Moda etyczna dla kobiet – poznajcie markę Bombshe!

456
Fot. materiały prasowe

Powstała w 2016 roku marka odzieżowa, od początku swojego istnienia wyznawała wartości, które dopiero aktualnie pojawiają się na rynku. Bombshe to nie tylko firma rodzinna, to spełnienie marzeń z dzieciństwa założycieli. O powstaniu, rozwoju i przyszłości Bombshe opowiedzieli nam jej twórcy – Katarzyna Heider-Pryjma i Marcin Pryjma.

Narodziny Bombshe

Pomysł na stworzenie marki odzieżowej narodził się bardzo dawno temu, a w zasadzie już w dzieciństwie. Myśli te jednak, głęboko zakopane przez rozsądek, ujrzały światło dzienne dopiero w dorosłym życiu, kiedy stwierdziliśmy po ślubie, że chcemy tworzyć coś razem, spędzać więcej czasu wspólnie i spełniać marzenia – mówią nam na wstępie założyciele, a prywatnie małżeństwo Pryjma.

Stworzenie marki, która zakorzeniła się we Wrocławiu, nie od początku było oczywistym wyborem. Kasia mówiąc o swoich zainteresowaniach, w pierwszej kolejności wymienia kawę i dobre jedzenie. Marcin prywatnie interesuje się motoryzacją i futbolem amerykańskim.

Padło na branżę wyśnioną, aczkolwiek totalnie nam nieznaną. Z kolei samo pojęcie etyczności wykluwało się stopniowo. Wiedzieliśmy, czego nie chcemy robić jako marka. Działaliśmy w zgodzie z własnymi przekonaniami i z czasem zrozumieliśmy, że to wpisuje się w filozofię marki etycznej. Dla nas to oznacza nie tylko odpowiednie materiały, poszanowanie dla środowiska czy pilnowanie jakości, ale przede wszystkim właściwy stosunek do ludzi. Mając własną szwalnie i zatrudniając osoby, czujemy ogromną odpowiedzialność za ich codzienność i dobre samopoczucie. 

To właśnie wartości stanowią o wyjątkowości Bombshe. Już w 2016 roku twórcy przyjmowali rozwiązania mody etycznej i odpowiedzialnej, jak również zrównoważonego rozwoju. Wykorzystywane materiały posiadają certyfikat OEKO-TEX® Standard 100. Poszanowanie dla środowiska, jak i ludzi tworzących i noszących ubrania, także stanowi wieloletnią zasadę marki. W Bombshe nie goni się za trendami, lecz szerzy świadomą modę.

Obawy i konkurencja

Oczywiście obawy były duże. Nie dysponowaliśmy pokaźnym budżetem, a jedynie drobnymi oszczędnościami – opowiadają Kasia z Marcinem o początkach w branży.

Gdy zaczynaliśmy oboje pracowaliśmy dla innych firm, dawało nam to poczucie bezpieczeństwa i pewność, że będziemy mieli za co żyć. Jednak ciężko było dopilnować wszystkiego na poziomie jaki by nas satysfakcjonował i w pewnym momencie nadszedł czas, aby podjąć decyzję i zrezygnować ze stabilnej pracy. To dla nas był moment najbardziej ryzykowny.

Założenie własnej marki zawsze wiąże się z ryzykiem. Bombshe nie jest kolejnym wytworem fast fashion powielającym przyjęte zasady rynkowe. Niewątpliwie ważnym aspektem była rosnąca z czasem wiedza założycieli o materiałach, krojach i szyciu. Ubrania są projektowane, konstruowane i wykańczane we wrocławskiej pracowni.

Konkurencja w branży była i jest ogromna. Co chwila tworzą się nowe fantastyczne marki. Stale trzeba czuwać, doskonalić się, dbać o każdy szczegół, aby nie zawieść klientów. Obawy towarzyszą nam niemalże codziennie i uczymy się z nimi żyć, odpowiedzialność za zatrudnionych ludzi jest ogromna. Czasy w jakich żyjemy również nie są stabilne, nie mówiąc już o samej branży. 

By móc godnie konkurować z innymi należy posiadać dobre podejście do sprawy. Prócz zasad, którymi kierują się twórcy Bombshe dotyczących funkcjonowania marki, wyróżniają się oni swoim podejściem do klienta. Świadczą o tym m.in. liczne pochwały obsługi kupujących na forach.

