REKLAMA

8 inspirujących kobiet i ich droga na szczyt. Kim są założycielki Refinery29, Glossier czy Vestiaire Collective…

REKLAMA

Pracują na pełnych obrotach, realizują się w życiu rodzinnym, podróżują, awansują. Rządzą światem. Jak to robią? Oto osiem pełnych pasji kobiet, których życie i kariera to niekończąca się inspiracja.

Emily Weiss, Glossier, Into The Gloss

Emily Weiss uznawana jest dzisiaj za jedną z największych gwiazd młodego pokolenia biznesu. Magazyn „Forbes” umieścił ją w prestiżowym rankingu „40 przed 40”. W branży beauty nazywana jest nową Estée Lauder i porównywana do… Elona Muska (założyciela Tesli). Zresztą sama bardzo lubi odwoływać się do jego doświadczeń, tłumacząc jak działa Glossier. W swoim życiu piastowała wiele stanowisk, do każdego podchodziła z równie dużym zaangażowaniem. Pracowała w “Vogue”, stworzyła Into the Gloss – blog poświęcony tematyce urodowej. Dzisiaj jej czas pochłania Glossier – kosmetyczna marka kosmetyczna stworzona z myślą o millenialsach, oraz najmłodsze „dziecko” czyli Glossier Play – dedykowana wszystkim fankom makijażu.

Bycie liderem, a konkretnie bycie CEO oznacza umożliwienie ludziom doskonalenie się i robienie tego, co robią najlepiej. Oznacza to czasami zajęcie tylnego siedzenia i pozwolenie zespołowi na stworzenie najlepszej wersji naszej wizji – przyznała Weiss w wywiadzie dla Tory Burch Foundation.

Businesswoman z pokolenia millenialsów?

Przeczytaj: KOBIETY BIZNESU: Emily Weiss z Glossier; Estée Lauder naszych czasów?

Fanny Moizant, Vestiaire Collective

Empowerment to stan umysłu. Kobiety nie są super pewne siebie, ale musimy nauczyć się ufać sobie, ufać naszym uczuciom i walczyć o to, w co wierzymy. Ta siła pojawia się wraz z wiekiem. Im mniej dbasz o opinie innych, tym bardziej będziesz koncentrować się na sobie i swoich osobistych osiągnięciach – powiedziała Moizant w wywiadzie dla scmp.com.

Z miłości do ubrań z drugiej ręki uczyniła biznes. Na wielką skalę. Vestiaire Collective, znany również jako Net-a-Porter w świecie mody second-hand, wywołał zachwyt – klientek i inwestorów. Dzięki VC świat mody luksusowej stał się…demokratyczny. Jej recepta na sukces? Zaangażowany zespół, odrobina biznesowej wiedzy i… work-life balance.

Czas dla siebie jest kluczowy. Potrzebujesz go, aby naładować baterie, ponownie skoncentrować się na sobie i być bardziej skupionym – tłumaczy Moizant.

Przeczytaj: KOBIETY BIZNESU: Fanny Moizant z Vestiaire Collective. Jak zbudować biznes na codziennej frustracji?

Christene Barberich, Refinery29.com

Przedstawicielka kobiet w opanowanym przez mężczyzn świecie mediów. Od najmłodszych lat zakochana w pisaniu i sztuce, urodziła się, by być redaktorką. Twórczyni Refinery29.com jednego z najszybciej rozwijających się i najbardziej poczytnych portali dla kobiet.

Myślę, że sztuczka polega na tym, dlaczego to robisz. Musisz to kochać, naprawdę, naprawdę to kochasz i wierzyć, że to coś więcej niż biznes, to Twoje przeznaczenie. Gdy tylko utwierdzisz się w tym przekonaniu, będziesz nie do powstrzymania – radziła w wywiadzie dla „Entepreneur.com”

Potrafi pogodzić życie prywatne i zawodowe jak mało kto. Warto brać z niej przykład.

Przeczytaj: KOBIETY BIZNESU: Christene Barberich; łamie tabu, wspiera kobiety i dociera do milionów

Dr Irena Eris

Prawdopodobnie najbardziej znana polska przedsiębiorczyni. Kobieta wielkiego sukcesu, właścicielka potężnej firmy kosmetycznej, sieci salonów urody, a także ekskluzywnych hoteli SPA. Gdy sklepowe półki świeciły pustkami, dr Irena Eris miała pomysł na to jak odmienić szarą rzeczywistość. Postawiła wszystko na jedną kartę i… nigdy nie żałowała.

Kreatywność jest niezwykle ważna. Jest to coś, co nas odróżnia od konkurencji. Sprawia, że jesteśmy liderem i wyznaczamy trendy. Klienci oczekują od nas, że ich zaskoczymy, że spełnimy ich życzenia, zanim te zostaną wyrażone. Bez wyobraźni i kreatywności byłoby to niemożliwe. Zresztą bez kreatywnego podejścia do biznesu po prostu znikniemy na rynku. Będziemy jedną z szarych firm, które egzystują, a nie rozwijają się. Nasza marka będzie słaba i nierozpoznawalna – przyznała założycielka firmy w wywiadzie dla „Gazeta.pl”.

