noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1
REKLAMA
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1
Oszustwa w Black Friday to największe niebezpieczeństwo dla konsumentów. Zbliżenie na czarną, skórzaną torebkę, którą trzy kobieta ubrana w beżowy płaszcz.

Nieuczciwe praktyki w czasie Black Friday? Podpowiadamy, jak nie dać się oszukać

REKLAMA
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1

Trwające święto handlu inspiruje miliony konsumentów do wzmożonej aktywności. Widząc wysokie rabaty na artykuły, które wcześniej znajdowały się poza naszym zasięgiem cenowym, chcemy skorzystać z okazji i zdobyć wymarzony produkt. W okresie Czarnego Piątku nasza czujność jest jednak zachwiana, co skrzętnie wykorzystują przestępcy. Jak nie stać się ofiarą oszustwa w Black Friday? Podpowiadamy, na co należy zwrócić uwagę w czasie zakupów oraz co zrobić, jeżeli staliśmy się ofiarą nieuczciwych praktyk.

Najczęstsze oszustwa w czasie Black Friday?

Okres Black Friday to czas wzmożonej aktywności oszustów. Jako konsumenci musimy być szczególnie wyczuleni na potencjalne zagrożenia. Te bardzo często pojawiają się w social mediach. Przestępcy prezentują reklamy, które w teorii mają przekierować nas do stron z kodami rabatowymi. W praktyce jest to sposób na pozyskanie naszych danych osobowych oraz danych płatniczych. Na bardzo podobnej zasadzie działają maile i SMSy z linkami do przecenionych produktów. Pamiętaj, by nie klikać w nie, jeżeli konto, z którego je dostałeś wydało Ci się podejrzane.

Przestępcy bazują również na braku naszej skrupulatności. Niejednokrotnie przesyłając nam za pośrednictwem poczty elektronicznej informacje o nieudanych transakcjach oraz prośbie ich ponowienia. Cyberprzestępcy wystawiają także fałszywe karty podarunkowe, a nawet wprowadzają nas w błąd promując nieistniejące zbiórki charytatywne. Zdarza się również, że nieuczciwi sprzedawcy wystawiają artykuły w bardzo atrakcyjnych cenach, następnie nie wysyłając ich do konsumentów, którzy wpłacili pieniądze.

Na co zwrócić uwagę, by nie dać się naciągnąć?

Oszustwa w Black Friday to problem, który z roku na roku dotyka coraz większą grupę klientów. Jeżeli nie chcemy dać się naciągać musimy być przede wszystkim czujni. Warto przy okazji każdego zakupu dokładnie sprawdzać dane sprzedawców oraz nie klikać w podejrzane linki. Ponadto używając silnych haseł oraz korzystając z podwójnego uwierzytelniania na założonych przez nas kontach. Dobrym pomysłem jest również płacenie za produkty za pobraniem lub z wykorzystaniem kart płatniczych (te posiadają możliwość obciążenia zwrotnego, co zwielokrotnia nasze szanse na odzyskanie funduszy w przypadku oszustwa).

Dwie modeli trzymające się za ręce. Kobiety są bliźniaczkami tak samo wystylizowanymi. Mają czerwone włosy, podkreślone bordowe usta, czerwone koszule oraz czarne spódnice.

Detaliści zacierają ręce. Czy tegoroczny Czarny Piątek nie rozczaruje sprzedawców? [analiza]

Co zrobić, jeżeli zostaliśmy ofiarą oszustwa w Black Friday?

Jeżeli zorientowałeś się, że padłeś ofiarą oszustwa w pierwszej kolejności zmień dotychczas używane hasła. Skontaktuj się również ze swoim bankiem i w przypadku zaistnienia zagrożenia przejęcia Twojego konta poproś o jego tymczasowe zamrożenie, dzięki temu zablokujesz przestępcom możliwość przelewania twoich funduszy. Pamiętaj również, aby zgłosić zaistniałą sytuację firmie, pod którą podszyli się oszuści oraz zawiadom policję. W ostatnim kroku ostrzeż swoich najbliższych, bardzo często poczta pantoflowa okazuje się najlepszą metodą prewencji.

Niedziele handlowe w grudniu. Sprawdź, kiedy zrobisz świąteczne zakupy!

Zdjęcie główne: Spotlight

REKLAMA
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1
REKLAMA
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1
(3,1)foreachslotdata->visible_adsense:1(3,1)foreachslotdata->visible_adsense:1(3,1)foreachslotdata->visible_adsense:1
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1
REKLAMA
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1

Newsletter

FASHION BIZNES