Zmiany w tendencjach kupujących

Bombshe od początku istnienia promowało modę odpowiedzialną. Dzięki szerzeniu wartości zrównoważonego rozwoju i świadomych zakupów, założyciele zauważyli pozytywne zmiany w skłonnościach zakupowych Polaków.

Uważamy, że w tej kwestii zadziało się dużo dobrego – opowiada małżeństwo

Polki stały się bardzo świadomymi konsumentkami. Coraz bardziej zwracają uwagę na jakość, nie na ilość. Są zainteresowane całym procesem powstawania ubrań, posiadają dużo wiedzy o materiałach. Świat zmienił się również pod kątem postrzegania konsumpcjonizmu. Co rusz natrafić możemy na raporty jaki wpływ ma branża odzieżowa na środowisko. Jesteśmy w tym temacie coraz bardziej wyedukowani. Zmieniają się duzi gracze, którzy np. wprowadzają odpowiedzialne kolekcje, bo wiedzą, że w tym kierunku idzie świat. Konsument wymaga, oczekuje transparentności i szczerego podejścia. 

Faworyci

Każda marka posiada swoje reprezentatywne modele towarów. Bombshe w swoich projektach stawia na wygodę, komfort, oraz doskonałą jakość. Odłożone na bok zostały zmieniające się sezonowo trendy.

Mamy kilka bestsellerowych modeli, które od kilku sezonów sprawdzają nam się bardzo dobrze są to m.in. topy, t-shirty, spodnie cygaretki czy też marynarki. Można powiedzieć, że nasze podejście do mody opiera się na minimalizmie i szafie kapsułowej. Mamy linię basic, którą doszywamy i uzupełniamy. Stanowi ona swojego rodzaju bazę. Dodatkowo w każdej kolekcji wprowadzamy nowe modele, które są limitowane i świetnie pasują do innych rzeczy niezależnie od sezonu. – tłumaczą założyciele marki

Wspomniane wyjątkowe podejście do klientów Bombshe przejawia się również w przypadku analizy przy tworzeniu produktów.

Opieramy się mocno na opinii naszych klientek. Dużo z nimi rozmawiamy i słuchamy ich potrzeb. Kolekcje powstają na podstawie tego, jakie komunikaty do nas docierają. Analizujemy, dlaczego niektóre rzeczy sprzedają się lepiej od innych. Jesteśmy czuli na wszystkie sygnały, często udoskonalamy już wprowadzone formy po kontakcie z klientkami.

Kolekcja męska

Bombshe tytułuje się marką dla kobiet. W dobie jednak ciągle rozwijającego się rynku, nowych potrzeb konsumenckich jak i zmian w podejściu mężczyzn do mody, założyciele mają na uwadze pomysł wprowadzenia linii męskiej.

Taki plan mamy już od prawie dwóch lat jednak próbujemy przygotowywać się do tego na spokojnie i z rozwagą. Rozwój Bombshe sprawił, że nasze Panie szyjące skupione są na produkcji kolekcji damskich i ciężko wydzielić nam czas na pełne działanie z męską kapsułą. Od roku staramy się powiększyć zespół naszych krawcowych jednak nie jest łatwo na rynku. Robimy jednak wszystko, aby na wiosnę 2022 ruszyć z pierwszą kolekcją dla mężczyzn. 

Najbliższa przyszłość

Marka znajduje się na rynku już 5 lat. Z każdym rokiem stawia sobie kolejne cele, by móc je po kolei osiągać i zdobywać renomę, jak i zaufanie wśród stałych i potencjalnych klientów. Jak zapatrują się Kasia i Marcin na najbliższe miesiące w Bombshe?

Staramy się stale rozwijać, tworzyć nowe produkty tak, aby nasze klientki mogły znaleźć w Bombshe całościowo to czego potrzebują do swojej idealnej szafy kapsułowej. Od jakiegoś czasu pracujemy nad pierwszym modelem jeansów, który stanowi dla nas spore wyzwanie – podsumowują założyciele

Prężnie też działamy, aby w końcu otworzyć pierwszy butik stacjonarny – dodaje małżeństwo

Ubrania od Bombshe można odnaleźć na ich stronie internetowej. Wśród dostępnych kategorii znajduje się także outlet produktów, na którym dostępne są perełki z poprzednich kolekcji. Na terenie Polski, dostawa powyżej 300 złotych jest darmowa.

Więcej szczegółów na Bombshe.com

Możecie także śledzić markę i najnowsze pomysły założycieli na Instagramie

>>>Czytaj także: Dla Gen Z luksusu nie definiuje cena! Dlaczego?