Przeczytaj: KOBIETY BIZNESU: Dr Irena Eris – królowa polskich kosmetyków

Arianna Huffington

Pisarka, dziennikarka, eks-szefowa jednego z najbardziej poczytnych portali w Stanach Zjednoczonych, promotorka zdrowego stylu życia. Arianna Huffington udowadnia, że kariera od pucybuta do milionera wcale nie musi oznaczać bezsennych nocy. W swoim życiu miała wiele zajęć, The Huffington Post to jej najbardziej znana, ale niejedyna posada. Dzisiaj mocno zaangażowana w rozpowszechnianie zdrowego trybu życia. Odpowiednie warunki snu, zdrowe odżywianie, ruch i wypoczynek. Niby niewiele, a jednak. Huffington przypomina o tym, co najważniejsze. Chętnie dzieli się także swoim doświadczeniem zawodowym, by innym kobietom żyło się lepiej. I działa według maksymy – nie żałuj!

Moje serce jest spokojne, wiedząc, że to, co było przeznaczone dla mnie, nigdy mnie nie ominie, a to, czego mi brakuje, nigdy nie było mi przeznaczone. („Spełnienie. Nowy wymiar Twojego Sukcesu.” Arianna Huffington, wyd. Laurum, 2014).Przeczytaj: KOBIETY BIZNESU: Arianna Huffington – „śpiąca” bizneswoman

Martha Stewart

W USA wymieniana jednym tchem obok Oprah Winfrey czy Hillary Clinton. Bez żadnego doświadczenia w biznesie stworzyła imperium medialne, o zasięgu, o którym konkurencja może tylko pomarzyć. Zaliczyła podróż ze szczytu na samo dno i z powrotem. Mimo perturbacji z prawem zakończonych pobytem w więzieniu i aresztem domowym, nie poddała się, co więcej – przeniosła biznes na wyższy poziom. Amerykanie nawet na chwilę nie przestali jej kochać.

Poszerzaj horyzonty. Nie musisz się skupiać [na karierze], gdy masz 20 lat. Myślę, że im szersze masz horyzonty, tym lepiej. Dzięki temu możesz później skupić się na swoich prawdziwych zainteresowaniach i pomysłach. Ostatecznym celem jest bycie interesującą, przydatną i zdrową osobą. Jeśli ci się uda, to będziesz daleko przed resztą – radziła w wywiadzie dla magazynu „Seventeen”.

Przeczytaj również: KOBIETY BIZNESU: Martha Stewart – ze szczytu na dno i z powrotem

Daniella Vitale, Barneys New York

Szefowa raju zakupowego – luksusowego domu towarowego Barneys New York. Doświadczenie zdobywała u Ferragamo, Armaniego i Gucci. Stamtąd trafiła prosto do Nowego Jorku. To pod jej przywództwem Barneys zainwestował 200 milionów dolarów w remont sieci sklepów, otwartych zostało także kilka nowych butików, w tym sklep o powierzchni blisko 5,5 tysiąca metrów kwadratowych w nowojorskiej dzielnicy Chelsea. Od momentu dołączenia Vitale do zespołu Barneys, luksusowy dom towarowy obrał nowocześniejszy kierunek. Oprócz biznesu, poświęca się działalności charytatywnej oraz wspieraniu kobiet i to właśnie dla nich tworzy biznesowe strategie.

Miej silną etykę pracy i zbuduj wokół siebie silny zespół. Traktuj go z szacunkiem i życzliwością, bądź mentorem dla jak największej liczby osób. Nigdy nie odniosłabym sukcesu bez niesamowicie utalentowanych ludzi, którzy pracują ze mną teraz i pracowali w przeszłości – mówiła w rozmowie z elle.com.

Przeczytaj: KOBIETY BIZNESU: Daniella Vitale z Barneys New York

Holli Rogers, Farfetch

Weteranka w branży mody, w ubiegłym miesiącu została mianowana Chief Fashion Officer w Farfetch. Praca marzeń? Pewnie tak, ale Rogers ciężko na ten tytuł pracowała. W CV ma m.in. posadę dyrektorską w Net-a-Porter (zaczynała od posady asystentki), stanowisko w Chanel (wprowadziła na amerykański rynek kolekcje ready-to-wear) i Neiman Marcus (jako kupiec). Branżę mody zna od podszewki, zresztą jak przyznaje, to moda była jej przeznaczona. W wywiadzie dla drapersonline.com Rogers zdradziła:

Wiem, że brzmi to przewrotnie, ale zawsze wiedziałam, że zmienię branżę mody.

Zdjęcie główne: Unsplash

Przeczytaj również: #CareerMonday: Chief Fashion Officer; stanowisko marzeń?

REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES