KOBIETY BIZNESU: Christene Barberich – łamie tabu, wspiera kobiety i dociera do milionów

463
źródło: thecut.com

Lista zawodowych osiągnięć mojej dzisiejszej bohaterki jest długa. Na pierwszym miejscu bez zastanowienia wymienia jednak Refinery29.com. Lifestylowe imperium medialne, które powstało z miłości do kobiet. Kim jest Christene Barberich – przedstawicielka kobiet w opanowanym przez mężczyzn świecie mediów?

Zawód: redaktor

Od najmłodszych lat zakochana w pisaniu i sztuce. Jak wielokrotnie przyznawała w wywiadach, Christene Barberich urodziła się, by być redaktorką. Miała cel, szybko opracowała też plan jak go zrealizować. Karierowiczka? Nic z tych rzeczy. Barberich po prostu podążała za swoimi marzeniami. A te zaprowadziły ją na sam szczyt. Najpierw posada w magazynie „Gourmet” wydawanym przez Condé Nast. Następnie angaże w redakcjach „The Daily” i  „The New Yorker”, a w końcu – własny magazyn. „CITY”, bo pod takim tytułem wydawane było pierwsze „dziecko” Barberich, zdobył uznanie nie tylko czytelników, ale i krytyków (pismo zdobyło prestiżową nagrodą ASME). Każde z tych doświadczeń bardzo ceni, bo to dzięki nim – jak przyznaje – nie bała się podejmować decyzji, które doprowadziły ją do miejsca, w którym znajduje się dzisiaj. O swoich doświadczenia i mentorach, którzy wciąż są obecni w jej życiu, opowiedziała w wywiadzie dla aliceandolivia.com:

Brandusa Niro z „The Daily” nauczyła mnie, jak ważne jest być mądrym, silnym i zabawnym. John McDonald z „CITY” nauczył mnie podejmować ryzyko w czasie, gdy potrzebowałam tego bardziej niż czegokolwiek innego. A Steve Florio, były dyrektor generalny Condé Nast., nauczył mnie prosić o więcej, włączając w to pensję, zasięgi, rezultaty, wszystko … po prostu nigdy nie przestawać.
źródło: medium.com

Głodna wrażeń

Co więc skłoniło Barberich do porzucenia tradycyjnej kariery dziennikarza?

W rozmowie z „Entepreneur.com” Christene Barberich przyznała, że poukładany świat korporacji przestał pasować do jej wyobrażenia o miejscu pracy. Jak stwierdziła, zawsze chciała zrobić coś zupełnie nowego, rewolucyjnego, za co będzie mogła wziąć pełną odpowiedzialność. Medialny start-up, w dopiero raczkującym (był rok 2005) świecie online wydawał się być idealnym pomysłem. Niestety, nie dla wszystkich. Otoczenie Barberich – i bliższe i dalsze było przeciwne „przekreśleniu” dotychczasowej kariery i stawianiu wszystkiego na jedną kartę. Christene nie posłuchała i do dziś konsekwentnie przyznaje, że słowo „nie” to dla nie zdecydowanie większa motywacja niż „tak”.

Refinery29 – start-up, który zrewolucjonizował świat mediów

Pomysł na Refinery29.com wyklarował się podczas jednego ze spotkań czwórki przyjaciół. Christene Barberich oraz Piera Gelardi, Philippe von Borries and Justin Stefano usiedli przy kuchennym stole, gdzieś na nowojorskim Brooklynie i zdecydowali, że nadszedł czas coś nowego. Ich pomysł? Portal poświęcony kochającym modę, ciekawym świata kobietom. Pierwsza misja? Przewodnik po 29 niezależnych butikach w Nowym Jorku. Pomysł chwycił, a reszta to – jak mówią – historia. Z biegiem czasu (i coraz większym gronem użytkowników) portal rozszerzał swoją działalność – o kulturę, zdrowie, kwestie zawodowe i…politykę. Pojawiły się także trzy „filie” – niemiecka, brytyjska i kanadyjska. W ciągu 14 lat start-up rozrósł się do prawdziwego medialnego imperium. Z oświadczeń firmy wynika, że do końca tego roku treści Refinery29.com dotrą do 425 milionów (!) użytkowników na całym świecie.

