już beauty guruMichelle Phan, była redaktor naczelna „Teen Vogue” Elaine Welteroth, fryzjerka gwiazd Jean Atkin, czy blogerka Aimee Song.
Stworzenie portalu jest właściwie kontynuacją działalności Amoruso, która od 2017 roku organizuje “wiece” inspirujących kobiet pod szyldem Girlboss Rally. Znając biografię #girlboss, trzeba przyznać, że ten krok działalności może wydawać się dość konkretnym zwrotem w jej karierze i nastawieniu, jednak wszelkie jej działania opierające się wspieraniu dziewczyńskich relacji i biznesów, wydaje się być niezwykle potrzebne i inspirujące.
Platforma stworzona dla kobiet
LinkedIn platformą zdominowaną przez mężczyzn? Badanie platformy z 2017 ujawniło w jaki sposób seksistowskie normy przenikają portal – analizując ponad 141 milionów profili w USA, udowodniono, że kobiety w dużo mniejszym stopniu promują siebie i swoje sukcesy niż robią to mężczyźni.
Dlatego też stworzenie portalu Girlboss cieszy podwójnie – nie tylko z powodu powrotu inspirującej Amoruso (w nowym, lepszym wydaniu), ale i stworzenia przestrzeni, w której kobiety będą miały szansę poczuć się swobodnie, oraz czerpać od siebie wzajemnie energię i masę inspiracji.
Portal znajdziecie pod adresem Girlboss.com. Rejestracja i użytkowanie jest całkowicie za darmo, dlatego już dziś warto sprawdzić, jakie inspiracje kryją się na platformie.