źródło: inc.com

Kobiety przede wszystkim

Do suckesu Refinery29.com przyczyniły się między innymi wyjątkowe projekty tworzone przez załogę portalu. „Project 67%” skupiający się na temacie body-positivity i obecności kobiet plus-size w branży mody, odbił się szerokim echem w świecie mediów. Produkcje video – m.in. „World Wide Web” opowiadający o problemach par szykujących się do ślubu z różnych zakątków świata, przyciągnęły przed ekrany komputerów wielu nowych użytkowników. W ciągu ostatnich lat portal przeszedł wiele zmian, ale jego misja wciąż pozostaje ta sama – wzmacniać kobiety, pomagać im wieść życie, zaprojektowane według ich własnych marzeń i pragnień.

źródło: aliceandolivia.com

Businesswoman

Barberich piastuje obecnie stanowisko szefowej Refinery29.com. Liczne obowiązki związane z prowadzeniem dużej firmy (ponad 500 pracowników, ponad 100 historii publikowanych każdego dnia), sprawiły, że Barberich musiała zrewidować swoje podejście do pracy. Jak przyznała w opublikowanej w ramach serii „This is Success” rozmowie z „The Business Insider”, ciężko było jej delegować część obowiązków na inne osoby, tak by znaleźć czas na to co dla niej w zarządzaniu firmą najważniejsze. Szybko zrozumiała jednak, że bycie liderem wymaga zmiany podejścia, bo nie wszystko da się zrobić samodzielnie.

Prywatną misją businesswoman jest dawanie dobrego przykładu nie tylko pracownikom, ale także użytkownikom Refinery29.com.

Gdy prowadzisz własną firmę, masz tak wiele do zrobienia i czujesz się odpowiedzialny przed setkami ludzi, milionami czytelników i użytkowników. To ciągła walka, by nie być impulsywnym w podejmowaniu decyzji, ale także ufać sobie i walczyć o swoje, kiedy trzeba. Chcesz być dyplomatyczny i chcesz podejmować określone decyzje i doprowadzić wszystko do końca. Musisz zaufać sobie. Musisz upewnić się, że rozmawiasz z odpowiednimi osobami, aby upewnić się, że czują się włączeni [w proces]. – mówiła w wywiadzie dla „The Cut”.

View this post on Instagram

Tomorrow the official start of Season 3 of the #unstyledpodcast kicks off, and I couldn’t be more psyched to open with the one-and-only @jennalyonsnyc …we’ve known each other for years, admired her for even longer, but I felt truly lucky to get some Q-time with her during such a transformational moment in her life. I think that’s what I love most about making this podcast—connecting with women who aren’t just doing important, challenging things, but who are in a space when they’re open and willing to share more of their truth…the real work, obstacles, and awakenings we all move through to be who we are and to get what we want. Jenna is on the verge of a whole new life (listen in for more details!), as are so many of us navigating endings, beginnings, and BIG change all around. So give a listen (link in bio tomorrow AM!) share with your people, and know how grateful I am to you and ALL the remarkable women sharing their stories this season…can’t wait to share it with you!! ❤️❤️❤️❤️ @refinery29 #unstyled

A post shared by Christene Barberich (@christenebarberich) on

Co jeszcze, według Barberich pomaga w osiągnięciu sukcesu?

To może zabrzmieć nieprzyjemnie, ale mocno wierzę w zaufanie sobie, w każdej branży i w ogóle w życiu. Potrzeba czasu i trochę prób i błędów, ale jest taka siła, która przychodzi gdy posłuchasz siebie, swojego wewnętrznego kompasu, który Ciebie poprowadzi, zaufaj jej! Kolejną rzeczą, która pomogła, jest pozwolenie sobie na zadawanie pytań lub bycie wrażliwą, nawet w sytuacjach, które są wysoce obciążające lub onieśmielające. Im bardziej się staram, aby wzrastać i się uczyć, tym lepiej się czuję w każdym aspekcie życia. Sądzę, że z takimi ludźmi większość z nas chce przebywać i pracować, oni przypominają wam, aby iść naprzód i nigdy nie przestawać, nawet gdy jesteście przerażeni. – wyjaśniała w wywiadzie dla „atelierdore.com”.
źródło: inc.com

Media mogul

Mimo grafiku napiętego od zajęć związanych z prowadzeniem portalu, Barberich znajduje czas także na inne zawodowe aktywności. Jest konsultantką marek modowych i urodowych, a do grona jej klientów zaliczają się m.in. Prada Beauté, Nike czy Yves Saint Laurent Fragrance. Prowadzi własny podcast „UnStyled”, do którego zaprasza inne kobiety biznesu. Tematy? Życie, miłość i praca, a w tle moda. Interesujące i bardzo szczere rozmowy zyskały spore grono słuchaczy (polecam odcinek z Hanyą Yanagiharą autorką „Małego Życia”, Leandrą Medine założycielką „Manrepeller” oraz Jenną Lyon eks-szefową J.Crew).

View this post on Instagram

@hanyayanagihara and I are starting a mid-life girl band and this might be our promo pic. Actually, our conversation for the #unstyledpodcast is live today, and, I don’t want to oversell it, but it’s sort of life-giving. This woman isn’t just the EIC of the supremely elegant and sharp-witted @tmagazine but she is a prolific writer and novelist with a mysterious soul and a wild sense of humor. Her eye and appetite for natural beauty and enigmatic talent is unmatched…she could be my guru (she might be my guru)…and in this episode, she also shared one of the most profoundly simple and scary truths about writing and making it as a writer (which she has) that I’ve ever heard. It woke me up, and hearing her story will wake you up, too…I feel pretty honored to call her my friend (and my guru?). Thanks for tuning in…all the ❤️❤️❤️ @refinery29

A post shared by Christene Barberich (@christenebarberich) on

Mimo, iż na co dzień Barberich nie pisze publicznie tak dużo jak kiedyś (przyznaje się za to do prowadzenia prywatnego dziennika), znalazła czas na napisanie (wraz z Pierą Gelardi) książki. „StyleStalking”, bestseller na listach „The New York Times” to podręcznik stylu dla kobiet, aktualny w każdym wieku i rozmiarze. Bo Barberich to niekwestionowana mistrzyni stylu. Vintage kocha ponad wszystko, a jej kolekcja ubrań z przeszłością przyprawia o szybsze bicie serca niejednego kolekcjonera.

View this post on Instagram

Good read for this freezing Sunday! @refinery29 co-funders wrote this colorful book for everyone who wants to reach higher level in styling. Love color but are too scary to wear it? Buy a lot of patterned dressess but they still collect dust in your closet? This book will teach you step by step how to create perfect, bold and colorful look you have long been dreaming about! I know, it is hard to get away from beautiful outfits shown there but be sure to find some time and support @fundacjawosp. Today is the day – 26th Final! #fashionlibrary #fashionbooks #fashionbook #booksoffashion #fashion #fashionquotes #fashionquote #fashioneducation #refinery29 #refinery29stylestalking #stylestalking #perosonalstylist #fashionadvices #stylingadvices #everydaystyle #howtodressforsucccess #fashionforward #moda #modowecytaty #modowycytat #modnycytat #modowabiblioteka #modowaedukacja #ksiazkiomodzie #ksiazkaomodzie #wosp #wielkaorkiestraświątecznejpomocy

A post shared by the fashion library (@the.fashionlibrary) on

Chwile zwątpienia

Christene Barberich przyznaje, że także i jej zdarzają się chwile zwątpienia. Te związane z życiem prywatnym (na Refinery29.com podzieliła się z czytelnikami bardzo osobistą historią dotyczącą problemów z zajściem w ciążę), jak i zawodowym. W cięższych chwilach związanych z pracą Christene sięga po inspirującą literaturę, a także przemowy swoich idoli. Pierwszy wybór? Mowa Oprah Winfrey (największej idolki Barberich) wygłoszona dla studentów Stanford Business School. W wywiadzie dla „5minuteswithfranny.com” dodała także, że ważnej jest by mieć wokół siebie wspierających ludzi. W krytycznych momentach życia, to właśnie ich pomoc ma kluczowe znaczenie.

źródło: lamag.com

U progu kariery? Oto rady Christene

Bogate doświadczenie zawodowe Christene, sprawia, że często jest pytana o to co poradziłaby młodym kobietom stojącym u progu kariery. Po pierwsze – wyluzuj. Świat się nie zawali gdy nie dopilnujesz wszystkich spraw. A nieustanny stres tylko nas postarza. Po drugie – deleguj. Jeżeli masz wokół siebie odpowiedzialnych ludzi, którzy myślą tak samo jak Ty i starają się równie mocno – zaufaj im. Razem możecie stworzyć o wiele więcej. Po trzecie, jak wyjaśniła w wywiadzie dla „Entepreneur.com”:

Myślę, że sztuczka polega na tym, dlaczego to robisz. Musisz to kochać, naprawdę, naprawdę to kochasz i wierzyć, że to coś więcej niż biznes, to Twoje przeznaczenie. Gdy tylko utwierdzisz się w tym przekonaniu, będziesz nie do powstrzymania.

>>> Przeczytaj również: KOBIETY BIZNESU: Martha Stewart – ze szczytu na dno i z powrotem